2018-18. De lente is weer terug!

Dan lees je in een Facebook bericht tussen de vele reacties: "Wanneer kom je weer bij ons in de wijk?". Het is bijna dagelijks dat ik deze vraag één of meerdere keren voorbij zien komen. Dan, op dat moment denk ik; "Hoe gaan we deze mensen nu weer tevreden stellen?" Het is moeilijk. Ik werk 40 uur en verder doe ik bijna alles alleen.
Het gaat goed met Frankys Food. De vele verzoeken geven het idee dat Frankys ijs, onderdeel van Frankys Food, nog altijd in een lift naar boven zit. Echter; de lift gaat sneller dan eerder en ik weet hem niet meer te vertragen. Het zij zo! Ik geniet er uiteraard heel erg van, maar het succes kent ook een keerzijde. Want ik moet wel spitsroeden lopen. Nog meer dan ooit tevoren. De Snor is graag gezien. En dat merkte ik vooral vandaag (zaterdag)  toen het nog erg rustig was. Kreeg gelijk aanvragen voor grote feesten. Of ik er wat mee kan of wil laat ik nu nog in het midden, maar duidelijk is dat wij goed in de markt liggen. Met wij bedoel ik overigens de Snor en mijzelf!
Vandaag (zondag) merkte ik dat de zware dag van gisteren nog doorwerkte in de zware dag van vandaag. Ik kon omstreeks half 4 echt niet meer op de benen staan. Ik was echt he-le-maal op! Vanaf het moment dat ik op de boekenmarkt stond ging de ijsverkoop eigenlijk gelijk van start. Het zou ook nooit meer ophouden deze dag.
Gelukkig bood mijn zoon, welke straks zijn vader gaat helpen met verkoop van ijs uit de fiets ijskar, uitkomst.
Hij liet mij de ruimte om even gas terug  te nemen en vooral even bij te komen. Vanaf de start was het dus al druk geweest en kon ik niet één moment even wat tijd pakken. Geen eten en geen drinken. Het kon simpelweg niet. Wel een prachtige dag derhalve. Maar ik voelde dus mijn vermoeide benen en was maar wat blij met de verschijning van mijn zoon. Een glas wijn later voelde ik mij alweer wat beter. Mijn zoon bleef scheppen en zo kon ik rustig blijven zitten en mij met de aanwezige gasten bezighouden. 
Het werd uiteindelijk een superdag. Heb echt genoten. Maar eerlijk is eerlijk. Ik was wel aan het einde van mijn Latijn. Ik had de knollen echt op. Is mij nog nooit eerder overkomen. Ach ja, Ik word ook ouder....
De dag was uiteindelijk in meerdere opzichten super. Ik maakte een mooie omzet maar zag ook dat zoonlief het uitmuntend over had genomen. Ik ben er erg blij mee.
Nu gaan we rusten. Het was goed maar ook zwaar.
Ondertussen loopt de verkoop in de Supermarkt van de drie smaken prima. FAIM!, Radler en likeur 43 lopen prima.  Zo goed zelfs dat ik vorige week de productie voor nieuwe bekers alweer moest opstarten. Mooi gegeven....
Ook onderweg, en zoals vandaag op de boekenmarkt heb ik verschillende mensen mijn 43 laten proeven. Het was elke keer een verlichting te horen dat het ijs als heerlijk werd gevonden.
Gisteravond na mijn bezoek met de Snor op aan het Buitenland (Enschede) ging ik nog even open op de Breemarsweg 
Het leverde een aardige duit op. En dat had allemaal te maken met het likeur 43 ijs wat ik in potten a 500 ml aan boord had. Binnen een mum van tijd verkocht ik alle meegenomen exemplaren. Het werd zodoende nog een leuk slot van een al  geweldige dag.
In de vroege zondagochtend keek ik als altijd op mijn telefoon.  En ik ontwaarde een berichtje. Of ik ook kon vertellen waar men het ijs, likeur 43, kon kopen.  Eén van de feestgangers van de avond ervoor. Hoe leuk weer!
Het bedrijf krijgt nu echt een volwassen smoel. Ik ben blij met de groei. Ik werk er hard voor en nu komt, voor mijn gevoel, ook echt de waardering. 
Ik ben nogmaals erg blij. Zoonlief probeer ik zo spoedig mogelijk op straat te krijgen.  Kan ik elders gaan rijden. Het zal ondanks alles nog wel even gaan duren. Het kost namelijk enorm veel geld om alles goed voor elkaar te krijgen.

Ik wens u een mooie week toe. Morgen (maandagmiddag en avond) ben ik op de Hengelose en Hasseler Es. En dan op dinsdagavond bereid ik weer crêpes voor ouderen. Kortom, dan geen ijs! Maar het Wilbert, de wijk waarop ik normaal op dinsdag rijd, komt gauw weer aan de beurt.

Dan nog even dit:
Ik heb nog geen antwoord gekregen van de Gemeente inzake rijden met ijs op Hemelvaartsdag. Officieel mag ik dat niet! De vergunning laat dat niet toe.
Ik heb inmiddels besloten dat ik toch ga uitrijden. En wel hierom; eerstentijds is de vergunning verouderd. Bijna alle bedrijven mogen los, een oneerlijke concurrentie derhalve!!! Tweede punt is; dat ik vind dat iedereen er erg blij mee is een ijsje te kunnen bemachtigen. En dus ga ik gewoon rijden.
De gemeente, afdeling vergunningen, heb ik al weken geprobeerd te bereiken ofwel middels mail ofwel via telefoon. Maar krijg totaal geen reactie.
En dus neem ik maar het risico. Heb overigens al jaren op Hemelvaartsdag gereden maar dat terzijde.
Ik wens u allen een prachtige week toe,
Groeten Frank Boereboom
Frankys Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts