2018-03. Griep!

Vorige week zondag. Toen brak de griep echt uit. Zaterdag ging het nog alhoewel ik toen al wist dat ik geen leuke tijd tegemoet zou gaan. In alles wat de huidige griep zou zijn, ik zou het in al haar geledingen gaan doormaken.
Die zondag kwam ik mijn bed al niet meer uit. De luchtwegen waren zo ernstig verstopt geraakt waardoor benauwdheid was ontstaan. De bijkomende koorts deed de rest. De benauwdheid is er nu een week later, nog steeds. In dat opzicht is er dus zelfs nog niet eens zoveel veranderd.
De dagen erna werden zwaarder als gevolg van de totstandkoming van de griep in al haar facetten. Spierpijn, keelpijn, oorpijn, lamlendigheid, koorts, waarbij de koude rillingen vaak lang duurden, het hoesten tot aan braken toe, het maakte de griep als één van de ergste die ik ooit heb meegemaakt. Er waren zelfs momenten dat ik dacht; laat me maar.... ik wil niet meer. Ik kon gewoonweg niet meer. Volledig uitgeput! Had ook nauwelijks geslapen omdat ik door die benauwdheid geen oog kon dichtdoen. De nachten werden er zo verschrikkelijk lang door. Gewoon niet leuk meer. En omdat ik niet kon slapen, kon ik ook niet lang liggen. En stapte ik vaak, ook in die lange nachten, onder een warme douche. Op woensdag ben ik toch maar weer gaan werken. Kon het niet laten. Dat viel heel erg tegen. Bij thuiskomst leek ik wel onderkoeld. Na ruim twee uur binnen en een warme douche later was ik weer een beetje hersteld van die loodzware werkdag. Maar gek genoeg bleek het wel weer ietsje beter te gaan en dus gingen we de dagen erna ook gewoon naar werk. En inmiddels lijkt het ergste nu achter de rug. Er is nog maar af en toe koorts, ik slaap dus iets beter, er is geen conditie en ben nog steeds benauwd. De lamlendigheid is wel volledig weg. Heel langzaam maar zeker willen we weer vooruitdenken. Had ik echt helemaal geen zin meer in. Ik loop nu met de uitgebroken griep alweer achter de feiten aan. Maar ik heb besloten me er niet meer druk om te maken. Wat niet kan.... dat kan niet! Ik ben dus nog steeds niet 100% hersteld. En dit duurt nog wel even voort. Slapen gaat sinds gisteren een beetje beter.
Dat komt omdat ik mijn bedhoofd van mijn matras heb verhoogd. Dat scheelt enorm. Ik ervaar het als heerlijk. Ondanks dat, wil een onafgebroken nachtrust nog niet lukken. Zeker 4x per nacht ben ik een tijdje wakker. Maar dat is nog altijd beter dan het was.
Wat nu nog rest is die verdomde verkoudheid. De luchtwegen zijn een week na start nog steeds geheel verstopt. Mijn oren doen ook nog pijn en de keel is na dat onophoudelijke hoesten helemaal rauw. De stem is dan ook bijna weg.
Ik moet het er maar mee doen.

Het bleef natuurlijk niet alleen beperkt tot mij. Ook anderen in mijn familie zijn inmiddels getroffen.
Mijn jongste zoon is inmiddels weer klaar voor school. Was ook ziek. Zakte naast mij nog door zijn benen. Kompleet van de wereld. Schrok me rot!  De middelste zoon hoest veel maar echt ziek is die (nog) niet. Hij heeft dan ook als enige de griepprik gekregen. En mijn vrouw is nu ook ziek geworden. Dit ziet er ook niet goed uit.

Een rommeltje derhalve.

Ik heb vandaag maar weinig te melden. Uiteraard vanwege die rot griep.
Ik wens een ieder een hele goede week toe en laten we hopen dat de griep uw huisje voorbijgaat wanneer die nog niet is langs geweest.
Ik kan het u van harte toewensen.
Tot volgende week!

Frank
Frankys-Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts