2016-05. De voorbereidingen op de restauratie!

Organisatie en planning.  Dat is waar ik mij thans zeer nadrukkelijk mee bezig houd. Er moet veel geregeld worden. Ook veel gepland worden om de gekregen Spijkstaal ijskar bedrijfsgereed te krijgen. Terwijl de Ontbijtservice ook gewoon doordraait lijkt het wel of de dagen te kort zijn. Steeds opnieuw is de avond al ingegaan eer ik er erg in heb. De weken vliegen dus voorbij. Bijna 4 weken geleden is het alweer dat ik een pracht van een ijskar kreeg. En een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Nooit! En ik ben er ook HEEEEEEL erg blij mee, maar....er moet ook nog veel geld tegenaan gegooid worden voor 1. Zijn stalling en 2. Zijn uiterlijk. En natuurlijk is dat niet onoverkomelijk maar het moet wel even passen met mijn eerste echte ww uitkering.

En dus zocht ik naar wegen om deze investering met anderen te doen oplossen. Eerst was daar al Compactor Almelo.  Deze leverden zonder enig probleem, een monteur om de kar aan een grondige en technische inspectie te onderwerpen. Dat ging zonder enige betalingsverplichting. Ook geven ze mij een echte goede acculader kado. Hoe mooi allemaal.  Fijn is het dan ook dat ik deze in mijn loondienst goed opgebouwde relatie kon vragen om hulp. Ik dank Compactor Almelo dan ook voor hun gratis hulp en de gegeven oplader.
Ook een wijkbewoner is behulpzaam. Hij gaat mij op alle gebieden helpen met de restauratie.  Ik heb nl twee van die linkerhanden. Heb nooit andere gekregen. Na mijn geboorte moet dat snel opgemerkt zijn. Alles wat ik maken wilde leverde ik altijd met meer gebreken af dan ik het ter reparatie aangeboden kreeg. Kortom Franky, niet alles zelf doen! Boermarke, mijn ijs leverancier is ook in het restauratie project gestapt. Ik heb gevraagd of ze me wilde helpen. De heren Varvik,  broers en directie Boermarke,  hebben meteen hun hulp toegezegd. Er zijn de laatste weken momenten geweest dat ik stil werd. Hier kon ik, na de aanbieding, even geen woord meer uitspreken. Zo verschrikkelijk blij. En ontroerd. En ook hebben de heren Varvik  mij geïntroduceerd bij weer anderen die mogelijk ook iets kunnen betekenen in het bedrijfsgereed maken van die prachtige kar. Het is allemaal zo bijzonder. Ongelooflijk! 

Ook heb ik deze week een ruimte toegezegd gekregen. Ruimte om de kar te restaureren. Twee weken mag ik in een hal een ruimte vullen met de Spijkstaal en er elke dag aan werken. Ook voor het gebruik van deze ruimte hoef ik niets te betalen. Weer zo'n prachtig gebaar. Dank "Brug naar werk"!
Bij mijn vrienden van de Fix it tot slot, tegenwoordig trouwens Hubo, mag ik straks tegen sterk gereduceerde prijzen plaatwerk (lees; trespa  ) afnemen. Allemaal willen ze helpen.

Bij de politie heb ik inmiddels nagevraagd waar op de weg ik mag rijden. En of ik nog ergens anders nog rekening mee moet houden. Er werd mij geantwoord dat er geen belemmeringen zijn. Een afgeknot driehoek en een verzekering die eventuele schade dekt, welke ik onderweg zou kunnen maken, is afdoende. Het antwoord op de vraag waar op de weg ik mag of moet rijden zal nog beantwoord moeten worden.
Ook heb ik extra contactsleutels besteld. Ik had er maar 1. Mocht die zoek raken heb ik niets meer om de Spijkstaal in beweging te krijgen. Deze komen komende week binnen.

Buiten in de achtertuin ben ik nog immer druk bezig de parkeerplaats voor de Spijkstaal te bouwen. Een bestaande overkapping zal moeten worden verhoogd.  Op dit moment ben ik nog maar halfweg. Steeds opnieuw zijn er zaken die voorrang genieten. En schuift het werk steeds weer op. Ik hoop echter volgende week flinke vooruitgang te boeken. Ik moet wel hopen op droog weer.

Over 3 weken moet alles klaar zijn. Althans, dat hoop ik echt. En als het lenteweer zich dan aanbiedt ga ik de Spijkstaal direct inzetten om er vertrouwd mee te raken. Zoals bekend blijf ik ook fietsen. Maar ik moet de Spijkstaal testen. Testen op zijn reikwijdte en ook oefenen hoe met die kar te venten. Dat doe ik dus op tuindorp. Dicht bij huis. En als het goed werkt, dan gaat de Spijkstaal op Noord Hengelo ingezet worden en ook op de Berflo Es en mogelijk de Nijverheid. Op de wijken Tuindorp en Bloemenbuurt blijf ik in principe fietsen.

De uitzending. 
De uitzending van mij in de show Puur Geluk is aanstaande woensdag. Om half negen in de avond kunt u mij zien. U ziet dan hoe ik de Spijkstaal als kado krijg. U ziet dan eigenlijk alles waarover ik u nog niet heb geïnformeerd. Om u na de uitzending toch te laten weten hoe alles is verlopen die dag komt na woensdag nog een nieuw en inmiddels al geschreven hoofdstuk uit met werkelijk alle details. Zoals u allen al wist mocht ik er niets over vertellen tot de uitzending.  Dat had ik beloofd.  Ik weet dat u behoorlijk heeft meegeleefd. Ik zou het vervelend vinden om u deze informatie te onthouden. En daarom dit extra hoofdstuk. Het extra hoofdstuk is echt heel leuk. Het levert de vele antwoorden op eerdere vragen. Kortom; ik raad u aan dit hoofdstuk ook te lezen. Ik zal deze extra aflevering direct na de uitzending plaatsen.

Dat mijn broer in het complot zat is genoegzaam bekend. Hij heeft mij zojuist alle app verkeer tussen Puur Geluk en hem toegestuurd. Het is bijzonder om te zien wat er allemaal achter mijn rug om is besproken. Ik moet dan ook echt respect hebben voor de geweldige manier van werken van mijn broer en die 'Isabella '. Mijn complimenten.  Uiteraard kom ik daar ook nog over te spreken in mijn allesverklarende en nog te pubiceren extra aflevering.

Zondagochtend breng ik weer ontbijtjes rond. Het gaat super.  Steeds meer aanvragen. Ook het bedrijfsleven begint mij te vinden. Ik barst nog van de nieuwe ideeën.  Moet mijzelf echt in toom houden.
Want mijn vastigheid is weg. Ik kan dus ook niet veel. Moet zien rond te komen van die ww. Zodra de ijskar loopt zal ik weer wat meer ruimte krijgen. Pas dan Kan ik mogelijk de ideeën ontvouwen.

Ik zie mijzelf op tv. Dat is raar. De uitzending is woensdagavond.  Maar in de reclame is steeds een voorstukje van de aanstaande show Puur Geluk te zien. Er is ondertiteling bij. Ben zeker weer aan het mompelen. Haha.
Ik wens u een mooie week toe. Mocht u mij op tv gaan bewonderen dan zeg ik alvast; het is echt de moeite waard. Niet zozeer omdat ik de verbaasde ijscoman ben, maar meer omdat het geheel uitstekend in elkaar is gezet. Na de uitzending ben ik voor wie dat wil op facebook te vinden als een stichting correlatie. ....

Welnu. Tot woensdag.  Een extra hoofdstuk.
Tot dan!

Frank Boereboom
Franky's ijs en Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

  1. Haha, heerlijk om te lezen allemaal. Ik kijk uit naar woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je. Ik vind het heerlijk om mensen te vermaken. Nu deze show zo vindingrijk is geweest, gebruik ik deze vindingrijkheid ook graag om u als lezer te binden. Mijn dank!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts