2015-19. Het 12 1/2 jarig jubileum

Vast is komen te staan dat ik wel een heel gezegend mens ben. Eerst en nog vóór dit weekend waren vrouwlief en ondergetekende behoorlijk onzeker geweest in de afloop van het door onze gezamenlijke oudste zoon gemaakte havo examen. De hele dag, die donderdag 11 juni, hebben we toch een beetje in de rats gezeten. Zou zijn poging het diploma te behalen zijn mislukt, of..... had hij het toch nog uiteindelijk gehaald. Een vraag waarop wij pas laat in de middag van die donderdag antwoord zouden krijgen. Hij was dus geslaagd! En, hij had het examen  ook nog erns goed gemaakt ook. Super! Een goed begin dus van een feestweekend! Een feestweekend omdat mijn vrouw en ik op zaterdag 13 juni 2015, 12 en een half jaar getrouwd zijn! De aktiviteiten rond de ijscokar liggen dan ook dit weekend even stil. We ondernemen dus geen ijsactiviteiten. En daarbij komt, ik schrijf nu vanaf Schiermonnikoog. De plaats waar ik mijzelf met vrouwlief heb heen getransporteerd. Een plek die zij, maar ik ook hoor, zo graag al eens wilde bezoeken. En dus reserveerde ik een suite op het eiland. We kwamen gisteren aan met de boot. Prachtig weer. De Meeuwen vlogen om ons heen en krijsden de longen uit hun lichaam. Zeehondjes hebben we ook gezien, nog vóór we aanmeerden. Op het eiland met de bus naar het dorp gebracht. Een wijds dorp. Op zoek naar onze gereserveerde huurfietsen ook maar gelijk ons hotel gezocht. Het hotel vonden we het eerst. Mooie woonkamer. Prachtige badkamer, met een douche, waarbij de douchekop nog niet eens in mijn eigen badkamer thuis zou passen. Ook een jacuzzi ontbreekt niet! Alles heeft kwaliteit. Het druipt er gewoon van af. En, een goed bed. Prima geslapen! Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat. Toch wel weer grappig dat ik precies boven een ijssalon slaap! Een bolletje ijs kost hier € 1,30! Ben ik nog lekker goedkoop met mijn € 0,90 ct/bol. Ga het ijs vanmiddag eens proberen. Gisteren hebben we op de huurfietsen al een behoorlijk deel van het eiland bekeken. Een mooi eiland dat zich vooral kenmerkt door de autoluwheid en zijn superbrede stranden. We hebben in de avond lekker gegeten op een terras van een café dat vroeger een boothuis was. Prachtig ingericht lokaal. Het eten was goed. Mijn biefstuk in reepjes gesneden en gedompeld in pepersaus was aan mij goed besteed. Mijn vrouw had de spareribs. Na het eten zijn we de zonsondergang gaan bekijken. Tot 22.00 uur hebben we op of nabij het strand gewacht tot die kopje onder ging. Het werd een mooi spektakel. Zie de bijgevoegde foto.

En nu zijn we dus echt 12 en een half jaar getrouwd, want het is inmiddels 13 juni. En we hebben vandaag de fiets maar weer eens gepakt. Elektrische fietsen dat dan weer wel. En wat ben ik blij dat ik elektrische fietsen had gereserveerd. Het mag dan best mooi weer zijn, de wind joeg over het eiland. Een beetje tegenwind deed ons niets. Terwijl andere gasten vermoeide pogingen ondernamen om vooruit te komen, denderden wij als professionele tour de France renners over ze heen. Het was in ieder geval een heerlijke luxe met de alsmaar sterker wordende wind. Het weer op deze dag werd trouwens gaandeweg minder, maar, we hebben precies genoeg tijd gehad en gekregen om het hele eiland droog rondom te fietsen. Eenmaal op de hotelkamer viel de regen, welke overigens nooit met bakken zou vallen. We hebben wat tijd doorgebracht op onze kamer in afwachting van beter weer. Was ook wel even fijn. We dronken wat wijn en spa en aten wat nootjes en bespraken wat we nog wilden ondernemen. We keken ook terug aan de hand van de onderweg gemaakte foto's hoe het eiland ons heeft doen verassen. Wat is dit een pareltje! Echt een heel rustige omgeving. Echt een aanrader voor diegene(n) die van rust en natuur houden. Viel mij op dat er sommige mensen in de duinen hun heil zochten om te lezen of te schilderen. Een strand dat mij deed denken aan de zoutvlakte in Amerika, zo groot. Minuten lang richting zee lopen deed de teruggetrokken zee niet dichterbij komen. Wat een strand, inmens gewoon! Uiteindelijk ook het ijsje gekocht bij de plaatselijke ijssalon. Eigenlijk dus de onderburen van onze prachtige suite. Het ijsje dat ik kocht was niet het ijs zoals ik het verkoop, en ook niet zoals ik het had verwacht voor die prijs. De vanille was lekker, maar de hazelnoot van Boermarke smaakt mij echt veel beter. De middag verliep verder dus regenachtig. En dus besloten wij de huurfietsen alvast weer in te leveren. Ook de nota van het hotel wer5d alvast betaald, zodat wij de volgende dag in alle vroegte de eerste boot konden nemen. De avond verbleven wij met uitzondering van uiteten in onze suite. Opnieuw weer lekker onder die sproeier gestaan. Heerlijk!

De dag welke volgde was de vertrekdag én de dag waarop wij met onze kinderen uiteten zouden gaan. Het werd een reuze gezellige dag. Na de lange reis kwamen wij thuis in een huis waar alle kinderen inmiddels aanwezig waren. We zijn op visite geweest bij de Nagtegaal. Een restaurant tussen Beckum en Haaksbergen. Ook een paar goede vrienden waren daarbij. Het was lekker en ook goed betaalbaar. En uiteraard erg gezellig.

Wij kijken terug op een geweldig weekend. Het is echt een prachtig gebeuren geweest.

En nu, nu gaat het ijsverkopen weer een nieuw tijdperk in. Uitgerust van het eerste deel van mijn seizoen, vooral van de laatste weken waarin ik op afgelopen woensdag nog ruim 500 ijsjes schepte voor de kinderen op de Nationale straatspeeldag aan de Boerhaavelaan, moet ik het nu weten vol te houden tot eind oktober.
Deze week gaat het meteen los. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor.

De planning voor deze week;
Woensdagmiddag en avond; besloten feest Nynke Ott
Vrijdagochtend, Dr. Kuyperschool, vrijdagmiddag: Trivium, Vrijdagavond; besloten feest op tuindorp
Zaterdag, Volleybaltoernooi, 't Genseler
Zondagmiddag vaderdag, tuindorp.

Het gaat dus weer los.
Tot volgende week!

Frank Boereboom
Franky's ijs

Reacties

Populaire posts