4. De weken rond de feestdagen (deel1)

Het is inmiddels december 2013. De weken gaan snel voorbij.  Op het werk van mijn werkgever is het razenddruk. De wielen gaan als broodjes over de toonbank. Het maakt mij moe. Het is immers fysiek zwaar werk. Maar ik ben blij dat ik werk heb en bovendien dat het erg druk is. Tegenwoordig is dat laatste namelijk een groot goed. Vorig jaar was het mijns inziens echt een stuk minder. Afijn, ik voel mij er hoewel moe toch goed bij. Vanaf de eerste dag van deze maand is ook het opbouwen van een super conditie weer ingezet. De bedoeling is dat ik rond half maart topfit ben. En dat ik de ronde kan rijden zonder fysieke problemen. Ook het bedrijfskostuum moet passen. Veel problemen verwacht ik daar overigens niet mee.  Ik heb reeds een goede basis gelegd en de weg ernaar toe is nog lang genoeg. Ook zal ik half februari a.s. een zonnebank kuur ondergaan, immers, een ijscoman moet een gezond en bruin gebakken gezicht hebben. Dat verkoopt altijd beter.  En zo zijn opnieuw een aantal voorbereidingen in volle gang zijn gezet.

De kist is op 2 december naar het bedrijf gebracht dat de kist gaat controleren.  Met spanning wacht ik op de  resultaten.  Ook over de slechte staat van de deksels maak ik mij behoorlijk zorgen. Dit is cruciaal! Ik kan eigenlijk niets meer doen dan hopen en bidden dat het goed komt! Ik heb vandaag op het werk ook nog even gekeken naar mijn schilderwerk mbt de fietskar. Afgelopen zaterdag (1 december)  heb ik de fietskar zwart gelakt.  En nu, twee dagen later kon ik even kijken naar het resultaat!  Gelukkig bleek het schilderwerk van een goed nivo te zijn.  Ik  ben dan ook gewoon trots op mijn eigen werk! De fietskar behoeft slechts nog wat werkzaamheden op het technische vlak. Verder is de kar dus klaar om de kist te ontvangen.  

Op 4 december heb ik kontakt gezocht met de KvK. Tenslotte moet ik mijn bedrijf nog officieel oprichten. Van de telefoniste begreep ik dat de door haar aan mij gestuurde email een link bevat waarmee ik al het voorwerk voor de inschrijving voortijdig kan doen. En dus heb ik via die link op internet inmiddels alle informatie aan de KvK verstrekt. Op 19 december heb ik een afspraak met de KvK te Enschede om het nieuwe bedrijfje, dat de naam krijgt 'Horecadienstverlening Boereboom' , het levenslicht te laten zien. Ik zal nu dus moeten wachten tot die dag om het officieel te hebben gemaakt.  Inmiddels zijn er, sinds de kist voor controle weg is,  twee dagen voorbij gegaan zonder enig bericht.  We moeten hoop houden dat het goedkomt. Onder het mom, 'geen bericht is goed bericht' gaan we verder op de reeds een tijdje geleden ingeslagen weg.

Een week later is de kist is nog steeds niet terug.  Navraag leerde mij dat nog niemand zich erom had bekommerd.  Het is evenwel geen enkel probleem. Natuurlijk valt er een hoop zorgen van mij af wanneer de kist goed bevonden is. Maar geduld is een schone zaak! En daarbij;  de lente is nog ver weg. Tijd zat! En dus heb ik mijn aandacht verplaatst naar de kleding waarin ik mijn ijs ga verkopen. Het kostuum wat ik tijdens de eerste jaren droeg is te oud voor de nieuwe rondgang.  En ook hierin moet ik onderscheidend zijn. En dus zoek ik op internet naar een nette, leuke en verassende outfit.

Een opsomming van de werkzaamheden;

De ijscoman uit het westen heb ik nog steeds niet kunnen bereiken.  Dus dat blijft staan. Ontheffing gemeente Hengelo geregeld en binnen. Kist is dus ter controle bij het koeltechnische bedrijf.  Fiets is klaar op enige technische zaken na. Leverancier ijs bekend, inschrijving KvK staat gepland. Met de kleding zoeken is ook gestart.  Bestikkeren kist is geregeld. Facebook site opgestart. En bovendien heb ik reeds weken geleden een mail met bekendmaking van mijn plan weer te gaan venten gericht aan het wijkkrantje "tuindorpbulletin 't Lansink". Tot op heden heb ik nog steeds geen reactie mogen ontvangen.  Nog maar eens benaderen.

Het is nu 13 december 2013 en er is nieuws op twee fronten. En gelukkig is het goed nieuws. Op de eerste plaats is de kist eindelijk goedgekeurd.  De werking is uitstekend!  Waarschijnlijk hoef ik zelfs geen extra koelelementen (lees: eutectische platen) toe te voegen. Het is wel zo dat de deksels in een slechte staat verkeren.  Dat moet nog wel goedkomen.  Anders heb ik niets aan een goedwerkende kist. Mij is verzekerd dat de deksels gemaakt zullen worden, opnieuw linksom of rechtsom. Mooi! Afwachten maar weer. Het tweede nieuws betreft de bedrijfskleding.  Deze heb ik gevonden. Een werkelijk prachtige combinatie! Morgen, op mijn verjaardag, krijg ik het eerste onderdeel. Een koksbuis in champagne kleur. Mijn nieuwsgierigheid is zo verschrikkelijk groot dat ik bijna niet wachten kan. De kleur is namelijk bijna niet te krijgen. We zullen zien!

14 december 2013.
De verjaardag wordt opgestart met een heerlijk ontbijtje. De kado's zijn leuk. Ik voel me ook echt jarig. Zeker wanneer ik vele felicitaties krijg via facebook.
Wanneer mijn verjaardag in volle gang is komt daar dan de verwachte koksbuis. De kleur is zoals gezegd "champagne". Ik twijfel bij het zien van de kleur. Raad gevraagd bij mijn vrouw. "Beetje geel lijkt erin te zitten" is haar mening. Later, wanneer wij buiten staan met de buis vindt ze de buis toch wel mooi. "Ik moet er wel aan wennen,  maar het is toch wel mooi". En daarmee ben ik dan niet echt geholpen.  Kortom, de twijfel blijft.
Maandag ga ik contact opnemen met de leverancier.  Kijken of ik nog een kleurtje op zicht kan krijgen.

De verjaardag verloopt als verwacht.  Gezellig!

In de week die komt volgen de gebeurtenissen zich snel op. Zo wordt besloten dat ik doorga met de opgestuurde koksbuis. En dat de rest ook mag worden afgestuurd. Ben uiteraard heel benieuwd naar het totaalplaatje.  Afwachten dus.

Ik heb inmiddels ook de KvK bezocht. Het opgeven van mijn nieuwe bedrijf is toch wel weer bijzonder. Het is ook niet de eerste keer. Uit het gebouw lopend besef ik dat het vanaf nu menens is. Maar dat ben ik ook. Vol gas naar Boermarke om mijn eerste bestelling (!) op te halen. Enige trots maakt zich meester van mij. Glunderend rijdt ik naar Boermarke.

De volgende dag krijg ik mijn tweede bestelling.  Het moet niet gekker worden. Ik heb namelijk nog geen opslag capaciteit!
Mooi is het wel! Supertrots ga ik opnieuw bellen met Boermarke.

Later meer....

Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts