10. De laatste loodjes

Het is eind februari.

De laatste voorbereidingen op een nieuw ijsseizoen lopen.
Eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig te regelen.  Nu de kist is afgeleverd bij het bedrijf alwaar ze wordt voorzien van een nieuwe folielaag, is het vooral afwachten geblazen.  Voordat de kist op transport ging heb ik deze helemaal schoongemaakt. Daarnaast heb ik ook lijstjes gezaagd voor de deksels. De deksels zijn redelijk mooi geworden, maar er moeten nog wel wat lijstjes omheen gemaakt worden. Toen deze werkzaamheden klaar waren heb ik de kist dus weggebracht.  Inmiddels is er nu een hele week voorbij!  Had ik eerder nog het idee dat ik de kist weer snel zou kunnen ophalen, naar nu echter blijkt, gooit de gewenste kleur rood roet in het eten. Degene die de kist gaat voorzien van de nieuwe laag folie wil eerst een aantal kleuren rood printen om mij eruit te kunnen laten kiezen. Dit alles om teleurstellingen te voorkomen! En uiteraard begrijp ik dat als geen ander. Het is alleen vervelend dat ik de hele week  nog niets heb mogen vernemen.  Ik hoop echter dat de komende week de kist toch retour komt. De nieuwsgierigheid is ook gewoon zo verschrikkelijk groot!
De rekken voor in de kist zijn op papier uitgetekend en doorgegeven aan het bedrijf dat deze gaat maken.  Om het werk echt goed te doen heeft de directeur van dit bedrijf verzocht een lege 5 liter bak langs te brengen,  opdat zij geen fouten kunnen maken met de fabricage ervan. Tenslotte moet alles wel goed passen. Deze zal ik van de week langsbrengen.

Zoals ik eerder al schreef ben ik afgelopen week samen met mijn vrouw naar een horecabeurs geweest.
Het was weer geweldig om mij tussen de diverse bedrijven uit de horeca te mogen begeven.  De laatste horecabeurs is alweer jaren geleden geweest.  Een aantal oude bekenden heb ik weer mogen ontmoeten en spreken.  Daarnaast hebben wij ook veel leuke ideeën opgedaan.  Er was ook veel te proeven op het terrein van zowel de natte als de droge horeca! Kortom, ik heb genoten!
Deze, overigens kleine beurs, zal ik volgend jaar zeer zeker en opnieuw met heel veel plezier bezoeken.  HorecaevenTT te Assen. Een leuke en gezellige beurs, een aanrader!

En met het naderbij komen van het einde der voorbereidingen komt ook de vraag steeds bovendrijven wanneer ik de eerste rondgang kan gaan maken. Waarschijnlijk,  hoewel ik eerder nog uitging van Maart,  zal ik pas in April mijn eerste rondgang gaan maken. Dit alles heeft natuurlijk met de weersvooruit-zichten te maken. En daar zit deze ijscoman natuurlijk bovenop!  Uiteraard hoop ik met heel mijn hart dat ik toch nog gelijk zal krijgen met mijn eerste vermoeden van Maart. We zullen zien.

En dan heb ik tot slot ook nog te melden dat er inmiddels drie aanvragen van feesten zijn gedaan. In alle gevallen heb ik mijn medewerking reeds toegezegd.  Een prima start dus voor het bedrijfje dat inmiddels veel belangstelling geniet.  Zo ook en vooral via facebook.  Een groot aantal mensen volgt mij op de voet. En gunt mij ook het succes. En daarom twijfel ik nog over een eventuele website. Aan de ene kant vraag ik mij af wat een site nog kan toevoegen en aan de andere kant kan ik natuurlijk wel meer bereik krijgen. Het beste antwoord op mijn vraag is er voorlopig nog niet en dus laat ik de vraag nog maar even openstaan. Informatie over het bouwen en houden van een site heb ik al wel binnen gekregen. Ik zal de tijd nemen om te bedenken of zo'n site een toegevoegde waarde kan hebben.

Een kleine opsomming van mijn laatste voorbereidingen welke dus nog altijd overeind staan:

Mandjes plaatsen
Deksels verfraaien
Presentatie foto's maken
Eerste bestelling plaatsen
Klein geld regelen
Schoenen aanschaffen
Parasol aanschaffen
Website???

De lijst is een heel stuk korter geworden.
Er is nog een halve maand voorbereidings-tijd over.

Ik zit dus keurig op schema!

Later meer...

Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts