2016-35. Trammelant om niets!

Boos nee. Teleurgesteld ja.
Hoe het kan dat een ijscoman zo veel in het nieuws komt? Ik zeg het u eerlijk; ik kan slechts de krant de schuld geven. Ja. Ik zeg het u; een verslaggeefster van de krant kan flauw  berichten.
Waar ging het nou helemaal om? Om dat te kunnen begrijpen gaan we terug naar afgelopen maandag. Op mijn route door Vossenbelt.

Het volgende geschiedde op mijn weg door de wijk. Ik was bijna klaar met mijn route. Het was 20.55 uur. Ze kwam weldegelijk naar buiten stuiven. En zonder enige groet maakte ze mij op meer dan de normale wijze duidelijk dat ze het niet fijn vond dat ik zo laat nog belde en daardoor haar kinderen wakker maakte. Ook vertrok ze zonder enig normaal gesprek weer naar binnen en mij achterlatende met een gevoel; "wat was dit nou?". En hier is echt geen woord aan gelogen. Ik ben een gevoelsmens en trek mij dit altijd aan. Dat is dan ook de reden dat ik al eerder dan dit moment had besloten de avondroutes te gaan beeindigen. En dat heb ik haar nog nageroepen. Ik was er al bang voor dat dit zou kunnen gebeuren.  De avonden worden korter en de kinderen gaan kennelijk vroeger naar bed. Allemaal op zich best logisch. Afijn. Hoewel de moeder op mij een enigszins boze indruk achterliet was er verder niet zoveel bijzonders aan de hand.
Thuisgekomen plaatste ik een berichtje op mijn privé facebook pagina (datum bericht; 29 augustus jl).
Daarin beschreef ik het gebeurde. Ik gaf in datzelfde berichtje de vrouw overigens nergens de schuld van, sterker: ik schreef zelfs dat ik haar wel kon begrijpen, maar vroeg mij slechts af waarom ouders vóór de vakantie anders  (makkelijker) dan na de vakanties zijn. Dat zijn namelijk mijn ervaringen. Op zich toch geen rare vraag toch? Tenslotte gaan kinderen vóór de vakantie ook naar school.
De verslaggeefster van de Tubantia had mijn berichtje kennelijk ook gelezen en besloot mij te bellen om het precieze verhaal te achterhalen.  Ik zei wat ik u hierboven heb verduidelijkt. Meer niet. Ik dacht dat het wel een leuk verhaaltje zou worden met een mooie foto, maar ik kwam een dag later wat bedrogen uit: De krant berichtte: "ijscoman stopt met avondroutes na klacht!" En wat daarna gebeurde weet ook u. Dat hoef ik u niet te vertellen. Een gekte. Een dwaze volksstemming met meerdere conclusies; een 'vreselijke moeder' en 'een ijscoman die beter hoort te weten'.

Lieve mensen.....
Ik ben hier echt van onder de indruk geraakt. Ik ben ook met stomheid geslagen. Omdat het namelijk echt nergens over gaat. Er zijn wel ergere zaken dan een boze moeder en een ijscoman zonder enig idee wat die fout heeft gedaan. Er zijn veel, erg veel berichten door mensen op dit topic losgelaten. Veel lieve berichtjes maar ook berichtjes die niet in mijn voordeel uitvielen. Sommige mensen schreven dat ik dan maar tussen 18.00 en 20.00 uur moest langskomen. Weer anderen vonden dat ik de bel maar in de ban moest doen na 20.00 uur. Ook waren er die vonden dat ik daar maar eerder moest zijn.

Sorry. Deze mensen, met alle respect, snappen helemaal niets van het vak venten. En al helemaal niets van venten met ijs. Hoe kan ik in Godsnaam bij huis 1 om 18.00 uur zijn wanneer huis 400 dat ook wil. En hoe, in hemelsnaam, rijd ik langs 80.000 Hengeloers in 2 uur per dag?
Het boeit me verder niet. Die mensen die het niet begrijpen.

Leuker waren de meningen van mensen die wel begrijpen hoe het werkt. En nog leuker waren de vele berichten waaruit niets anders dan lof werd geuit.

Uiteindelijk heb ik met deze wat negatieve gekleurde nieuwstijding alleen maar gewonnen. Gewonnen aan zelfvertrouwen, gewonnen aan volgers op facebook en ook veel aandacht gekregen. Maar was dit nou nodig?
NEE. Het was niet nodig. Maar, en ik ben daarvan 100 procent overtuigd; het is dan ook niet mijn schuld. Ik heb tenslotte nooit ergens gezegd dat ik door deze vrouw mijn avondroutes moest stoppen. Iedereen die mij kent weet dat. Lees mijn blogs. En je zult zien dat ik het er al eerder over heb gehad. Dat ik al veel eerder wist dat ik zou gaan afbouwen. Te beginnen in de Vossenbelt en Groot Driene. Is al weken bekend!
De krant heeft mij min of meer belazerd. Het is zo geschreven dat iedereen dacht dat ik om de boze vrouw zou stoppen. Haha. Laat me niet lachen. Ik stop nooit omdat 1 iemand mij bozig benaderd. Het is niet leuk maar ik zou nooit zwichten voor 1 persoon. Nooit!!!!

Het voorval kreeg met de reactie van de door de krant gevonden moeder nog een staartje. Overigens, en dat wil ik hier graag kwijt, ik weet nog steeds niet wie deze vrouw is.
Dus ook haar naam ken ik niet en heb dat dan ook nergens gepubliceerd. Zou ik het wel geweten hebben had ik het ook niet gedaan. Dat terzijde.
De reactie loog er niet om. Ik zou dit alleen maar doen om er een slaatje uit te slaan. Kijk. En daar word ik nou wel boos om. Hoe in Godsnaam kun je zo iets zeggen als je mij niet eens kent? Misschien had het beter gepast even uit te zoeken hoe ik echt in elkaar steek voordat je zoiets zegt. Nee. Dit kan er bij mij echt niet in. Ik wilde ermee ophouden.  En ik wilde rust.
Maar toen kwam dat artikel. En met dat artikel ook weer nieuwe en domme reacties. Mensen schrijven soms echt de vreemdste zaken. Soms is het zelfs zielig om te lezen hoe mensen dit benaderen. Sorry hoor. Nogmaals...doe wat aan informatiewinning en alles is anders dan je denkt. Uiteindelijk laat ik t wel voor wat het is.
Ik weet dat ik niets fouts heb gedaan. Ik had misschien niet zo naief met de krant mee moeten gaan. Zij belden mij he? Ik niet hun. Afijn. Weer een les geleerd.

Ik dank in ieder geval al mijn lieve volgers. Ik lees veel. Hoor veel. Schijnbaar doe ik het goed. U vindt het leuk. U houdt van mijn belletje. Dat is wel gebleken. Ik ga nu wel het seizoen wel stapsgewijs afsluiten. Daar gaan we maandag mee beginnen.
Deze week stop ik op de Vossenbelt en Groot Driene. Twee prachtige wijken.

Oh ja. De bel actie.
Ik wil dat nog wel even uitleggen.  De eerste die aan mijn kar komt nadat ik gebeld heb is een initiatief van mijzelf geweest. Via Hengelo Helemaal Stil is deze aktie onder de aandacht gebracht. Ik geef toe dat het niet helemaal losstaat van de deze week ontstane discussie. Echter, ook veel gelezen, staat dit los van de boze moeder. Op deze manier probeer ik haar echt niet te plagen of iets dergelijks. Het is gewoon een ludieke actie in het kader van de discussie over een bel. Meer niet!

Als mevrouw het fatsoen heeft belt of schrijft ze mij. Dan praten we het uit als twee volwassenen, wat mij betreft met het respect wat daarbij hoort. Mijn nummer is bekend als ook mijn emailadres.
Ik zal altijd reageren. Ik weet nog steeds niets van deze vrouw. Dus ik kan ook geen actie ondernemen.

Deze week zijn er nog leuke zaken gepasseerd. Eerst werd mijn bus bestikkerd door Robin Frogink van Bamsign. Met het door Danny Hof ontwikkelde logo. Prachtig resultaat! En ik ben zeer tevreden. Ook de lichtreklame voor mijn Kinderdag bij entree van Hengelo, hoe leuk! Op zulke zaken kan ik zo trots zijn. Geweldig gewoon. Het was daarom ook een wisselende en vreemde week.

Ik wens u allen een fijn weekend toe. 

Groetjes Frank Boereboom
Franky's ijs en Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

Populaire posts