2021-31. Vakantietijd

Terwijl de eerste vakantiegangers alweer thuis zijn gekomen, ben ik nog één weekje alleen maar met opdrachten bezig. Vorige week had ik niet veel opdrachten en kon ik veel met vrouwlief optrekken. Zij heeft nu ook vakantie van háár werk en dus hebben wij onder andere veel gewandeld. Onze echte vakantie staat gepland eind september. Opnieuw naar ons geliefde Schiermonnikoog. Komende week zullen we wat minder tijd hebben. Langzaam maar zeker gaan we op naar de herstart van het ijsseizoen. En gaan we de komende week meer opdrachten krijgen. Zo ben ik morgen (maandag) nog vrij maar is de rest van de week gevuld met opdrachten! Sommige opdrachten zijn klein of kort, maar ze zijn er wel. Dinsdag ben ik op Herinckhave. Om de ouderen aldaar in de middag te verassen met ijs. Dit doen we met de kleinste ijskar. Wanneer ik daarmee klaar ben gaan we diezelfde ijskar alvast op de gehuurde aanhanger zetten voor een opdracht die de gehele woensdag zal opslokken. Dan staan we namelijk op het TT Circuit te Assen voor mijn medewerking aan een speciale dag van de Stichting 'Against Cancer'.
(www.againstcancer.nl)

Deze stichting organiseert een aantal grote evenementen voor gezinnen waarvan een kind is getroffen door kanker. Voor het hele gezin, omdat broertjes, zusjes en ouders allemaal enorm zwaar getroffen worden door deze ingrijpende ziekte. Met deze evenementen bezorgen zij de gezinnen een onvergetelijke dag. 
En laat uw ijscoman daar nou voor gevraagd zijn. Een mooi initiatief dat ik graag steun. Met ingekocht en gesponsord ijs van Boermarke en hoorntjes van Delital gaan we een hele dag kinderen blij maken. 
Nu hopen dat het mooi weer zal zijn.

De donderdag is voor de bewoners van Humanitas. Ook daar kom ik enkel en alleen voor de bewoners. Dit dan weer met de Snor. 
Uiteraard sta ik vrijdag en zaterdag weer op het Agathaplein. En is de week weer aardig gevuld. Een aanloop naar de komende herstart welke op 9 augustus gepland staat. Een laatste periode van ijsverkoop. 

   Op het Agathaplein 

Afgelopen week veel gewandeld dus. Ook veel kunnen nadenken. Dat Frankys Food veel last heeft van Corona is duidelijk. In het naseizoen heb ik altijd veel opdrachten. Maar de ene na de andere opdracht is nu komen te vervallen! Steeds meer evenementen worden door Corona afgelast. En dat kost FF natuurlijk omzet. En ben ik daar uiteraard niet gelukkig mee. In al die jaren van ondernemen voel ik nu druk. Iets dat nooit eerder heb gehad. Vlak voor Coronatijd kocht ik die trailer. Daar heb ik nu toch wel wat spijt van. Want wat kan ik daar nu allemaal mee???  Met al die problemen rond Corona, de toegenomen concurrentie (er zijn veel gelukszoekers op de ijsmarkt) en mijn gezondheid (gehoor) ben ik wat onzekerder geworden. En daarom kijk ik al enige tijd goed om mij heen. Zoek ik naar oplossingen. Misschien wel naar een vaste baan. Mijn ijsbedrijf zal in alle gevallen blijven bestaan. Daar is het werk gewoon te leuk voor. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het best zwaar vind. Zo ben ik te vaak afhankelijk van mooi weer. En moet ik minimaal 40000 bollen ijs scheppen op jaarbasis om rond te komen. Dan reken ik daar geen ontbijtjes, geen crêpesopdrachten en ook geen hamburgerverkopen mee. Misschien is het de periode waarin ik zit. Misschien ook niet. De tijd zal het leren.


    wandelen op Twekkelo

Hoewel al die evenementen waarop ik aanwezig zou zijn nu dus niet doorgaan staat Kinderdag nog steeds op de planning. En eerlijk gezegd snap ik sommige organisaties ook niet hoor. Ik bedoel hiermee dat sommige organisaties naar mijn idee, te snel de stekker er hebben uitgetrokken. Ik, persoonlijk, wil pas horen dat het niet mogelijk is wanneer het echt niet mag. Vooralsnog zie ik geen enkele belemmering voor het door laten gaan van deze voor kinderen leuke speeldag. Sterker nog, ik verwacht maandag een dikke GO voor ons evenement. Niets minder ook. En dan kijk ik naar de afgelastingen van andere in september(!) geplande evenementen en dan begrijp ik niet dat deze al begin juli zijn afgezegd. Vooral dus, omdat ik op een aantal van deze evenementen aanwezig zou zijn.

De organisatie van Kinderdag leeft overigens op het standpunt dat kinderen al genoeg ellende hebben meegemaakt sinds Corona in ons leven is en dat we daarom gezamenlijk blijvend zullen strijden om het evenement doorgang te kunnen laten vinden. Wel met restricties wanneer dat nodig zal zijn.
De cijfers van besmettingen lopen terug, al is het nog niet gedaan met Corona. Maar optimistisch als ik ben blijf ik geloof houden en rust ik niet met de werkzaamheden tbv Kinderdag voordat mij dat door instanties wordt opgelegd. Pas dan gooi ik de knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok.
Overigens, en dat vind ik heel bijzonder, gaan alle deelnemende bedrijven hun eventuele facturen intrekken bij definitieve afzegging, waardoor het de organisatie,  nauweijks geld zal kosten. Wel zal ik alle sponsoren moeten vragen of ze in dat geval hun gedoneerde gelden teruggestort willen hebben. 

Zover is het nog niet en komt het wat mij en ons als organisatie betreft, ook niet.
Morgen (maandag) is wel een belangrijke dag op weg naar het evenement. Ben benieuwd!

De vakantievierenden zijn inmiddels bijna allemaal nu op reis. Sommigen starten dit weekend, maar meer dan er starten zijn er velen die inmiddels alweer in hun laatste week zitten of zelfs dit weekend alweer thuiskwamen. Maar vooral komend weekend weer thuiskomen. Zelf sluit ik komende zondag de tweede week van rust af met een gezins barbecue. Dan komen alle kinderen, met aanhang. En gaan we ons heerlijk vermaken.

Daarna trekken we weer de wijken in. Heb er veel zin in, maar besef wel dat er nog velen op vakantie zullen zijn. Dat zal ik uiteindelijk ook merken.
Mijn nieuwe rooster plubliceer ik halverwege de nieuwe week. Op facebook!

Gaat u nog op vakantie: dan wens ik u veel plezier! 
Ik zal komende week nog niet op straat zijn. Pas 9 augustus gaan we dus weer de straat op!
Ik hoop dan weer velen te zien!

Groetjes en tot volgende week!

Frank Boereboom 
Frankys Food 
Hengelo 







Reacties

Populaire posts