2015-10. Een drukke week!

Het is nog maar 12 april en nu al draait Franky's ijs op 80 procent. De overige 20 procent kan ik nog halen uit de avondritten, die nu, in verband met het beschikbare daglicht, derhalve korter zijn. Maar elke week wordt het aantal minuten vergroot met het langer licht blijven in de avond. En dus zal Franky's ijs al snel op 100 procent zitten! Het zit me ook eindelijk eens mee zo aan het begin van het jaar. Het weer is op het moment prima, net als vorig voorjaar trouwens, maar wat belangrijker is, is dat Franky's ijs beter dan vorig jaar is voorbereid op het zojuist gestarte ijsseizoen. Er zijn geen problemen en uiteraard ben ik als ijscoman ook beter bekend geraakt met de werkzaamheden. Het gaat heel erg goed kan ik zeggen. Het is werkelijk ongelooflijk wat dit werk inhoudt. Ik ben blij verrast, iedere keer weer, om te zien, te mogen ervaren, hoe erg mijn verschijning als Franky's ijs leeft. De hang naar vroeger. Ik hoor het zo verschrikkelijk vaak. En dat is terecht en dus begrijpelijk. Het is ook één van de redenen om het ijs aan de man te brengen zoals ik dat doe en hoe (ijskar) ik dat doe.

De week is vandaag met de route op mijn eigen tuindorp afgerond. Vandaag was het wederom een gezellige en succesvolle rit. In het begin verkocht ik bijna niets. Het eerste uur was eigenlijk ronduit slecht. Maar zoals zo vaak, ik weet dit inmiddels uit ervaring, gaat het daarna vanzelf lopen. En zo kon het dan ook voor de inmiddels 2e keer gebeuren dat ik bijna leeg thuiskwam. Zoveel mensen gezien vandaag en zien rennen naar de ijskar voor een heerlijk ijsje. Het was zelfs op de Wethouder Voogdgeerstraat lekker druk en gezellig. Mijn komst is kennelijk na 3 ritten op tuindorp bekend geworden. De bel werd vandaag daarom ook onophoudelijk gegeseld door zijn eigenaar. En liet ik de bel even met rust flikkerde die soms van mijn standaard af. Zo ook midden op de drukke Oelerweg. Tja, en dan moet je je bel redden. Verkeer maar even laten stoppen. Bel van de weg gepakt, er weer aangedaan en beide richtingen verkeer bedankt voor hun geduld en uiteindelijk overgestoken. Altijd nog beter dan een schuiver maken met de ijskar, zoals dat 10 jaar geleden een keer gebeurde. Toen deed ik in handijsjes. Ze lagen allemaal op het kruispunt van de Oelerweg-Geerdinksweg, als gevolg van een onzinnig geplaatste drempel! Ik had hem niet gezien. Gelukkig hielpen veel mensen mee mijn ijs van de weg te halen. De kar was ongeschonden uit de strijd gekomen. Maar die keer was dus ernstiger als het geval met de bel van vandaag. Terug naar vandaag trouwens; De wind deed dus haar best. De parasol bijvoorbeeld, heb ik 5x moeten herstellen na een evengroot aantal rukwinden. Het was bijzonder zonnig, maar de wind was te sterk. Soms waaide mijn doos met wafels gewoon van de deksel. En dus reed ik vandaag meer dan de helft van de rit dan ook zonder parasol. Wel weer een goede dag dus, waarin ik mijn grote kleine vriend en vriendinnetje weer een ijsje kon doen! Zowel Romy, als Yesse weer gezien! Yesse is morgen jarig. Ik maak dan ook graag van de gelegenheid gebruik om Yesse en zijn familieleden alvast vanaf deze plek te feliciteren.

Vrijdagavond reed ik mijn openingsrit op de Nijverheid. Een avondroute. Helaas was deze route nog behoorlijk ingekort vanwege het beschikbare daglicht. Om 20.30 uur zou ik thuis zijn omdat het dan donker wordt/is. En ik geen verlichting heb op mijn ijskar. De rit verliep met prachtig en warm weer. Ik startte om 18.00 uur en het werd een daverend succes. De openingsrit werd door veel onbekende mensen uit de wijk als zeer verrassend en bovendien welkom gezien. Een hele goede omzet voor de 2 en een halve uur durende rit. Dat belooft wat.

Dat gold ook al voor de rit op woensdag toen ik te gast was op de Bloemenbuurt. Ook al voor de eerste keer in dit nog prille seizoen! Deze openingsrit was absoluut niet slecht geweest, maar veel hadden nog niet verwacht dat ik die avond zou langskomen. Ik ben ervan overtuigd dat ik aanstaande woensdagavond een heleboel klanten weer zal zien. Deze korte rit (de kortste van allemaal) was vorig jaar een absolute winnaar in klandizie. Hier wonen echt heel veel kinderen. Dat maakt het ook extra leuk. Ik hoordde tijdens de rit wel een aantal van die kinderen schreeuwen dat de ijscoman er weer was. Ben heel benieuwd naar komende woensdag. We gaan het zien.

Afgelopen maandag, 2e paasdag, reed ik op mijn tuindorp. Een opnieuw uitstekende rit, ondanks de kou. Op tuindorp gaat het steeds beter. Ik merk dit aan alles, maar vooral aan het aantal belangstellenden. Het is ook ontzettend fijn om elke keer van nieuwe klanten te mogen vernemen dat het ijs als uitstekend wordt ervaren. Het gaat dus beter en beter. Mijn facebookpagina heeft nu bijna 300 vind ik leuks. Ongelooflijk! Ook het aantal aanvragen voor ijs op evenementen en feesten, aangevraagd via de website neemt toe. Inmiddels heb ik nu al 6 mogelijke afspraken!!!

Ik ben beduusd. Zit nu thuis te bedenken dat ik eigenlijk erg blij ben met deze ontwikkeling. Soms begrijp ik het niet. Vraag ik mijzelf af hoe het toch komt dat ik zoveel volgers heb, zoveel ijsetende klanten heb, zoveel waardering geniet. Zo vaak op de foto ga, of zelds gefilmd wordt. Beduusd, dat is het woord.
Het is geweldig. Het maakt dat ik de komende drukke week dan ook met plezier inga. Ter verduidelijking het schema voor de komende week;

Woensdagavond    15 april  Bloemenbuurt
Vrijdagmiddag        17 april  basisschool de Wingerd
Vrijdagavond           17 april  tuindorp, extra rondje vijver
Zaterdag                  18 april  Berflo es
Zondag                    19 april  tuindorp

Graag tot volgende week! Waar dan ook.

Groeten,
Frank Boereboom
Franky's ijs

Reacties

Populaire posts