11. De laatste loodjes 2.

En weer is er een week van 'radiostilte' voorbijgaan.
De hele week is er nauwelijks iets veranderd t.o.v  de vorige week. En nu loop ik ineens fiks achter op schema.
Vandaag is het zondag 23 februari en afgezien van een harde wind is het buiten best te doen. De zon schijnt uitbundig en de temperatuur is opgelopen tot ver boven de 10 graden.  Een potentiële verkoopdag dus. Nu had ik op deze datum nog niet uitgereden, immers, daarvoor is het nog altijd te vroeg, maar toch... de voorbereidingen moeten maar wel zo spoedig mogelijk worden afgerond. Dan kan ik namelijk zelf bepalen of ik al dan niet ga uitrijden.
De voorbereidingen zitten dus nu voor het eerst achter op schema.  Hoe dat zo?
Wel; de kist is nog steeds niet terug van het bedrijf alwaar een nieuwe folielaag wordt aangebracht.  En dat had in principe al lang moeten zijn afgerond. Dat alles komt doordat degene die deze werkzaamheden moet verrichten door privé omstandigheden niet aan het werk is toegekomen.  En hoewel vervelend,  het is voor een ieder die op de hoogte is van die omstandigheden zeer begrijpelijk.  En dus voor mij ook. Daar komt nog bij dat deze werkzaamheden gratis worden verricht en dus is enige respect wel op zijn plaats. Maar jammer is het natuurlijk wel. Volgende week,  overigens,  verwacht ik wel vooruitgang op dit gebied.  We zullen zien.
Inmiddels zijn we bijna aangekomen in de maand waarin ik zeker hoop een zondag de straat op te gaan. Eerder had ik via facebook al laten doorschemeren dat ik mij volledig richt op 23 maart. Ik hou hier vooralsnog wel aan vast. Dit betekent dat alle voorbereidingen met 4 weken moeten zijn afgerond.  Dat zou normaal gesproken hebben moeten lukken, maar zeker ben ik daarover nu niet meer over met alle gerezen problemen m.b.t. de kist!

De rekken voor in de kar zijn inmiddels wel in de maak. Daarvoor heb ik een tekening van de te maken rekken en ook bakken die daarin moeten passen gebracht naar het bedrijf die deze rekken maakt. Dus dat loopt in ieder geval wel.
In afwachting van deze rekken ben ik inmiddels begonnen aan het zoeken en vinden van een gratis maar goed boekhoud programma.  Een paar opties heb ik inmiddels getest.

Ondertussen ben ik wel verder gegaan met het oplossen van het probleem hoe ik de mandjes aan de fiets kan ophangen. Als het goed is zal dit a.s. week worden opgelost.

Een laatste opmerking betreft een initiatief om een goed doel te gaan steunen.  Vlinderkind.nl is zo'n goed doel! Op de school van één van mijn kinderen zullen ze in juni a.s. een rommelmarkt houden waarbij de opbrengst gaat naar bovenstaand doel. Ik heb besloten dat ik van mijn kant als Franky's ijs zal helpen een mooi bedrag bijelkaar te scheppen.

Later meer....

Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts