57. Het nieuwe jaar!

Op 3 januari 2015 schrijf ik dit jaar mijn eerste hoofdstuk van mijn blog. En omdat ik nogal druk was en ben met de verjaardagen binnen mijn eigen gezin heb ik weinig tijd. Het is dus 2015. En vandaag is mijn zoon jarig. 17 jaar oud of jong of hoe je dat ook wil noemen. En heb ik dus voor hem een tent opgezet. Om zijn visite te kunnen ontvangen.  Zo'n 25 man. En het feest speelde zich eerst af in de tent, maar het heeft zich nu meer en meer naar binnen verplaatst.  Ze staan bij toerbeurt bij mijn toilet te praten, dat overigens nog nooit zo vaak is doorgetrokken als op deze avond. Onderweg naar buiten kom ik halfvolle en lege bierflesjes tegen. Een teken dat er goed is gedronken. Ik zie dat alles prima verloopt. Zeker geen aangeschoten jongelui, slechts wat harder sprekend dan bij aanvang.  Nu ik dit schrijf zijn we aangekomen op het tijdstip van half twaalf. Om twaalf uur zouden ze naar de stad gaan. Ik hoop nog steeds dat die tijd staat. Het wordt wel steeds rumoeriger. Misschien moet ik nog maar eens kijken hoe het gaat. Buiten geweest. Het is een drukte van jewelste. Overal bevindt zich jeugd. Maar nog altijd is alles onder controle.  Als vader van mijn feestende jongen blijf ik scherp toezien op de voortgang. Maar het moet gezegd;  mijn jongen weet ze aardig in toom te houden. Het is inmiddels bijna 24.00 uur.

Afijn.  Het feest gaat dus redelijk.  De zaken betreffende de ijsverkopen worden langzaam maar zeker weer opgestart. De vergunning of ontheffing is inmiddels alweer aangevraagd. Vanaf maandag start ik weer met de conditietraining.  Het vele eten moet er weer af. En daarna gaan we ook weer onder de zonnebank.  Ondertussen heb ik een paar leuke ideeën om te kunnen uitwerken.  Een enkel idee zal ook daadwerkelijk worden uitgevoerd.
Een ander behoeft nog wat onderzoek.
Het jaar is dus begonnen.  En daarmee de voorbereidingen ook.

Nu nog het einde van het feestje afwachten. Dan is het laatste familiefeest voorlopig geweest en kunnen we wat dat betreft weer wachten tot 13 juni wanneer ik 12 en een half jaar getrouwd zal zijn.

Vandaag hou ik het hierbij.

Tot volgende week!
Frank Boereboom
Franky's ijs

Reacties

Populaire posts