2021-24. Oorlog? en Uitstel van operatie!

Borne Boeit! Een online platform dat over bezigheden in Borne schrijft en deze berichten online publiceert. Een redactie welke volgens mij uit twee mensen bestaat. En juist deze twee mensen stonden afgelopen woensdag, vlak voor aanvang van mijn route over de Bornse Maten, bij mijn ijskar om mij te bevragen naar de problemen die er waren gerezen op de woensdag ervoor, toen een concurrerende ijscoman, zomaar ineens mijn route aan het rijden was, terwijl ik nog aan deze route moest beginnen. Omdat ik dacht dat ze enkel van mij wilden weten wat er nou was gebeurd die woensdag ervoor, deed ik openhartig mijn verhaal en vertelde dat het voor zich sprak dat er voor mij geen eer meer was te behalen omdat alle klanten al waren voorzien van ijs. En dat er een afspraak bestond tussen mij en hem. En dat ik hem daarom dus opzocht en een verklaring eiste. Hij zou, volgens de gemaakte afspraak namelijk, niet op mijn deel van de wijk rijden, maar op een deel waar ik juist niet (makkelijk) kan komen. Ondanks deze afspraak was hij vorig jaar ook al veel op mijn route. Alleen op een andere dag. Nu reed hij met een uur voorsprong op dezelfde dag dezelfde route. En vond ik het terecht dat ik hem, gegeven de hierboven benoemde afspraak en de schending daarvan, daarop aansprak. Niets meer en niets minder. Toen de beide redactieleden het verhaal hadden opgetekend, zeiden ze mij dat ze ook nog even op bezoek gingen bij de concurrentie, die inmiddels ook was gearriveerd en zich op dat moment keurig aan de gemaakte afspraak hield. Om zijn kant van het verhaal aan te horen. Ja, en op zo'n moment weet je dat dit een kant op gaat die je niet wilt.  Toen wist ik al dat dit nog een staartje zou krijgen. En voelde ik mij er bijzonder vervelend van. Uiteraard kwam het verhaal op het online platform te staan. Met een bijzonder overdreven kop. Ik geef toe dat ik eerst erg boos was en dat ik om opheldering vroeg, maar van een oorlog of een dreigende oorlog, zoals deze twee redactieleden lieten optekenen op hun online platform, was geen enkele sprake. 
Ik had daar niet om gevraagd en keur deze beschrijving ernstig af!
Dat geschreven hebbende, ben ik wel opgelucht dat er nu met wederzijds respect wordt gewerkt. Het heeft mij die bewuste woensdag wel geld gekost. 

Nu dit duidelijk is en ik gemerkt heb hoe de inwoners van de Bornse Maten hebben gereageerd op mijn Facebook bericht van die bewuste woensdagmiddag waarin ik liet weten het eerste deel te verlaten (er was al ijs verkocht door de concurrentie) en naar het volgede deel te rijden, kon ik de lach weer terugvinden en liet ik het gebeurde achter mij. Ik ben daar nu al 3 jaren ijscoman en ben er trots op een mooie klantenkring te hebben opgebouwd! 

Deze week stond ook in het teken van ziekenhuisbezoeken. Tja, ook ik moet er af en toe even zijn. Het eerste bezoek betrof een nabespreking van een onderzoek van de donderdag ervoor. Zonder op details in te gaan was de eindconclusie van dit gesprek met de betreffende dokter dat ik met hulpmiddelen mijn gerezen probleem te lijf moest gaan. En dat een operatie, welke de dag erop gepland stond, geen doorgang mocht vinden, gezien de huidige gezondheidssituatie. Te gevaarlijk. En dus komt er voor de operatie later een nieuwe datum. Een operatie welke op zichzelf niet zoveel voorstelt, maar niet zonder narcose kan plaatsvinden. En dat die is uitgesteld vind ik erg jammer, want ik had er graag van af geweest. 

Afijn, we hebben het voor nu even gehad. Het probleem waarover ik geschreven heb wordt momenteel met hulpmiddelen aangepakt en de verwachting is dat ik over twee maanden wel weer onder het mes kan.

Het Kinderdag-programma is inmiddels volledig bekend. De vergunning wordt zeer binnenkort op tijd ingediend. En daarmee is de druk eindelijk van de ketel. Ben er erg druk mee geweest de laatste maanden. En met mij de voltallige organisatie. Het is een heel leuk programma. En met een start van een gezamenlijk ontbijt waar ik hoop met maar liefst 500 kinderen aan één grote lange tafel te ontbijten. Op het moment dat dat ontbijt voorbij is kunnen kinderen zich vermaken met alle aanwezige zaken. 

Verder was het deze week een week van ijs! Veel ijs! En een week van drukte op het mailaccount Frankys Food. De ijs opdrachten nemen fors toe en de gemaakte offertes worden omgezet naar opdrachten. Ook zijn de omzetten op wijken weer prima. Het weer zorgt voor veel zin aan ijs. Bedrijven, scholen en zorginstellingen zijn weer aan het boeken. Langzaam maar zeker lijkt ook de Corona periode af te lopen. Je merkt het aan het positivisme onder de klanten. Je merkt het aan de lach op ieders gezicht. En je hoort veel van klanten dat ze ook weer toe zijn aan vrijheid. Daarnaast raken we meer en meer gevaccineerd en dalen de besmettingcijfers. Laten we hopen dat het positivisme niet voor niks is.

Het is mooi weer en we zijn aangekomen op de zondagse rit. We werken nu alweer een paar weken zonder stops. Dag nummer 14 is voor de Nijverheid. En dus geen tuindorp vandaag.
Dat heeft te maken met mijn eerder gepubliceerde schema. Ik wens mij te houden aan het eerst gepubliceerde schema. Alleen opdrachten kunnen dat schema doen wijzigen.
Overigens is dit waarschijnlijk één van de laatste officiële ritten over de Nijverheid. Uiteraard zal ik er nog wel over rijden, maar nu ik op het Agathaplein een standplaats heb en er naast hamburgers ook ijs mag gaan verkopen is er voor alle inwoners van de wijk een plaats waar ze voor mijn ijs terecht kunnen. En op maarliefst twee dagen! Ook voor deze standplaats geldt trouwens, dat opdrachten altijd voor gaan. Dus zal ik er zo af en toe ook niet staan. Dat zal ik altijd tijdig communiceren!
Dus, vanaf 18 juni ijsverkoop op het Agathaplein! Heel benieuwd naar de reacties!

Gisteren op het Agathaplein kwam Tess overigens op visite. En Tess ken ik al even als ijsklantje. Toen ze met haar vader voor 'de Kar vol Blijheid' stond merkte ze op dat de ijscoman geen enkele oranje uiting had. En dat moest maar even veranderen. Dus kochten haar vader en Tess wat oranje artikelen en werd ik door Tess oranje gekleurd!  
De dagen zijn op hun langst! Het is snel gegaan dit voorjaar. Voor je het weet zijn de vakanties alweer aan. En hebben we de grote drukte achter ons liggen.
De komende weken wordt het weer spitsroeden lopen. Maar zoals elk jaar vecht ik mij daar wel doorheen. Zolang het weer goed is moet ik doorgaan. Mag ik niet rusten. Het slechte voorjaar heeft te weinig gebracht. En dus vol gas naar de volgende fase van het steeds mooier wordende seizoen.

Ik groet u,

Frank Boereboom
Frankys Food
Hengelo


Reacties

Populaire posts