2016-36. Het einde van het seizoen nadert!

Natuurlijk is er een tijd van komen en er één van gaan. Elk ijsseizoen vind ik het geweldig om te mogen starten. De eerste routes en de eerste ijsjes. Dan gaandeweg komen de afspraken. De feesten, de evenementen en natuurlijk ook de andere routes. Routes die ik van te voren, nog in de winter, heb gemaakt. Dit jaar was het allemaal zo anders. Zo een speciaal jaar. Eerst het ontslag bij mijn werkgever nog wel in het jaar ervoor. De uitverkiezing tot leukste ondernemer van Hengelo.  Dan die prachtige maand februari waarin ik zo lang voor de gek werd gehouden met de gegeven Spijkstaal ijskar, de TV uitzending op RTL4, de vele krantenartikelen en de fantastische opknapbeurt van de Snor als onderdelen van die maand. Ze gaven Franky's ijs veel aandacht. Zoveel zelfs dat ik veel gevraagd werd in wijken te komen waarop ik nog nimmer gereden had.
En zo kwam ik op Vossenbelt, Groot Driene, 't Wilbert, de Noork, de Hasseler Es, Indische en dichtersbuurt. Op Klein Driene, de Bloemenbuurt, de Berflo Es en mijn eigen Tuindorp was ik al geweest in een eerdere jaargang.
Het was heel erg bijzonder om op de ver weg gelegen wijken te mogen en vooral kunnen rijden. De Vossenbelt is een fantastische wijk om op te rijden. Afgezien van 1 incident heb ik het daar erg naar mijn zin gehad. Ik heb vele mensen leren kennen. Dat maakt mijn vak ook zo leuk. De ontmoetingen. Een goede wijk ook! Toen ik daar afgelopen maandag voor het laatst was kreeg ik zelfs kados. Als dank voor mijn werk. Voor Groot Driene geldt vrijwel hetzelfde als voor de Vossenbelt.  Ook zo'n leuke wijk. En ook hier omarmen ze de ijscoman met zijn kar. De omzetten op deze wijk waren altijd goed.
Het is daarom ook best jammer dat ik het rijden op deze twee wijken als eerste heb moeten staken. Niet om een enkele klacht, maar om redenen van het niet hebben van voldoende daglicht. In het voorjaar zijn dit dan ook de wijken waar ik als laatste aktief word.
Komende dinsdag ben ik voor het laatst op de Hasseler Es.  Ook weer een bijzondere wijk. Omdat ik daar niet rond rijd en dus een vaste plek inneem, is het echt pionieren geweest. En heel langzaam maar zeker winnen we terrein. Volgend jaar blijf ik daar zeker komen, al was het maar omdat de wijkraad mij graag ziet komen en zo in dit jaar is gebleken, veel voor mij over hebben. Echt ontzettend leuk. Het maakt dat ik mij daar 'thuis' voel.

De avondroutes mogen er dan vanaf vorige week uitliggen, het seizoen draait nog volop door. Ik blijf aktief tot 9 oktober. Dan ga ook ik even er tussenuit.  Elke dag bij goed weer zal ik dus tot 9 oktober a.s. aktief zijn. Maandags ga ik vanaf nu tot einde seizoen op het Wilbert rijden. Uitgebreider dan ooit. Een route ga ik morgenochtend bedenken.
Dinsdagmiddag blijf ik op Klein Driene rijden, nadat ik eerst wat dieper op de Noork zal hebben gereden. De woensdagmiddag is voor de Bloemenbuurt.
En op donderdagmiddag zal ik steeds een wijk waarop ik dit jaar nog niet heb gereden gaan bezoeken.
Vrijdagmiddag ben ik op de Nijverheid en zaterdags heb ik meestal afspraken. Maar heb ik die niet rijd ik als anders op de Berflo Es.  Zondags tot slot is voor Tuindorp.

Kinderdag 2016 is financieel rond. De Gemeente Hengelo, Handelsonderneming HD en Frankys ijs zijn de grote sponsoren. Het programma is uitgebreider dan bij de eerste editie vorig jaar. Maar het heeft wel zijn eenvoud behouden.
Als alles goed gaat en het weer meezit gaan we een leuke kinderdag tegemoet. De officieuze afsluiting van mijn seizoen.

Dan wil ik nog even terugkomen op het probleem met een vrouw/moeder op Vossenbelt.
Ik heb deze week met veel mensen erover gesproken. Vooral omdat U mij graag wilde vertellen hoe erg u dat voor mij vond en ook hoe blij u bent met de ijskar in uw straat of wijk. Het geeft aan hoe het binnen Hengelo heeft gespeeld. Vorige week donderdag kreeg ik zelfs nog een artikel onder ogen over dit gebeuren. In de Tubantia gaf een advocaat zijn mening erover. En ook op Radio Hengelo zou er over gesproken zijn. Jammer dat ik daar dan niet bij ben geweest. Wat ik er nu op dit moment nog graag over kwijt wil, en dat is echt het laatste, is het volgende; Zoals gezegd zal ik nooit mijn werk staken om 1 persoon. Maar, en dat is nu wat ik graag kwijt wil, het is gewoon een feit dat (en zelfs bij warm en mooi weer zoals komende week) dat ik op een gegeven moment MOET stoppen met bellen wanneer het donker is geworden. Dat heb ik altijd gevonden en gedaan, ook vorig seizoen. Uit respect! Niets meer en niets minder. Het heeft dus niets met de klacht zelf van doen. En dus is de tijd van gaan gekomen. Ondanks het feit dat mijn geest nog zo graag wil.

Het winterprogramma is in ontwikkeling.
Wanneer alles goed gaat start ik zeer binnenkort met mijn winterplan. Na mijn vakantie uiteraard en zeker niet eerder dan November. Sommigen onder u heb ik het reeds verteld. Dat als een soort van proefballonnetje. U was enthousiast.
Net als ik trouwens.
Het zal wellicht nog tot half oktober duren eer ik het kenbaar zal maken. Eerst proefdraaien. 1 ding kan ik u wel mededelen; de Snor blijft op de weg!

We zijn klaar voor de volgende week. Vandaag draaien we op het Tuindorp.  Samen met Brechtje.  Brechtje wilde net als haar zus een keertje mee op de route.
Kijken hoe dat gaat.
Komende zaterdag ga ik het enorm druk krijgen. De zwaarste dag van het seizoen.
Veel ijsjes scheppen. Dat geldt ook voor de zaterdag erop. Zowaar nog stresvoller omdat ik dan weinig tijd heb tussen de verschillende buurtfeesten waar ik moet verschijnen.
Ach...tot nog toe heb ik alles gered. En dus zal dit ookwel weer goed aflopen.

Ik wens u allen een mooie en goede week toe.
Graag tot ziens....waar dan ook!

Frank Boereboom
Franky's ijs en Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

Populaire posts