2019-09. Het Mysterieuze Ontbijtje en de officiële opening!

En dan stap je na een uur van voorbereidingen en inpakken van de ontbijtmand tbv mijn mini event "Het Mysterieuze Ontbijtje " in de Frankys Foodbus. Het adres, waarop het ontbijtje voor 2 moest worden afgeleverd, was daags ervoor, via het gooien van een pijl op de stadsplattegrond van Hengelo, bekend geworden. Niet dat ik zo goed kan richten hoor. Je ziet met dat gegooi beslist geen Michael van Gerwen. Zeker niet! Het gooien van de pijl is voor mij gelijk aan het gooien van een basketbal in zijn basket. Ook al geen sterk punt. Maar het lukte mij evenwel de pijl binnen de gemeentegrenzen van Hengelo te gooien. Ter verduidelijking; vorig jaar verdween de pijl nog in het noorden van Enschede. En omdat de actie slechts Hengelo diende, moest ik dus opnieuw gooien. En zo geschiedde. Ook toen kwam het uiteindelijk goed. Terug naar deze aflevering; Voordat ik wegreed, opende ik de Facebookpagina Frankys Food en startte een live verbinding. Onderdeel van deze aktie is namelijk dat een ieder mag meekijken naar welk voor hun allemaal (nog) onbekend adres de bus, met het speciale ontbijtje, heen zal rijden.
En zo zit je met de heerlijke geur van de afgebakken broodjes te kijken op het schermpje van je telefoon naar de binnenkomende reacties van kijkers.... "Nee, terug, je gaat verkeerd", of "ja, ja, je gaat de goede kant op!" Om even later van diezelfde persoon een ander berichtje, gevuld met teleurstelling omdat ik ook haar huisje voorbij ben gereden, langs te zien komen. Vlak voor aankomst, zo'n kwartier nadat ik de live verbinding had gemaakt, staakte ik de verbinding. Niemand hoeft te weten waar precies ik het ontbijtje aflever. Dat blijft toch privé. Vertelde in de laatste minuut van het live verslag nog wel even dat ik met 5 minuten weer live zou gaan om te vertellen hoe het ontbijtje was aangenomen. Het blijft zo leuk om dit te doen. En het aantal kijkers groeit. De eerste keer keken er nog maar weinig mensen. Dit was nu voor de 3e keer. En ik had veel kijkers. Ook de verrassing overbrengen is zo leuk! De mensen weten echt van helemaal niets. Dat maakt het zelfs voor mij bijzonder. Het ontbijtje werd uiteindelijk afgeleverd in Groot Driene.  Het huis waarop de pijl was gevallen behoorde toe aan een oudere man. Helaas had hij zijn ontbijtje al genuttigd. Hij zei na uitleg; "wat een ontzettend leuk initiatief,  maar ik heb zojuist al ontbeten en ik vind het zonde wanneer daar niemand van kan genieten. Geef het maar aan een ander". Toen ik zijn enige buren opperde zei hij dat deze er niet waren, maar de buren daarnaast wel. Ik bedankte de oudere man en liep met mand naar de buren van zijn buren en belde aan. Een jongere man deed de deur open. In zijn kielzog liep een kind mee. Hij keek verbaasd naar mij en de mand.  Het blijft zo'n leuk gezicht: dat gezicht vol verbazing. Nadat ik had uitgelegd wat hem zojuist was overkomen nam hij dankbaar het Mysterieuze Ontbijtje in ontvangst. In de mand had ik ook nog een geschreven uitleg van dit gebeuren gedaan zodat de ontvanger ervan het nog beter zou begrijpen. Nadat ik op Facebook in een tweede live verbinding vertelde dat het ontbijtje was aangenomen en dat het wat mij betreft wel vaker mag gebeuren, reed ik weer terug naar huis. Wetende dat een mooie actie was beëindigd en een jong gezin zat te genieten van een heerlijk ontbijt.
Een paar uur later startte ik mijn eerste officiële rit van het seizoen 2019 op ons mooie tuindorp. Alsof onze lieve Heer begreep dat ik wel weer eens iets positiefs mocht ervaren gooide Hij met de zonnestralen alsof het niets was. De zon scheen dus uitbundig! En ook was de wind door Hem uitgezet. Waardoor het een geweldige opening moest worden. Zoals altijd was ik wat gespannen, maar dat zou niet lang meer duren. Ik begon en ik won met de minuut aan vertrouwen dat het wel goed zou komen. Midden in de winter notabene! Nog nooit opende ik het seizoen zo vroeg. Maar het lukte. Het werd een bijzondere rit. Omdat hij goed bezocht werd, omdat het zo vroeg in het jaar was, ik met nieuwe prijzen werk, de Snor mij weer het vertrouwen gaf, de krant de Tubantia langskwam en ik met de minuut beter in mijn vel kwam te zitten. Kortom; super!
Geld is niet alles. Ik heb het al zo vaak geschreven. Plezier hebben, dat staat voorop. Dan komt; mensen verbinden, gevolgd door; iets brengen wat mensen als leuk ervaren. Pas dan komt het verdienen van geld.

Het meet en greet gebeuren van vorige week vrijdag, toen ik met dat geweldige weer de rit over de Nijverheid liet voor wat hij was, heeft vooralsnog geen baan of aanzet tot het krijgen van een baan opgeleverd. Niet dat dat niet meer kan gebeuren, maar ik heb nog steeds niemand gehoord. Het blijft daarom raar dat je nergens voor wordt uitgenodigd. Ik snap het soms niet meer. Toen ik bij mijn vorige werkgever mijn uren inleverde voor een beter resultaat van het bedrijf kon ik niet vermoeden dat het zo verschrikkelijk moeilijk zou worden om weer een baan te vinden. Ik blijf desalniettemin volhouden. Gewoon blijvend solliciteren.  Gelukkig is het weer uitstekend en mag ik van het UWV gewoon geld verdienen aan FF zonder gekort te worden op de uitkering. En dus komt er zo voldoende binnen om rond te komen. Dankzij, zeer zeker, het mooie weer.

Was de opening van het seizoen goed. Het Mysterieuze Ontbijtje goed. Nu blijkt het weer ook nog eens goed te blijven. En dus gaan we de komende week flink ons best doen. IJsjes verkopen. Ten opzichtevan vorig seizoen flink plussen! Ik ga ervoor! Wil de zon niet schijnen en is het nog maar 10 tot 12 graden, dan pas ik wel vaak. Ik ben niet de beroerdste, maar dan heeft verkoop echt geen enkele zin. Dan rijd ik slechts voor mijzelf. De ervaring heeft mij inmiddels veel wijsgemaakt. En geloof mij wanneer ik je zeg dat ik dan stevig baal. Echt vreselijk zelfs!

De maand februari is bijna voorbij. Ons rest nog een week met mooi weer. Ik ga proberen er uit te halen wat erin zit. Opdat ik een mooie start, die ik al had mogen hebben met het vorige weekend, nog mooier kan doen laten zijn. Het is nu of nooit!
Nu dus!

Zonder enig vooruitzicht op werk. Of zelfs wat geroezemoes erover. Niets eigenlijk, begin ik aan weer een nieuwe week. En opnieuw hoop ik op een succesje. Er moet toch iets zijn waar ik nog kan worden gebruikt. Huismeester, conciërge, logistiek medewerker, hoofd magazijn, binnen- of buitendienst medewerker.... het mag en kan allemaal. Ik roep jullie op mee te denken, mee te kijken en mij te waarschuwen wanneer zich iets voordoet. Ik wil nog erg graag. Ik heb laatst gesolliciteerd op een huismeester functie bij 1 der Hengelose bejaardentehuizen. Dat zou perfect passen. Ik kan niet anders zeggen.

En met dat gevoel, dat dat nog loopt en ik er nog stilletjes aan mag denken, ga ik deze week besluiten. Ik wens u allen een pracht van een week toe met mooi weer.
Geniet van het leven.....

Het is kort genoeg!

Frank.
Frankys-Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts