2016-22. Een druk weekend!

Het was al weken geleden geweest dat ik hopeloos om mij heen had gekeken of er iemand kon zijn die mij éénmalig uit de zelf veroorzaakte problemen kon helpen. Een dubbele boeking! Zo ontzettend onhandig maar het was wel gebeurd. En dus moest ik zoeken naar de oplossing!
Eerst naar de oudste thuiswonende zoon, maar die had andere verplichtingen. Toen  naar mijn grote hulp van vorig jaar; mijn jongste zoon. Toen ook die niet kon wegens voetbalverplichtingen, zag ik mijn probleem alsmaar groter worden en de oplossing steeds verder uit het zicht raken. Mijn vrouw zou mijn laatste kans zijn. Gelukkig zegde zij toe mij uit de brand te zullen helpen.
Soms maak je je druk om zaken die niet goed zijn verlopen. Ik doe dat bijna altijd.
Ik ben teveel perfectionist. Alles moet kloppen. Klopt iets niet...dan begint het gemorrel.
En zo werd het drukke weekend met behoorlijk wat stress aangevangen. Zaterdag had ik 4 afspraken op 1 dag. Op zich goed te doen. Maar dan moet het wel goed zijn ingepland.  3 van de 4 waren uitstekend gepland, de 4e echter niet.
Op het Twickel College moest ik tot 16.00 uur staan, terwijl ik ook een feest had om 15.00 uur. En ook nog eens aan de andere kant van Hengelo.
De fiets ijskar zette ik daarom in op het Twickel College en gebruikte ik de Snor voor de overige afspraken.
Mijn vrouw, zo spraken wij af, zou mij dan rond 14.00 uur aflossen op het Twickel College opdat ik dan op tijd bij het eerste feest (2e afspraak) kon zijn.
Eénmaal op het Twickel College kwam ik toevallig de direkteur van Aksept tegen (Aksept is een instelling waarbij mensen worden begeleid in het werkproces)  en vroeg mij of één van zijn werknemers ijsjes mocht scheppen. Op de lokatie van "Brug naar werk" waar de Snor is opgeknapt, had ik hem al eens toegezegd dat zij mijn fietskar wel eens mochten gebruiken om ijs te scheppen in Enschede. En met mijn bezettingsprobleem die dag werd mij zo een perfecte oplossing geboden. Een win win situatie. Want ik kon weg en hoefde mijn vrouw, die het overigens graag gedaan had voor mij, afbellen en Aksept kon zo een medewerker laten oefenen in het werk dat ze zo nu en dan willen doen. Nadat ik de eerste uren het werk had gedaan nam hij het steeds vaker over. Nog wat onwennig en onzeker hanteerde hij de ijslepels, maakte nog wat halve bollen en keek wat bangig. Uiteindelijk maakte ik hem duidelijk dat hij gewoon goede bollen moest scheppen, met kracht en dat dan alles goed zou komen. Steeds vaker lukte het hem de bollen mooi rond re krijgen. Uiteindelijk kon ik met gerust hart afscheid nemen van deze locatie omdat deze jongen het naar mijn idee naar behoren kon overnemen.

Gerustgesteld dus kon ik het Twickel College verlaten om meteen bij thuiskomst de Snor in te stappen om de drie feesten af te rijden. Elk feest werd uiteindelijk op tijd bedient en overal was men tevreden.
Rond een uur of acht in de avond kwam ik weer op de basis. Parkeerde de Snor op zijn plaats en zette hem aan de stroom.
De fiets ijskar, zo was afgesproken, mocht op het Twickel College blijven overnachten.

Zondag was ik op het Twents Speciaal Bierfestival van Frank Hendriks op het Hazemeijer complex.  Uiteraard bij zijn proeflokaal. Een zeer gezellig evenement waar ik weer veel bekende foodtruckers tegenkwam. Heerlijk weer, iets te warm, een dosis plezier en een vastberadenheid er iets moois van te maken zorgden voor een gezonde werklust.
Het werd wederom een prima dag. Niet eens zozeer vanwege de omzet maar meer vanwege de sfeer. Een paar heerlijke biertjes gedronken met mijn collega foodtruckers en klanten.
Kortom gezelligheid.
Omdat mijn energie nog niet op was heb ik na dit evenement nog even een rondje op Tuindorp gereden. En nog verdienstelijk ook.

Het was een prachtig weekend. Met alles erop en aan.
De voorgaande week had ik ook al een pracht van een rit op Groot Driene gereden. Een superwijk tot nog toe. Daar gaat t eigenlijk altijd goed. Ook de rit op de Woolder Es was afgelopen woensdag weer goed verlopen. Zit ook veel progressie in. De Bloemenbuurt begint wat moeizamer te lopen. Ben er elke week en dat zou juist beter moeten gaan maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat juist niet het geval is. Ik ga dit even goed in de gaten houden. Want het is wel vreemd.

De ontbijtservice is inmiddels uitgebreid met de broodjesservice. Er kwam voor de eerste zondag nog geen bestelling binnen. Persoonlijk was ik daar niet zo rouwig om. Tenslotte had ik al een druk weekend.
Ga de komende week nog eens veel reclame maken. Dan komt het vast wel.
Als ik iets heb geleerd in de jaren van ondernemen is het wel; vasthouden aan je geloof. Komt wel goed. En dat doe ik dan ook.

Het afgelopen weekend en ook met name vrijdag hebben maar weer eens duidelijk gemaakt waarom ik toch zo van dit vak houd. Ik doe het zo verschrikkelijk graag.  Elk feest waar ik heb mogen scheppen zijn de mensen zo tevree. De gesprekken bij de verschillende feesten, de kennismaking met zovelen; het is allemaal zo leuk. Ik ontmoet graag mensen. Hoor graag hun verhaal. Vertel ze ook graag wat wanneer er om gevraagd wordt. Het is mijn passie. Mijn werk.

De beoordelingen zijn dan ook goed. Ook bij de ontbijtservice.  Uiteraard hoop ik dit nog heel lang te doen maar nog steeds heerst er chaos in mijn hoofd. Wordt dit mijn werk. Gaat dit genoeg opleveren?
Onzekerheid welke dagelijks huishoudt in mij. Ik heb dan ook besloten voorlopig gewoon door te gaan op deze manier. Zien waar we uit gaan komen.

De komende week ben ik nauwelijks in de wijken. Avondvierdaagse en Kinderstraatspeeldag en afspraken elders maken dat ik bijna geen tijd heb.
Vanaf volgende week maandag hoop ik weer in de wijken te komen.

Voor nu: een mooie week gewenst aan al mijn volgers. Tot waaren wanneer dan ook.

Groeten Frank Boereboom
Franky's ijs en Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

Populaire posts