2015-20. De langste dag en het nieuwe project!

Het is zover! Hij is er weer! Nauwelijks hebben we er iets van kunnen merken, maar hij is er nu wel degelijk. We zitten op 21 juni en dat is per definitie de langste dag! En, het is ook het startsein van de zomer. Maar vandaag, op vaderdag, was er van zomer geen enkele sprake. Het was de laatste periode toch al te kil, bewolkt en soms ook nat. Mede daardoor is er ook nooit echt sprake geweest van een lange dag. Het licht was al gedoofd eer we het in de gaten hadden. Tja, zo kan het ook gaan. Hopelijk is het tweede deel van het ijsseizoen beter en gaan we ook nog eens lekker buiten zitten. Heerlijke witte wijn drinken.

Het was een drukke week. Op het werk staan we ook onderbezet te werken. De aanhoudende ziekten van een paar collgea werken wat verlammend op de normale gang der zaken. En dat maakt dat ik ook wat moeite heb vrij te vragen voor de dagen welke ik met de ijskar ervan tussen wil. Zo ook volgende week woensdag en donderdag. Dan ben ik met kar in de Grolsh Veste en staan we namens een onderneming ijs uit te delen. Maar hier werd gelukkig niet moeilijk over gedaan. Zo moest ik de afgelopen week ook woensdagmiddag en vrijdag vrijnemen voor aktiviteiten met de ijskar.
Woensdagmiddag stond ik op het terrein van Creavision van Nynke Ott ijs uit te delen namens Nynke. Ze had een sale en wilde het één en ander opleuken met de ijskar. Geen probleem. Ik was er dan ook bij. Toen ik om ongeveer 19.00 uur naar huis fietste en het centrum van Hengelo moest doorkruisen weer enorm veel aandacht getrokken. Ook nog behoorlijk wat ijsjes verkocht. Aan harde werkers maar ook toeristen. "Toeristen?" hoor ik u denken. Ja. Toeristen, er waren er zowaar een paar. Vraag me niet waarom deze hier liepen, maar...ze liepen er wel!

Afgelopen vrijdag had ik het heel druk. Misschien wel te druk moet ik eerlijk bekennen. Deze dag was ik dus ook vrij van mijn werk. Ik had deze dag 3 afspraken met de ijskar ingepland en wel zodanig dat ik ze allemaal achter elkaar kon doen. Het begon op de Dr. A. Kuypersschool. Daar mochten ruim 160 ijsjes hun weg vinden naar de kleine ijseters en hun grotere evenknie. Het was erg gezellig. Het liep wel wat uit en dus moest ik nog behoorlijk doorwerken om op tijd bij de volgende afspraak te geraken. Dat lukte uiteindelijk wel. En zo kon ik op tijd beginnen op het Trivium aan de Deldenerstraat om daar alle bewoners van een ijsje te voorzien. Het werken met kinderen is leuk, maar dat is het werken met de ouderen net zo goed. Het werd een reuze gezellige middag. Er waren zelfs een paar oude dametjes die mij wel wilden houden. Zelfs wel verkering wilden hebben, haha. De verpleging blonk uit in hun rol. Wat een prachtmensen zijn dat toch zeg. Ben er nog steeds van onder de indruk. En ook hier liepen de werkzaamheden vreselijk uit. Ondanks het uitlopen werd met opdracht 3 ook weer op tijd aangevangen. Het betrof een feest bij het nieuwe lab bij het ziekenhuis. Uiteindelijk was ik met 100 personen sneller klaar dan verwacht. De twee halve liters bier, geschonken door de organisatie, werden dankbaar opgenomen in mijn lichaam. Het zat er op en dus mocht ik wel even ontspannen. Eénmaal thuis op de bank vielen mijn luiken dicht en was ik bij tijd en wijle verre van deze planeet. Wat was ik moe. De nacht welke volgde was te kort geweest, maar dat had die ook geweest wanneer die 10 uur had geduurd. Zo moe. En toch moest er zaterdag weer een opdracht worden verwerkt.
Die zaterdag, gisteren, was ik aanwezig bij het volleybaltoernooi van de wijk 't Genseler. Het was koud en er stond een dikke wind. Ik verkocht nauwelijks ijs, maar ik was er in ieder geval wel. En mijn naam werd toch ook weer genoemd. Soms is investeren in je bedrijf alleen ook al goed. En onder deze noemer had ik deze opdracht ook aangenomen. Ik wist wat ik kon verwachten en precies dat is ook uitgekomen. Het weer was uiteraard de grote spelbreker geweest van mijn slechte klandizie, maar tegelijkertijd had ik er uit voorzorg niet veel van verwacht. Alles was meegenomen. Helaas was niet alleen het weer spelbreker geweest. Ook een telefoontje uit Hilversum, alwaar mijn vader woont, was zo verontrustend dat ik mogelijk nog diezelfde middag zou afreizen naar Hilversum. Dat het uiteindelijk niet zover kwam had te maken met een telefoontje vlak voor vertrek naar Hilversum. In dat gesprek werd duidelijk dat het niet nodig zou zijn om dat hele eind af te rijden. Hij zou zich wel redden.

De zondag stond in het teken van vaderdag. En ook de kunstmarkt. Mijn route kon niet volledig worden afgereden. De kunstmarkt is een prachtig evenement waar ik diep respect voor heb. Ik zoek ook geen confrontaties met mensen uit mijn eigen wijk die zich zo verschrikkelijk hard inzetten voor dit mooie evenement. Maar rijden zou ik wel. Allerminst zeker, was ik bij aanvang van de dag, over het weer. Het zag er gewoon niet best uit. Ik hoopte voor mij en de Kunstmarkt dat het allemaal wel zou meevallen, maar dat deed het dus niet. De regen kwam als verwacht met bakken uit de hemel en mijn zorgvuldig geplande rit in verband met vaderdag én de Kunstmarkt werd helaas afgeblazen. De presentjes welke ik voor de vaders had willen meenemen gaan nu een andere keer maar mee. Jammer!
En dus besloot ik dan maar naar Hilversum af te reizen om mijn zieke vader een bezoekje te brengen. Tenslotte is het vaderdag.
Ik ben nu weer thuis en ga straks aan de gang met mijn nieuwe project.

De week zit er weer op. Het was een drukke week. Nog twee drukke weken en dan gaat alles weer een beetje rustiger worden. En dan ga ik mijn nieuwe plan verder uitwerken. Daarover zal ik wellicht zeer snel naar buiten treden. Misschien wel eerder dan men denkt. Via een nieuwe facebookpagina zal ik mijn vorderingen gaan bekendmaken.
Ben benieuwd naar de racties. We gaan het zien.
Binnenkort meer....

Frank Boereboom
Franky's ijs

Reacties

Populaire posts