2017-19. Een slecht voorjaar!

Het valt me allemaal niet mee. En het begon nog zo goed!
Het is werkelijk een vreselijk slecht voorjaar voor een ijscoman.  Zoveel is me al wel duidelijk. De hele maand april heeft mij nauwelijks wat opgeleverd. En ik was nog wel zo vol goede moed begonnen aan het nieuwe seizoen. Maar nu de maand april achter mij ligt kan ik niet anders dan vaststellen dat april toch echt een hele slechte maand is geweest. Nauwelijks omzet gedraaid. Veel te koud met die verdomde Noordwesten wind. En alsof het nog niet genoeg is bleef het begin deze nieuwe maand (mei) ook nog eens te koud. Daar komen de pechgevallen met de Snor nog eens bovenop. En naar ik heb begrepen wordt er nu ook nog een beroep gedaan op mijn inzet in de familie. Een familielid zit duidelijk niet goed in zijn vel. In ieder geval ben ik daarom morgenavond niet in staat uit te rijden. Mogelijk zelfs ook nog later deze week of zelfs volgende week nog een paar dagen. We zullen het in ieder geval moeten afwachten. Ik wil er niet teveel over kwijt, uit respect en privacy redenen van de betrokken persoon.

Afgelopen weekend had ik twee evenementen. Beide dagen 1. Zo stond ik zaterdag met de inmiddels opnieuw gerepareerde Snor in het centrum van Hengelo op het evenement "150 jaar reuring in de stad".
Ik doe er graag aan mee. Vind dit echt één van de mooiste evenementen in de binnenstad. En niet alleen om de goede verdiensten. Nee, het is echt een prachtig evenement! Het evenement kende haar tweede aflevering. En opnieuw was er weer veel te zien ondanks het feit dat ik het van tijd tot tijd ook druk had. Naast mij stond theaterschool Luna uit Borne en verzorgde ongeveer 5 optredens. Omdat ik nogal onder de indruk was van de kinderen die er optraden zegde ik hen allen na het derde optreden een ijsje toe wat dankbaar in ontvangst werd genomen door de jonge acteurs en actrices. Ik zag karren met paarden ervoor langskomen, alsook andere prachtige vervoermiddelen als ouderwetse fietsen en oude automobielen. Prachtig in oude kleding gestoken mensen. Zelf had ik als ijscoman een pet uit die tijd aangeschaft. Op google gevonden foto's van ijscomannen nabootsende. Er waren broden te koop tegen oude prijzen. Ook bloemen geloof ik. Een prachtig evenement dus. En naar wat ik heb begrepen zal de organisatie ervan volgend jaar weer een beroep op mij doen en zal ik er opnieuw bij zijn. Op naar de derde editie (2018) derhalve. De omzet was goed maar wel iets minder dan verwacht. En dat kwam omdat het evenement rond half 3 a 3 uur pas de meeste bezoekers kende. Althans, voor mijn gevoel dan.

Gisteren stond ik in mijn eigen wijk, op het tuindorp vlakbij de basis, op de Boekenmarkt op het CT-Storkplein. Echt op een minuut van huis. Heerlijke thuiswedstrijd derhalve.  En vanaf mijn openstelling, zo rond half 11, was en bleef ik druk. Het ging maar door met de klandizie. Ik kan we werkelijk geen dag op tuindorp herinneren dat ik het zo lang zo druk heb gehad. Het liep echt super en met de omzet van deze dag werd de op beider dagen in totaal door mij vrij hoog ingeschatte omzet bijna gehaald en was ik uiteindelijk zeer tevreden.
Ik had dit even nodig. Niet alleen om het dikverdiende geld. Nee; misschien nog wel meer om weer het goede gevoel te krijgen. Het was tenslotte alweer even stil rond de Snor. En daarmee ook rond de ijscoman die maar wat graag door de wijken trekt en wil trekken.
Het zit dit voorjaar gewoon niet mee. Het lijkt wel of het niet mag. Het weer is de grootste boosdoener. Daarna de problemen rond de ijskar. En nu weer wat familieomstandigheden waarmee ik rekening heb te houden. Het heeft mijn aandacht. Het is gewoon niet anders.

Gisteren was ook de dag waarop mijn cluppie Feyenoord kampioen kon worden. Maar helaas was dat weer eens teveel gevraagd. Zoals ik vorige week in mijn blog al vermelde; "Feyenoorder ben je niet voor de lol ". Hier is het waarom!
Volgend weekend gaan we het dan hopelijk wel meemaken.
Ik ben er in ieder geval klaar voor. Alweer 18 jaar! Pfffff.

Omdat ik nu eenmaal niet veel uitrijd is er ook niet zoveel te melden. Behalve dan, dat de Ontbijtservice op dit moment echt goed draait. Ik ben echt vreselijk trots op mijn werk vwb de ontbijtservice.  En ik ontvang ook steeds mooie berichtjes van afnemers dat het bestelde ontbijtje zo goed is bevallen.
Dat is natuurlijk erg fijn. Daar doen we het tenslotte ook voor. Super!

Een berichtje van vandaag als voorbeeld. Een voorbeeld dat ook meestentijds bij afhalen van de lege mand te horen valt;

"Frank! Mijn complimenten! Wat een heerlijk ontbijt, en wat een goed verzorgde mand! Mijn vriendin was totaal verrast! Dankjewel!"

Hoe mooi!

Ik ga sluiten. Deze week even afwachten vwb het weer. Ook vwb de familieomstandigheden.  Maar ik zal er vast meer wel dan niet zijn.
Woensdagmiddag ben ik in ieder geval met de Snor aanwezig bij een winkelopening. Op de Beukweg. En als het weer het toelaat ga ik dan die avond voor de eerste keer naar de Vossebelt.
Maar dan moet het wel goed genoeg zijn.

Aanstaande zondag tot slot, is het Moederdag. Ook voor deze dag geldt dat het weer goed moet zijn, maar mocht het weer goed genoeg zijn dan heb ik op de moederdag rit weer een presentje voor de moeders bij mij. Voorwaarde is wel dat ze daarvoor even een ijsje aan de kar moeten kopen.

Ik wens u allen een mooie week toe.
Tot volgende week!

Frank Boereboom
Franky's Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts