19. De eerste echte rondgang

Deze week stond in het teken van een nieuw hoofddeksel.  Ik was tenslotte niet tevreden over de Bandana. Daar moest hoe dan ook verandering in komen. Daarnaast was ook het weer iets wat mij behoorlijk bezig hield. Het was buiten te koel voor de tijd van het jaar.  De weersvooruitzichten waren desalniettemin goed voor het weekend wat komen zou.
Het weer zou dus goedkomen.  Maar hoe zat dat met het hoofddeksel? De bandana's zaten niet leuk. Een piraat zou ze leuk gevonden hebben. Ik uiteindelijk niet. En dus zocht ik op internet naar een goede vervanging.  Een bedrijf uit Hengelo had leuke bruine petten.
Afijn; Vrijdag kocht ik voor mijzelf uiteindelijk een tweetal petten. In die heuze pettenwinkel. De bijgevoegde foto laat zien dat ik daarin geslaagd ben. En dat zijn NIET mijn woorden!

Dit paasweekend zou het dus mooi weer zijn. En....dat was het ook. Vanuit een koude midweek werd het op zaterdag ineens, als verwacht trouwens,  een stuk beter. Er was wel veel wind. Zaterdag ben ik op een andere wijk dan Tuindorp gaan rijden, tenslotte blijft de zondag voor mijn Tuindorp!  Op de wijk Berflo Es heb ik deze zaterdag geprobeerd enige voet aan grond te krijgen. En het moet gezegd: het is aardig gelukt. De mensen uit deze wijk vonden het geweldig dat er weer een ijscoman door hun wijk reed. De omzet was nog wat matig, maar voor een eerste rondgang kan ik alleen maar tevreden zijn. Ik was rond 17.30 uur weer terug in huis. Had de knollen behoorlijk op, maar wat was het weer gezellig geweest en dus waardevol.  De berichten op twitter en Facebook, die na de rit verschenen deden mij meer dan goed.

Na thuiskomst heb ik de kar meteen weer aan de stroom gezet. Tenslotte moest ik de volgende dag alweer op mijn favoriete wijk uitrijden.  Na een goede nachtrust ben ik op zondag 1e paasdag opnieuw, maar dan op mijn wijk, uitgereden.

Het was mooi weer op deze zondag van het paasweekend.
Wel veel wind, maar het was zonnig en warm. Een ruime voldoende dus. Ondanks de goede temperatuur bleek tijdens de rit, dat dit geen zekerheid is voor een superomzet. Teveel mensen waren niet thuis. Onderweg naar, of inmiddels bij familie, zoals dit normaal is voor 1e paasdag.  En dat maakte dat ik stukken van de route reed alsof ik Remy was. Sommige stukken van de route werden zonder stoppen gereden. Maar daar waar ik stopte voor klanten verkocht ik uitstekend!
Kortom; met weinig klandizie veel omzet!
En dat is nooit verkeerd!

En zo was ik rond 17.00 uur weer terug op de basis! Onverwachts snel. En met een omzet die redelijk genoemd mocht worden.
Ook deze dag heb ik weer volop genoten. Helaas was er ook wat negatiefs te melden. De wind was soms zo sterk dat ik mijn parasol heb moeten redden van zijn ondergang.  En ook waaide het zo hard dat mijn luxe wafels op een gegeven moment op straat lagen. Onbruikbaar als ze daarna waren heb ik ze aan de vogels gelaten.

De omzet van deze paasdag viel me niet tegen, maar ook niet mee. Gelet op de wind en het feit dat velen er op uit waren gegaan,  was het prima. Niet meer en niet minder. De leuke en enthousiaste reacties waren evenwel reden om terug te kijken op een geweldige paasdag.

Morgen is het rustdag. En dan gaat het gewone leven weer verder, tot het volgend weekend.

Tot dan.....

Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts