2016-21. De bus

Tja. Het moest er toch van komen. Wil ik vooruit dan heb ik zo'n groot en sterk materieel gewoon nodig.
Ik heb er wel bewust voor gekozen om de bus geheel privé aan te schaffen. Geen btw wagen. En dus hoef ik geen kilometerregistratie bij te houden van elke privé rit. En dat is fijn omdat ik privé nog altijd meer kilometers draai dan zakelijk. Nu belast ik elke zakelijke kilometer voor de belastingdienst aan mijn bedrijf. Het is een mooie, ietwat grote of anders gezegd en geschreven, lange bus. Wel met voldoende trekkracht. Ik heb gekozen voor de dubbele cabine variant. Om zodoende in staat te zijn om mijn kids mee te kunnen nemen. Kom net uit de stad. Moest dat vehicle in de parkeergarage rijden. Nou....dat kost wel enige vakkundigheid en oplettendheid bovendien, kan ik u melden. Gelukkig is de bus uitgerust met achteruitrijd cameras dus loopt het inparkeren verder vrij soepel.

De bus is aangeschaft om de Dekselse Snor te doen verplaatsen van de ene naar de andere lokatie buiten de regio. Dat wil zeggen: wanneer de Snor zelf niet op locatie kan komen om zijn bereik danwel zijn snelheid.
Van het weekend reed ik de Snor nog naar Enschede centrum. Daar was ik op uitnodiging van Rob Zengerink, Retailmanager Only&Sons, heengereden om hun winkelopening luister bij te zetten met ijs. En dat met de trage maar o zo sterke Snor.
Onderweg raakte ik verstrikt in een man op man gevecht met een berijder van een scootmobiel.  Ik zag hem voor het eerst een halve km voor mij op het fietspad naast de provinciale weg tussen Hengelo en Enschede. Ik zag dat ik langzaam maar zeker terrein op hem won. Als een volwaardig coureur met een topsnelheid van maarliefst 12 a 13 km ging ik de strijd aan en probeerde ik dichterbij te komen. Bijna te Enschede had ik de scootmobiel in mijn vizier. De overwinning was te ruiken. Des te vervelender was het dan ook dat net op het moment dat ik mijn langverwachte inhaalmanouvre inzette, de berijder er van afsloeg en mij compleet verrast achterliet. De rit werd met enige teleurstelling voortgezet richting het drukke en altijd in beweging zijnde centrum van Enschede. Eénmaal aangekomen klokte ik een tijd van 1 uur en 10 minuten. Daar waar ik van 2 uur was uitgegaan.  De Snor had uitmuntend werk verricht. En met zijn volbrachte taak zou de mijne gaan aanvangen. In de 5 uur die volgde schepte ik meer dan 700 ijsjes. Het precieze aantal ken ik niet. Maar er was een vaste prijs afspraak gemaakt en zo vertrok ik erg moe maar voldaan terug naar de basis. En opnieuw liet de Snor mij niet in de steek. Zonder te zijn bijgeladen reed hij met een souplesse van een jonge Godin de ruime 15 kilometers terug alsof die nog geen kilometer had gedraaid die dag. Bravo!
Toen ik de Snor de oprit opreed viel er veel spanning van mijn schouders. Het was uitstekend verlopen.  De Snor had zijn echte vuurdoop gehad.

De avond ervoor was ik ook al met de Snor op pad geweest. En ook toen, die zaterdagavond, was ik ver weggeweest met de Snor.  Diep in Oele was ik te gast op een familie barbecue. Het was er erg gezellig en zo kon het gebeuren dat ik veel later dan gepland de terugreis aanvaarde.
En dat terwijl ik al eerder op de dag ook een feest met de Snor had bezocht. Ook hier was het erg gezellig en ook behoorlijk druk. Tja. Het ijsbedrijf draait prima!
Ik ben er ook heel druk mee. Soms te druk. Het enige dat mij soms tegenhoud is het weer. Op het moment dat ik werk aan mijn blog onweert het.  Te gevaarlijk om weg te gaan. En natheid maakt ook mijn ijswafels klam. Dus blijven we uit voorzorg binnen.

Dan even een kritische noot;

Soms lijkt het dat sommige mensen niet begrijpen dat ik niet altijd kan uitrijden. Sterker nog... ik wordt erover gebeld en gemaild.
Ik wil daarom nu graag nog 1 keer een uitleg geven waarom dat zo is.
Op de eerste plaats mag ik maar 87 uur per maand werken aan mijn ijsbedrijf/Ontbijtservice.  Wanneer ik teveel uren maak wordt ik, dus ook mijn gezin, gekort op de WW uitkering. Dat zal ik nooit toestaan.
Op de tweede plaats bestaat het ijsbedrijf niet alleen van routes rijden door de wijken of er staan zoals op de Hasseler Es.  De opdrachten, welke ik als eigenaar van het ijsbedrijf krijg, gaan altijd voor.
Dat betekent dat ik niet altijd volgens schema in uw wijk kan rijden. Uiteraard wil ik dat wel, maar bij mij is een afspraak een afspraak! Tegen alle volgers wil ik dan ook zeggen. Kom ik een keertje niet...sorry maar het is niet anders.  Bovendien zijn er wijken waar ik nog nooit ben geweest en dus zijn er mensen die terecht teleurgesteld zijn dat ik daar niet kom.
Overigens probeer ik daar nog wel een oplossing voor te vinden.

Goed! Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en daarmee kom ik thans op de ontbijtservice.
De ontbijtservice loopt weer helemaal in de pas na een wat mindere maand (april).
De bevestiging dat de ontbijtmand om zijn inhoud wordt gewaardeerd is bij elk afhaalmoment duidelijk waarneembaar.
We doen het goed.
De broodjesservice gaat volgende week zondag voor het eerst draaien. Ben heel benieuwd naar het aantal aanvragen.  Misschien valt het wel tegen en heb ik mij vergist. Maar het kan ook zomaar een goed idee blijken te zijn. Wie zal het zeggen? We gaan het zien.

Vorige week liet ik in mijn blog al optekenen dat er privé wat problemen zijn. Uiteraard wil ik er niet al te diep op ingaan. In ieder geval kan ik u vertellen dat mijn schoonmoeder helaas niet meer op zichzelf kon wonen. En dientengevolge is verhuisd naar een zorginstelling. En vanwege die verhuizing zullen wij af en toe naar Hilversum moeten afreizen om haar huis leeg te ruimen. Daardoor zal ik niet in staat zijn om alle dagen te kunnen uitrijden. Zelf hoop ik dat we over drie weken daar klaar mee zullen zijn, maar ik vrees het ergste. Tenslotte is het ook niet naast de deur.
Op mijn facebook pagina zal ik in ieder geval steeds melding maken wanneer ik niet zal rijden.

Dat zal ik ook doen wanneer ik elders moet optreden.

Ik ben graag in de wijk. Liever onder de mensen. Maar het werk bestaat dus uit heel veel meer. En dus ook uit afspraken.
Zo ook aanstaande zaterdag. Maarliefst 4 afspraken. En dus geen wijk die ik kan aandoen. Het zij zo.
Zondag aanstaande, tot slot, sta ik weer bij Frank Hendriks op zijn bier festival.
Ik hoop u daar of eerder te zien.

Tot volgende week!
Frank Boereboom
Franky's ijs en Ontbijtservice Hengelo




Reacties

Populaire posts