2015-31. Het einde van het seizoen is aanstaande!

Het lijkt erop te zitten! Het weer doet herfstachtig aan. Het is duidelijk dat het bijna gebeurd is. Op de twee wijken waarop ik in de avond fiets is het zowie zo einde oefening na deze week. Het afscheid hoop ik deze week te nemen met redelijk en mooi weer. Ik zou het in ieder geval wensen, opdat ik dan ook het afscheid het afscheid kan laten zijn. Zoals ik dat dan zie. Vorige week had ik dus de Kinderdag en die werd nog met warm weer gehouden. En gelijk erna ging het dan bergafwaarts met het weer. En dus zitten we nu in de genoemde herfstachtige sferen. Maar gelukkig gaat het weer zich de komende week herstellen en kunnen we wellicht nog wat nazomerse perioden verwachten. Voor mij en mijn bedrijf een heerlijke gedachte. Wil het seizoen graag mooi afsluiten.
Dus nog 1x op de Bloemenbuurt en nog 1x op de Nijverheid. Aanstaande woensdagavond beginnen we dus met afscheid nemen. En dat gaat mij echt zeer doen. U denkt vast, "ach joh, dat zal allemaal wel meevallen". Maar nee, dat gaat het echt niet. Met pijn in mijn hart, echt! Ik heb dit jaar veel mensen leren kennen. Op alle wijken, maar op de Bloemenbuurt echt veel meer dan elders. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze niet meer zal zien, of veel minder dan gewenst! En zie ik ze, wil dat nog niet zeggen dat men mij herkent. Zo vaak al voorgevallen dat men mij zonder pet gewoon voorbij loopt. Kan mij nog herinneren als de dag van gisteren dat ik midden in de winter iemand aansprak bij de tuindorpvijver. Hij had een zelfde ras hond als wij hebben en dus sprak ik hem daarover aan. Ik vroeg hem of hij al lang op het tuindorp woondde, want ik had hem nog niet eerder gezien. 'Oh, nou nee, ik woon hier sinds de zomer' was zijn antwoord geweest. Mijn volgende vraag was; 'en, bevalt het mooie tuindorp?', waarop hij antwoordde: 'ja prima wijk, mooie wijk en....in de zomer rijdt hier zelfs een heuse ijscoman door de wijk'. Ik zeg:  'echt waar?' Waarop hij weer bevestigend antwoordde en eraan toevoegde dat hij dat echt heel leuk en bijzonder vond en dat ie dat echt bij de wijk vond passen.
Toen ik hem uiteindelijk confronteerde met het feit dat hij dat uitgerekend besprak met de ijscoman in kwestie was hij zichtbaar verrast: 'Echt waar?' Waarop ik hem nogmaals moest duidelijk maken dat ik echt die ijscoman was. Toch leuk, dat soort dingen. Zonder pet en kar ben ik geen ijscoman. Ben ik gewoon Frank. Ook niks mis mee, maar ja, ik ben dan een onbekende voor velen. Laatst nog liep ik in de Albert Heijn. Moest nog wat halen voor mijzelf. Zag een groepje kinderen. Ik kende ze. Ze keken mij aan alsof ze dachten: is dat nou de ijscoman? Ik hoordde één van hen zelfs nog zachtjes tegen een ander zeggen: 'hey, dat is de ijscoman volgens mij.' Zekerheid kregen ze niet. Niet van mij maar ook niet vanwege mijn normale verschijning. Blijft toch wel grappig.
Het is dus de week van afscheidnemen. Afscheid nemen van veel lieve mensen. Ook op de Nijverheid trouwens. Ook geweldige mensen ontmoet. En ook hier ga ik de mensen missen. Maar volgend seizoen kom ik op beide wijken graag weer terug. En dat ook bijna via de bestaande routes. Wellicht dat ik een kleine aanpassing ga maken vwb de route op de Nijverheid. De route op de Bloemenbuurt, welke ik onlangs nog een beetje heb aangepast zit nu redelijk tot goed in elkaar.

Afgelopen week was ik alleen aktief op de Bloemenbuurt. Maar het was koud. En dus verkocht ik niet veel. Was ook al om half 9 thuis. Een normaal gebeuren met zulk weer. De goede dagen liggen inmiddels achter mij. Daar zullen we vanaf nu rekening mee moeten gaan houden. De rit op de Nijverheid kon in verband met regen niet worden gereden. In de vrijdagochtend had ik nog wel een afspraak bij de basisschool St. Jan staan. Hier kregen 450 kinderen een ijsje opgeschept omdat een leraar afscheid nam na 40 jaar trouwe dienst. Het was weer prachtig om te doen. Mooi schoolgebouw trouwens, echt prachtig!  Wel hard werken om op tijd klaar te zijn, maar het gelukte mij wel. Vrijdagmorgen ging het dus uitstekend met het weer, maar al later op de dag werd het steeds onbestendiger en nam ik op tijd de juiste beslissing om niet meer te gaan uitrijden. En dus bleef ik en ook kar binnen.
Zaterdag was ik weer in Hilversum. Het was weer eens tijd om mijn vader te bezoeken. Het tweewekelijkse bezoekje. Was ook wel handig in verband met de Stichting die ik wil oprichten. Stichting "Nelly", welke als hoofddoel krijgt: het bezorgen van een leuk dagje uit voor bepaalde gezinnen. Mijn vader is in het oprichten van een stichting bedreven, heeft wel vaker met dat bijltje gehakt. En dus kwam dat ook ter sprake. Hij gaat het nu verder voor mij uitwerken.
Voor het weer hoefde ik overigens ook niet thuis te blijven. Het was al herfst en het bleef ook deze dag volop herfst. Toch moest ik in de avond nog wel naar een feest op de Berflo Es. De afspraak stond op kwart voor acht. We zijn daarom dan ook op tijd uit Hilversum vertrokken en kwamen dan ook op tijd in Hengelo aan. Ik heb toen onmiddelijk de kleding verwisseld en de ijskar in orde gemaakt. Ik kwam keurig op tijd op het feest. En gelukkig verliep deze periode van erheen fietsen, ijsscheppen en weer terugfietsen droog. Eénmaal weer op de basis heb ik lekker ontspannen tv gekeken.

Vandaag heb ik niet gereden. Er stond teveel wind en het weer was ook zeer onbetrouwbaar. Daarbij komt dat ik een familiefeestje had waar ik graag heen wilde gaan. Het betrof hier de verjaardag van mijn petekind. Tja, daar kan ik niet om heen. Had wel een soort van afspraak dat ik niet zou langsgaan bij heel mooi weer. Zou in dat geval dan later bij mijn petekind zijn langsgekomen. Maar nu ben ik dus mooi op tijd langsgeweest. Prima toch?

Aanstaande week volgt dus het echte afscheid seizoen 2015 voor de Bloemenbuurt en de Nijverheid. Met het rijden op tuindorp en de Berflo Es zal ik nog wel even blijven doorgaan. Althans bij goed genoeg mooi weer. Zo rond half oktober verwacht ik ook op deze wijken te stoppen.

Franky's ijs is dan wel bijna klaar voor dit seizoen, de ontbijtservice begint dan nu echt zijn draai te vinden. Er zijn inmiddels al aardig wat reserveringen gedaan en het gaat goed. Uiteraard loopt het nog niet storm, maar daar zit ik ook nog niet op te wachten. Eerst wil ik het zoals het nu gaat graag vasthouden. En er vertrouwd mee raken. Steeds weer diezelfde service te kunnen geven. De reacties zijn lovend. Dat is uiteraard gewenst, maar het moet ook zo blijven. Rustig opbouwen dus. Stap voor stap. Vannochtend hebben we voor 6 personen ontbijt verzorgd. En ik was enorm tevreden met de wijze waarop het allemaal ging. We leverden wederom op tijd en de kritieken na het geleverde ontbijt waren wederom goed. Hoe fijn is dat!

Ik kijk nog graag even terug naar kinderdag. Het was een feest. Een feest met kinderwensen die in vervulling gingen. Nog 3 kinderen weten niet dat hun wens in vervulling is gegaan. Ik ben ze al wel proberen te bereiken, maar ik verzeker een ieder, ook diegenen die al wel op de hoogte zijn van de in vervulling gaande wensen, dat het allemaal goed gaat komen. De meeste wensen zijn overigens inmiddels al helemaal afgewerkt.

Ik ga besluiten met u allen een fijne week toe te wensen. Tegen de mensen op de Bloemenbuurt en de Nijverheid wil ik graag nog zeggen; Ik hoop u nog te zien en te spreken. Afscheid nemen. Ja, dat doet pijn.....

Tot volgende week,

Frank Boereboom
Franky's ijs

Reacties

Populaire posts