2015-40. De plannen!

Het is weer zondag.  De ontbijtjes zijn zojuist afgeleverd. De rust is daarmee weer voor even teruggekeerd in huize Boereboom. Het was een weekend vol met ontbijtmandjes.  Totaal volgeboekt!  En dat is toch heel bijzonder. Je voelt al enige tijd dat je iets bijzonders in handen hebt, maar dat het allemaal nog niet echt wilde vlotten. Heel af en toe een mandje. Dat was het. En daar moest dus wat aan worden gedaan. Zoals bekend heb ik toen, bijna twee weken geleden via "HET" inmiddels wat mij betreft vermaarde facebookbericht, behoorlijk verandering in weten te brengen. Sindsdien bellen, schrijven en reageren mensen op nieuwe berichten welke ik op Facebook plaats.  En er worden dus nu met regelmaat ontbijtjes besteld. Daarmee draait het bedrijf nu zoals het moet draaien. Als een tierelier!
Ook zijn er nu verschillende bedrijven geïnteresseerd om met mij samen te werken. Zo ook de hypotheekadviseur welke voor advies over mijn hypotheek aan huis kwam. Hij was duidelijk belangstellend in mijn pas gestarte onderdeel. Het onderdeel dat dus heel veel bekendheid had verworven via dat ene berichtje op Facebook.  Het onderdeel dat luistert naar de naam "Franky's Ontbijtservice ". En zo stelde ik hem voor om samen 4 mandjes kado te doen aan de likers en lezers van ons gezamenlijk opgestelde bericht waarin wij kenbaar maakten die 4 mandjes kado te doen. Er werd net als toen met dat vermaarde bericht van twee weken geleden, flink gereageerd en ook gedeeld.
Uit al die reacties moet ik over een goede twee uur een winnaar bekend maken. Dat valt mij met recht zwaar. De reacties lopen ver uiteen en zijn eigenlijk allemaal een ontbijtje waard, maar ik mag er deze zondag maar 1 uitkiezen. En dus geen 200! De rest gaat weer mee met de volgende ronde. Tenslotte gaan we er nog 3 verloten. De eerste over nu twee weken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de winnaar op dit moment eigenlijk al ken. Ik heb alle reacties gelezen en echt...ze hadden allemaal een prachtige inhoud, maar er was er één die alle andere reacties deed verbleken, hoe goed die reacties soms ook waren. Deze reactie die niet openbaar is gemaakt maar wel via een persoonlijk berichtje tot mij is gekomen, vertelde mij een zeer ingrijpend verhaal. En dit verhaal is zo verschrikkelijk aandoenlijk, dat de ontbijtjesman de tranen in zijn ogen had staan. Echt zo een emotioneel stuk. Ik leek alsof gestuurd door mijn  wijlen moeder. Deze MOEST  ik gaan helpen. De dame in kwestie schreef bijna verontschuldigend dat er voor haar wel een 'maar' aan zat. Ik moest er namelijk wel "helemaal" voor naar Almelo. Ik zal u als lezer vertellen, na het lezen van dit relaas,  ..al was het in Zwolle...dan nog ging ik!  De keuze was dus eigenlijk niet zo heel moeilijk. Al meteen voelde ik er veel voor. Geloof me mensen...dit is echt de beste keuze!!! Overigens ook overlegd met mijn partner in deze aktie.

De nieuwe kansen op een gratis mand blijven voorlopig nog wel even bestaan, want zo als geschreven hierboven willen ook andere bedrijven met mij samenwerken.  Dus geen man of vrouw overboord, er komen nog mogelijkheden genoeg in de nabije toekomst voor alle teleurgestelde mensen.

Gisteren bij het ophalen van de uitgeleverde ontbijtmandjes kreeg ik opnieuw allemaal positieve reacties, overigens ook bij de mandjes welke woensdagochtend en vrijdagochtend werden bezorgd en weer opgehaald.
Prachtige opmerkingen als;
"Super ontbijt "
"Heerlijk en mooi"
"Rijkelijk gevuld"
"Je hebt iets bijzonders in handen "
Altijd leuk om positieve dingen te horen. Bij één iemand moest ik in opdracht van een ander een mandje bezorgen met een kaartje voorzien van een boodschap.
Ik was uiteindelijk het kaartje vergeten mee te nemen. Dom, dom, dom. Maar ik kende de tekst  nog uit het hoofd en sprak deze aan de ontvangster van de mand uit.
Zichtbaar blij nam ze de mand aan en ik deelde haar mee dat ze het kaartje nog van mij zou krijgen wanneer ik de mand weer kwam ophalen.  Eénmaal aan haar deur om de mand weer af te halen zei ze het erg leuk gevonden om juist de boodschap van de gulle geefster uit monde van de ontbijtjesman te hebben mogen vernemen.  Met andere woorden gaf ze mij de tip om de mensen die er een boodschap aan willen toevoegen voor te leggen een keuze te laten maken uit een geschreven danwel een door deze man uitgesproken boodschap. Goede tip! Heb ik echt wat aan! Ga ik ook zeker wat mee doen.
Ook werd veelvuldig gevraagd waarom er geen visitekaart van mijn ontbijtservice aan of in de mand ligt. Ook een goede tip, alhoewel ik hieraan al had gewerkt.  Vanaf volgende week zal die aan het hengsel van de mand hangen (zie foto).

De ontbijtservice loopt dus eindelijk goed. Ben er erg blij mee. Binnenkort komt de presentatie van de LUXE mand.

Inmiddels ben ik onderzoekende naar wat ik met mijn beschikbare tijd moet gaan doen. Per 1 januari ben ik werkloos. De situatie van nu is die van een in vrijheid gestelde werknemer. Hoef dus niet meer naar mijn werkgever, maar word er nog wel door betaald.  Van enige aktiviteit richting een loondienst functie is geen sprake.  Heb wel twee nieuwe afwijzingen binnen. Vermoedelijk te oud. Het is natuurlijk nooit leuk om afgewezen te worden maar ik maak me echt nergens druk om. Zou echt niet weten waarom. Alles zal goedkomen. Er staan nu nog 6 sollicitaties open. Afwachten maar weer. Vorige week sprak ik van een gevoel dat zich meester had gemaakt van mij.  Een gevoel dat er iets op stapel staat. Ik kon, zo schreef ik vorige week in deze blog, niet mijn vinger op leggen. Ik weet nu inmiddels wel waarmee dit verband heeft gehouden.  Beste mensen...het gaat de kant op van een fulltime ondernemerschap.  Bijna helemaal zeker. Laten we zeggen dat we thans op 80 procent zitten.
Wil slechts nog met het ROZ om tafel.  Kijken wat hun nog te zeggen hebben. Niet dat zij mij nog kunnen ompraten,  dat lukt niemand. Ik wil slechts een goed advies en weten wat de mogelijkheden zijn. Ik ben bereid mijn nek (opnieuw ) uit te steken.  Ik wil er kortom, voor gaan. Het betekent wel dat ik zakelijker zal moeten gaan worden. En dus dat sommige zaken toch tegen het licht zullen moeten worden gehouden. Ik wil hier nu nog niet te diep op ingaan. Dat komt wel als we zover zijn.

Ik wil het hier voor vandaag bij laten. Ga weer schilderen aan Villa Boereboom.
Het huis heeft straks weer een pracht van een entree als het aan mij ligt.
Ik wens u allen een heel fijne dag toe. Een mooie en vooral gezellige week!
Blijf allemaal gezond! Leven is al moeilijk en gecompliceerd genoeg.

Tot volgende week!
Frank Boereboom
Franky's ijs
Franky's Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

Populaire posts