2016-06. De reacties na de TV uitzending!

Tjonge!  Dat was me wat! De tv uitzending van Puur Geluk!!! Ik heb er om verschillende redenen vreselijk naar uitgekeken. Op de eerste plaats was het natuurlijk heel leuk om te kunnen terugkijken naar datgene wat ik al eerder had meegemaakt. Maar éénmaal voor de buis bekroop mij een nervositeit die best wel groot was. Het was natuurlijk de vraag hoe ik zou overkomen op tv. En hoe zou het mijn nervositeit zijn geweest tijdens mijn presentatie? Zag je daar wat van terug, of viel het juist heel erg mee? Hoorde van mijn meegenomen kroost dat ik behoorlijk nerveus zou zijn geweest. En uiteraard ook; hoe zou mijn stem klinken op tv? Ik geloof dat iedereen dat wel heeft met het terughoren van je stem op tv of radio. Zooo verschrikkelijk anders! Mijn stem klonk in de uitzending voor mijn gevoel donker en wat trager, maar voor de rest moet ik zeggen dat het mij allemaal behoorlijk is meegevallen, al hielden mijn gezinsleden er dus een iets andere mening op na. Overigens was het ook de vraag of er veel stukken uit de opnamens zouden zijn geknipt. Volgens mij was er niet veel weggeknipt en was er veel materiaal gebruikt. Op de tweede plaats verdiende u allemaal een ontknoping van al datgene wat mij was overkomen en mij en u zo nadrukkelijk had beziggehouden. Daarom keek ik er ook zeker naar uit. Mijn eerder geschreven hoofdstuk van mijn blog met daarin alle verhelderende details mocht na de uitzending dan ook eindelijk online worden geplaatst en U verdiende het zo! Want, u had ook zo behoorlijk meegeleefd. Mijn laatste hoofdstuk is trouwens met 750 lezers het tot nog toe best gelezen hoofdstuk van mijn blog geworden en onderstreepte daarmee het bovenstaande. Op de laatste plaats was ik ook nieuwsgierig om te zien wat zo'n uitzending voor gevolgen zou hebben. Wel, ik kan u daags na de uitzending zeggen dat ik vreselijk veel leuke en lieve reacties heb voorbij zien komen. Ik krijg ook leuke opdrachten binnen. Overall gesproken, is mij alles enorm  meegevallen en ik kan oprecht de uitspraak doen dat ik mij heel prettig voel. Zoveel louter positieve reacties heb ik nog nooit gehad! Zoveel positieve energie! De berichten beperkten zich niet alleen tot mijn vaste volgers op facebook,  nee, het kwam vanuit Noord tot Zuid Nederland en vanuit Oost tot West Nederland. Allemaal vreemde mensen die het mij zo verschrikkelijk gunden. Ik was als en 'lieve' man overgekomen. De mensen waren veelal tot tranen geroerd, en wensten uw ijscoman al het goede toe met de in hun ogen dik verdiende ijskar. Zeker 100 berichten van mensen die werkelijk  overal vandaan kwamen. Heb ze allemaal overigens keurig en persoonlijk bedankt voor hun lieve woorden. Ik kon dat gewoon niet laten. Vond het zo verschrikkelijk lief allemaal. De berichtjes kwamen veelal via messenger, om precies te gaan. Zomaar een voorbeeld ter illustratie:

Best frank,

Ik zag u op tv , wat bent u een schat van een man.

U lijkt mij echt een man die het beste met iedereen voor heeft.

Uw reactie dat u die kar voorbij zag komen vond ik zo lief.

En dat u op de set de kar zag , ik kreeg echt tranen in me ogen.

Het is u gegunt, ik wou zeggen geniet er van maar dat gaat vast wel lukken.

Mvg xxxxxx

Heel leuk om mee te mogen maken.

Het is strelend, maar soms ook onbegrijpelijk omdat ik gewoon ben zoals ik wil zijn. Dit is Frank. Zo krijgt u hem. Of u het nou leuk vindt of niet. En...Zo vond ik in de Studio Endemol en nu nog steeds; waarom ik? Er zijn mensen met problemen die het naar mijn idee meer verdienen of nodig hebben dan ik.
Uiteraard ben ik enorm blij. Blij met de uitzending die dus goed overkwam. Die zelfs in mijn ogen precies mijn gevoel weergaf.  En ook blij met al die lieve berichten die mij duidelijk hebben gemaakt op de goede weg te zitten, blij met de meerdere volgers sinds de uitzending.  Maar het meest blij ben ik natuurlijk met mijn pronkstuk : de Spijkstaal!

Hoewel ik natuurlijk helemaal bijgepraat ben direct na de uitzending zijn er toch nog vragen overgebleven.  Zo vraag ik mij steeds maar weer af waarom ik uitverkorene was. Hoe in Godsnaam kwamen ze uit zovelen bij mij terecht.  Mireille (Isabella ) gaf aan dat ze mijn "verhaal" gewoon aanleiding vonden om mij eruit te pikken. En dat kan ik op zich nog begrijpen, alhoewel ik erbij blijf dat er echt schrijnender gevallen zijn. Maar ik bedoel dan ook dat traject daarvoor. Hoe kom je bij mij uit? Een vraag die mij echt vreselijk heeft beziggehouden en nog bezighoudt. En hoewel ik daarop nooit een antwoord zal krijgen denk ik daar toch wel een antwoord op te weten.
Zoals bekend is mijn moeder heengegaan. Al in 2011. Ik mis haar nog steeds heel erg. Ze was mijn alles. Ze was er altijd. Ze was een heel goed mens in alle opzichten.  Ze nam het altijd op voor de zwakkeren. Ze kwam ook vrijwillig in aktie bij bejaarden of mensen die soms maar iets ouder waren als zij. Ook nam ze mensen in huis die het moeilijk hadden. En dat terwijl ze zelf een gezin van 7 man groot op de voor mij enige en juiste manier leidde. De moeder der moeders. Vroom en lief. Lief voor iedereen. Dit is dan ook de reden van het opzetten van die Stichting. De stichting die is vernoemd naar haar; Nelly. Om gezinnen, die wat minder te besteden hebben, financiële bijstand te verlenen in een dagje of moment van gezellig samenzijn. Ik vraag haar soms of ze me wil helpen. Dat is vaak wanneer ik even zoekende ben. Maar ik merkte er tot voor kort nooit iets van. Maar mijn gevoel zegt mij dat ze hier heel nadrukkelijk bij was. Zoals ik eerder al liet optekenen: ze heeft waarschijnlijk mogen ingrijpen vanuit de Hemel.

Mijn leven is veranderd. Ik ben zoveel zekerder geworden van mijzelf. En daar heeft die TV uitzending op zich niet eens zoveel mee van doen. Het is de manier waarop ik mijn onderneming leid, de wijze waarop ik mijn ding doe. De liefde voor het vak. Ik wil benadrukken dat ik hoop nooit te veranderen. Deze twee weken van verbazing en misleiding en de uiteindelijke gift waren prachtig. En het is ook leuk dat mensen mij nu ineens herkennen, zoals de laatste 4 dagen toch wel is voorgekomen. Maar morgen is gewoon weer morgen. Gaat het gewone leven weer voort. Ik wil graag mijzelf blijven. Vooral in mijn wijze van ondernemen. Wel geld verdienen, maar altijd vanuit het hart. Mijn klanten mogen erop rekenen en vertrouwen dat ik gewoon verder ga daar waar ik begin oktober 2015 stopte. Met dat verschil dat ik nu niet alles zal fietsen. Tenslotte word ook ik een dagje ouder.

Het is nu zondag. Valentijnsdag.
Vannochtend heb ik al mijn materiaal moeten uitzetten. Ben behoorlijk druk geweest. Al om 07.00 uur stond ik in de keuken. Alles klaar te maken voor verschillende klanten. Het was rennen en vliegen, maar het is weer gelukt! De eerste berichten waren weer goed, dus is deze jongen uiteraard blij.
De ontbijtservice maakt een goede spurt door. Ik ben erg verheugd met de groei. Verrassend was een proeflunch welke ik deze week had gemaakt. Werd goed ontvangen, afwachten maar. De ontbijtservice ga ik binnenkort met iets extra's uitbreiden. Ben er nog niet aan toe gekomen. Maar als straks de Spijkstaal klaar is zal ik er mee gaan komen. Op zijn vroegst echter, ergens in maart. En voor eventuele lunches mag men mij vanaf vandaag ook gerust
'lastigvallen'. Kan altijd, geen probleem!

Morgen gaan we de kar der karren ophalen uit zijn tijdelijke stalling. Wordt de Spijkstaal verplaatst naar de werkruimte. Gaan we eindelijk starten met de restauratie, die ongeveer twee weken in beslag gaat nemen. Met we bedoel ik Benno (wijkgenoot) en ondergetekende. In een daartoe vrijgemaakte hal kunnen wij gewoon onze dingen doen. Geweldig geregeld. Een opsomming van de werkzaamheden;

Plaatsen nieuw dak op verkoopgedeelte
Plaatsen nieuwe platen zijkanten en achterkant op verkoopgedeelte
Plaatsen bel
Plaatsen radio
Checken Vriesgedeelte
Plaatsen logo's
Plaatsen markies
Sneller maken kar
Schoonmaken kar.
Optioneel: plaatsen bbq

Testen.

U ziet, genoeg te doen. Maar het is dan ook wel een bijzonder apparaat. En die verdient het om goed en grondig te worden aangepakt.
Volgende week zal ik u berichten over de voortgang van de restauratiewerkzaamheden.
Voor nu, allemaal bedankt voor alle mooie en lieve berichten deze afgelopen week. 

Een een hele fijne week toegewenst!

Frank Boereboom
Franky's ijs en Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

  1. Hee Frank, wat een mooie uitzending en prachtig verhaal. Je hebt die mooie dingen van je moeder fijn overgenomen! Je beseft het misschien nog niet. Blijf zoals je bent. Ik wens je veel plezier met de spijkstaal en we zien elkaar wel snel! Liefs Stephan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts