40. De nazomer!

Het is nu 7 september 2014. En vandaag vier ik de verjaardag van mijn lieve vrouw. Ondanks haar verjaardag heb ik vandaag toch nog een rondje tuindorp gereden. Van te voren had ik nog gevraagd of ze daar een probleem mee zou hebben. De situatie thuis is momenteel zo anders dan normaal dat ik het antwoord kreeg dat mij vrijmaakte om op deze voor haar bijzondere dag alsnog uit te rijden. Omdat ik natuurlijk ook wel begrijp dat het haar verjaardag betreft had ik al wel besloten de route in te korten. Vooral omdat de omstandigheden nu ook weer niet toelieten langer dan gewenst weg te blijven. Eerst was ze dus jarig, maar bovendien staan wij voor het vreselijke dilemma onze trouwe viervoeter, haar hond (en één van de twee honden), te laten inslapen. Oud en daardoor te veel mankementen. 14(!!!) jaar trouwe dienst. Het zal een nare week gaan worden, want Charlie was en is een fijne schapendoes die nooit iemand kwaad heeft gedaan. Bovendien is hij een voor zijn ras behoorlijk sterke hond geweest. Het zal wennen worden zonder hem verder te moeten, maar zijn leven is kennelijk voorbij. We mogen als baasjes heel blij en dankbaar zijn voor zijn 14 jaren van trouw. Hij heeft zoals dat heet ons veel plezier en gezelschap gegeven en tegelijkertijd heeft hij een mooi leven gehad. Maar nu lijkt het dus voorbij. Gelukkig mogen we ons nog prijzen met de aanwezigheid van de 8 jarige Sam, eveneens een lieve schapendoes. Sterk en vitaal, nog in de kracht van zijn leven. Nu maar hopen dat hij de leegte die zal ontstaan wat zal weten op te vullen.

De dag is bijna voorbij en ik heb mijn vrouw en 2 van mijn kinderen (de twee oudsten zijn inmiddels uit huis) mee uit eten genomen om de verjaardag alsnog te vieren. Het was gezellig. Nu thuis nemen we nog een borrel en over een paar uur is de dag voorbij en begint de week van het naderende afscheid. Volgens mij zijn wij inmiddels voorbereid, al zal dat straks heel anders kunnen uitpakken. 
De dag van vandaag was uitstekend verlopen als we het hebben over de ijsverkoop. Gelukkig waren veel mensen thuis en was het bovendien prachtig weer.
De omzet van vandaag was uitstekend. En die deed de omzet van gisteren, toen ik mijn route op de Berflo Es reed, weer goedmaken.
Toen reed ik een volledige route met mooi en minder mooi weer. En de omzet viel verschrikkelijk tegen. Dus vandaag op mijn tuindorp, mijn thuiswedstrijd, werd de omzet van het weekend dus goedgemaakt! Vandaag was het de dag van de kinderen die werkelijk uit alle hoeken te voorschijn kwamen. Het was heerlijk om te zien en te horen hoe ze reageerden op mijn luide bel.
En wat ook leuk blijft zijn de lieve reacties op het werk dat ik doe. De mensen willen graag foto's van de kar en de ijscoman. Gewoon omdat ze het echt iets geweldigs vinden. En elke dag dat ik uitrijd, of dat nou op woensdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag is, komen er leuke reacties binnen.
Eéntje wil ik u niet onthouden. Deze komt van een klant uit ons tuindorp wanneer ik mij niet vergis en luidt als volgt; "Wat blijft het een mooi gezicht, een ijskar in de straat. Kinderharten slaan sneller, en niet te vergeten een zeer vriendelijke ijsjesman zoals Romy zegt". Wat een compliment!!!

Zoals gezegd was de omzet gisteren op de Berflo Es niet zo goed. Veel mensen bleken niet thuis. Later hoorde ik dat het in het centrum van Hengelo heel druk was en dat veel mensen daar heen waren gegaan. Voor mij niet zo goed, voor mijn broer welke in het centrum een familierestaurant draait uiteraard wel. En ik gun het hem van harte!!! Gelukkig waren diegenen die wel ijs bestelden erg blij met mijn komst.

Woensdagavond was ik in de Bloemenbuurt. Die avond scoorde ik een superomzet. En wat is het toch een geweldige wijk. Gevuld met vriendelijke en dankbaar ijsetende mensen. Veel kinderen ook. Ik kom er graag. En in de ruim twee uren die ik daar rondrijd heb ik het altijd naar de zin. Aanstaande woensdag ben ik weer te gast op de Bloemenbuurt. Kan niet wachten er weer heen te gaan.

Ik heb besloten het vandaag kort te houden in verband met mijn vrouws verjaardag. Dat doe ik dan ook.
Ik dank de trouwe lezers en zeg graag;

Tot volgende week.

Reacties

Populaire posts