2015-24. De onthulling van mijn nieuwe plan!

Het was een plan. Een langgekoesterde wens. Een plan dat al maanden in mijn kop zat. Hier en daar een proefbalonnetje oplatend zoekend naar de bevestiging. Een bevestiging dat ik op de goede weg zat. Steeds weer kreeg ik de indruk dat ik op de goede weg zat. Het was nog geen maand geleden dat ik besloot dat plan leven in te gaan blazen. Te Schiermonnikoog werd ik namelijk definitief over de streep getrokken. Zoals daar, moest het zijn. Zo moest het worden! Zoals u wellicht weet zijn mijn vrouw en ik vanwege ons 12 en half jarig huwelijk op bezoek geweest op het eiland Schiermonnikoog. Een prachtig eiland,  een heerlijk weekend. Verbleven in een prachtige suite en....een heerlijk en mooi gepresenteerd ontbijt. Een pachtige mand. In de volksmond noemen ze dat een picknickmand, bij mij zou het onze ontbijtmand worden, net als op Schier!  De mand was rijkelijk gevuld. Inhoudsopgave wordt eerdaags op mijn facebook pagina gemeld, die inmiddels het levenslicht heeft gezien. De bedoeling is duidelijk. Een luxe maar betaalbare ontbijtmand. Dat is het uitgangspunt! Ik ben er bijna klaar mee. Er moeten nog wat kleine details worden uitgewerkt en daarom wil ik pas per 1 september goed doordacht en heel voorzichtig gaan beginnen. Er is nu 1 mand en de volgende manden zullen eerdaags worden besteld. Net als met het ijs wil ik starten op ons mooie tuindorp. Kijken wat het doet. Dit betekent uiteraard niet dat ik niet zou leveren buiten het tuindorp. Iedereen mag bestellen, echter, ik concentreer mij vooralsnog en vooral op het tuindorp en zo wie zo nog niet buiten Hengelo. Een ontbijtservice dus. Mijn nieuwe idee!!!  En......het nieuwe plan wordt goed ontvangen. De pagina "Franky's Ontbijtservice" wordt goed bezocht. Ik zal de komende weken onze vooruitgang presenteren en de prijzen bekendmaken en dan het uiteindelijke startschot geven.
Goed, tot zover mijn nieuwe plan. Het is dus nu bekend!

Franky's ijs draait goed, maar heeft last van de vakanties. Op de Bloemenbuurt zijn veel mensen weg. En er gaan deze week nog meer families weg. Het is soms erg rustig. Volgende week blijft dat nog wel zo, daarna gaat het weer drukker worden. Op de Bloemenbuurt was het in ieder geval mooi weer. De klanten welke aan de kar verschenen kochten behoorlijk ijs en dus bleef de schade uiteindelijk beperkt. De rit zou wel een uur korter zijn door het gemis aan de vele vaste klanten. Dit was niet het geval op de Nijverheid afgelopen vrijdagavond. Hier leek het er juist op dat velen al weer terug waren van vakantie. In de inmiddels één na beste wijk vond de ene na de andere de weg naar de ijskar. Deze wijk begint echt één van de betere wijken te worden. Heel langzaam maar zeker win ik hier meer en meer terrein. De rit verliep vanaf het begin warm. Heel warm. Ik verkocht dus zoals gezegd direct goed ijs. Hier werd ik na een uur uitgenodigd door twee vaste klantjes om een kop koffie te komen drinken. Ik had dat al eens beloofd, maar ik nam de uitnodiging deze avond nog niet aan. De reden was dat de avond te warm verliep en ik een vermoeden had dat ik het nog wel eens druk zou kunnen krijgen. De uitnodiging bleef derhalve staan. De jongens begrepen het na uitleg, maar het moest er wel een keer van komen. Ik beloofde ze dat ik eerdaags een kopje koffie kwam drinken. "Afspraak is afspraak!" zei ik tegen de broers. Het bleef vervolgens redelijk doorlopen met het ijs, dus ik kreeg mijn gelijk. Halverwege de rit kreeg ik ergens een heerlijk biertje. Moet zeggen dat ik daar wel aan toe was op dat moment. Had best dorst gekregen. Omdat ik altijd direct uit mijn normale werk op de kar stap, vergeet ik wel vaker dan eens aan mijzelf te denken. Nooit heb ik bijvoorbeeld drinken mee. Kortom, het biertje kwam als geroepen. Later op de route kwam ik een oud werknemer tegen. Dat was erg leuk. Hij had mij gezocht in de straatjes van de Nijverheid en uiteindelijk gevonden! Ik vond het erg leuk om hem te mogen begroeten, tenslotte hadden we elkaar al lang niet gezien. Super Werner, dat je me even kwam bezoeken! Het laatste stuk verkocht ik nog een boel ijs. En bij de afhaalchinees bleek het woord van de uitbaatster een woord. Ze gaf mij, als de week ervoor beloofd, een heerlijke bak nasi. Wat super! Dank u wel!
Thuis aangekomen, zat ik heerlijk op het terras aan tafel met de bak nasi voor mij en een biertje daar weer naast! Het was heeeeerlijk!
De omzet was mij absoluut meegevallen, zeker wanneer je weet dat het de vakantieperiode betreft.

Zaterdag had ik de ingelaste route op de Berflo Es. Eerst zou ik niet gaan vanwege familieaangelegenheden, maar dat bleek ineens niet nodig en dus gelaste ik de rit in. Het werd één van de slechtste rondgangen, want het was echt stil in de Es. Het eerste uur verkocht ik nauwelijks ijs. Niemand te zien! Alsof mijn leven ervan af hing verhoogde ik mijn intensieve geselingen op die almaar slechter uitziende koperen bel. En dat had resultaat, maar erg goed zou de rit nooit meer worden. Het is nu éénmaal vakantietijd en dus levert dat meteen minder geld op. En het is op deze wijk dat er ook nog eens veel mensen weggaan. Kortom, hier is het voorlopig nog wel rustig. De komende twee weken rijd ik om de bovenstaande familieaangelegenheden toch al niet op de Berflo Es, dus hopelijk is daarna iedereen weer terug! We zullen zien.

En nu is het zondag en .....het regent weer eens! Waardeloos! Ik kan dus niet of nog niet uitrijden. En dus steek ik nu al mijn energie maar in de ontbijtservice en mijn blog. De komende weken zal de vraag naar ijs wat minder zijn in verband met de vakanties. Dat is een natuurlijk gegeven. Daar moet ik het voorlopig mee doen. De komende weken blijf ik op drie wijken aktief. En volgt het evenement "Kids at the park" , wat voor mij heel nieuw is en waar ik mij afvraag wat ik hiervan moet verwachten. En dan uiteraard nog de door mij uitgeroepen Kinderdag, precies 1 week later. Mijn eigen mini evenement! Ik ben zo benieuwd naar het verloop van die dag! De kadootjes om aan de kinderen weg te geven zijn inmiddels binnen. De gemeente is ook op de hoogte gebracht voor alle zekerheid!

Het is dus vakantietijd. Rustig in de wijken, op de straten. Momenteel is het droog. Met bakken viel de regen net uit de lucht. Ik twijfel of ik er nog op uitmoet trekken. De lucht klaart wat op. Maar, er komt nog meer regen. Ik denk dat het niks meer wordt vandaag. En dus sluit ik mijn blog voor vandaag met de mededeling dat mijn nieuwe plan eindelijk is gepresenteerd. Ik ben blij dat het begin daar is.
We gaan het allemaal zien.

Ik wens een ieder die nog op vakantie gaat, danwel is, een fijne vakantie toe. Doe voorzichtig op de weg en kom heelhuids weer in ons kikkerlandje terug.
Ik blijf hier. Voor deachterblijvers en...voor de schilders. Die komen eind volgende week om van mijn oude gerimpelde woning weer een paleisje te maken.
Tot volgende week!

Groetjes Frank
Franky's ijs
Franky's Ontbijtservice

Reacties

Populaire posts