2017-25. De avondvierdaagse en de Straatspeeldag!

Het is weer niet gelukt. Maar ik zou Frank niet zijn wanneer ik het volgend jaar niet opnieuw zou proberen. Het is eigenlijk heel simpel. Zo simpel zelfs dat ik met waarschijnlijk één handomdraai alle kinderen en anderen op de 5 km tocht op 1 avond van ijs kan voorzien. Echt niet moeilijk.  Dat wil zeggen: wanneer een ieder die er wat over te zeggen heeft zich er ook over uitspreekt.
Er zijn veel scholen waarvan hun kinderen de avondvierdaagse lopen. Al dan niet samen met ouders of anderen die die kinderen begeleiden. Ik hoorde ergens van een aantal van 5300 wandelaars op de 5 km. Al deze scholen zijn aangesloten bij verschillende onderwijsbureaus. Ik heb alle verschillende onderwijsbureaus al in januari aangeschreven. Dit alleen maar om elk kind/deelnemer tijdens één van de 4 avonden van ijs te kunnen voorzien. Ik meen, uit mijn herinnering, dat niet één van deze overkoepelende schoolorganisaties überhaupt de moeite heeft genomen mijn mail destijds te beantwoorden. Erg jammer. Want gestel dat ik iedereen van een heerlijk waterijsje had kunnen voorzien was de inkoop laag. In ieder geval lager dan nu. En was daarmee de prijs van het ijsje voor de deelnemers ook lager geworden
En had ook elk kind of deelnemer een verkoelende versnapering kunnen krijgen. Nu kregen de kinderen in blauwe shirts niets. In rode ook niets, terwijl die in de paarse en witte wel een ijsje mochten afhalen. En mijn gevoel erbij was dubbel. Enerzijds doe je een groep kinderen een groot plezier. Kinderen van een school, waarvan de Ouderraad zich zelf tot mij had gewend. Ook verdien ik er een beetje aan. Maar anderzijds moet je de andere kinderen die je doordeweeks in de wijken tegenkomt als ijsklantjes teleurstellen omdat zij bij een school horen die geen gebruik maakte van mijn diensten.  Dat is echt vreselijk. En toch; ik moet aan mijzelf denken. En zelfs wanneer ik er niet veel aan verdien. Elke euro is er één!
Maar neem van mij aan dat mijn verdiensten aan de Avond4daagse zeer minimaal waren.
Dus, volgend jaar wil ik het opnieuw voor iedereen proberen te regelen. Niet voor enkele scholen afzonderlijk. Ik blijf ervoor knokken.
Het bij de Avond4daagse zijn is erg leuk om te doen. Veel kinderen herkennen de ijscoman. Steeds weer hoorde ik mijn naam. Dan weer hier, dan weer daar. Zo grappig!
Dit jaar stond ik er voor 4 scholen. Totaal 700 ijsjes. Samen met mijn jongste zoon. De woensdagavond stond ik bij de Plechelmusschool, terwijl Joeri de Schothorst voor zijn rekening nam. De avond erna, donderdag, stond Joeri bij Mikado en ik bij de Timp.
En deelden wij afzonderlijk aan de deelnemers van de Avond4daagse van de betreffende scholen de ijsjes uit.

Er werd deze week niet veel met ijs op de routes gereden. Dat had heel veel met de Avond4daagse te maken. Want kinderen waren uiteraard niet veel thuis.
Woensdagmiddag was ik bij de Nationale Straatspeeldag op de Boerhaavelaan. Er werden in krap 3 uur maarliefst 700 ijsjes geschept. En dat allemaal met mijn rechterhand. Die kort daarna vreselijk pijnlijk was geworden. De dag erna nam ik wijselijk rust. Er waren nog genoeg andere zaken die aandacht behoefden. Bovendien moest ik op ons eigen tuindorp in de avond weer waterijsjes uitdelen op de Avond4daagse. En dus dook ik donderdagmiddag mijn administratie in en gaf ik de hand daarmee de broodnodige rust.

Het seizoen staat per vandaag echt op beginnen. Het gaat druk worden. Vandaag al erg druk geweest. Eerst de vaderdag ontbijtjes maken en afleveren om daarna de tuindorp route met ijs te rijden. Omdat de kunstmarkt weer op de route stond heb ik een alternatieve route gereden. Heb wel geprobeerd overal te komen. Morgen, overmorgen en woensdag ga ik opnieuw routes rijden. Donderdag dacht ik een normale ijs werkdag te hebben, maar naar nu blijkt moet ik dan met de crêperie aan de gang. Dus dat wordt uiteindelijk toch geen ijsdag. Ik ga even kijken of ik de route van donderdag (Klein Driene en Groot Driene) éénmalig kan verplaatsen. Ik denk dan aan vrijdag a.s.

Het was een wat onrustige week. Met een prima slot op vaderdag. Mooi gedraaid. Ook mede door de kunstmarkt. En FAIM!?
FAIM! draaide weer uitstekend. Weer twee bakken leeg. En deze keer niet gepromoot. Gewoon als smaak op het bord gezet en gedaan alsof er niets vreemds stond. Het loopt dus prima! Het lijkt erop dat het dus inderdaad een hit is!
Toch leuk.
En nu? Nu gaan we de volgende nieuwe smaak proberen.

Maar daarover later meer.

Voor vandaag is het ovet en sluiten. Het is vaderdag en ook ik heb nog wat leuke minuten te goed.

Ik wens u allen een fijne week toe!

Tot waar dan ook!

Frank Boereboom
Frankys Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts