2019-20. De nieuwste aanwinsten van FF!!!

Het is eindelijk zover. Zoveel keer geproefd, na even zoveel keer te hebben geproduceerd.

Ik kwam op het idee toen ik zo'n zakje voor eigen consumptie had gekocht. In eerste instantie om gewoon iets te snoepen te hebben. Had er wel eens van gehoord. Skittles snoepjes. Ronde met fruitsmaken uitgeruste snoepjes. De smaken: Appel, sinasappel, limoen, aardbei en druif.

De Skittles waren lekker. En dan gaan bij mij gelijk wat ijsbellen rinkelen. Ik moest het gewoon proberen. Nog niet zo lang geleden had ik het ook geprobeerd met de dropjes 'Ovaaltjes'. Maar dat ijs viel mij eerlijk gezegd tegen. En nu, nu wilde ik eens zien of van Skittles wel een ijssmaak kon worden gemaakt. Maar, zo dacht ik, niet voordat ik uit de wijken zou vernemen of Skittles ook door kinderen lekker gevonden worden. Het antwoord in die weken erna was dat kinderen die wel heel erg lekker vonden en dat, wanneer ik daar ijs van zou maken, die wel zouden willen eten. Toen ik weken lang maar geen Skittles ijs bij mij had, om de simpele reden dat ik nog altijd geen proefproductie had opgestart, begonnen steeds meer klantjes naar het verwachte ijs te vragen. En dus werd het tijd om een proefproductie op te starten. Nam na die eerste productie wat van dat ijs mee onderweg en liet het sommige kinderen proeven. Het werd uiteindelijk lekker genoeg bevonden en dus ging ik met het idee naar mijn partners van ijsboerderij "'t Dommerholt " om een proefbak van 5 liter te laten maken. Deze bak is afgelopen vrijdag (10 mei) gearriveerd en gaat dinsdag mee op route over het Wilbert. Eindelijk een smaak voor vooral de kinderen. Met Radler en Likeur43 waren er smaken bijgekomen die juist voor de ouderen waren ontwikkeld. En FAIM! is er feitelijk voor iedereen. En hoe mooi is het dan dat we vanaf nu mogelijk een mooie en eerlijke kindersmaak hebben, opgebouwd uit snoepjes, waar trouwens ook veel ouderen van schijnen te houden.
We gaan komende week zien of de nieuwe smaak bevalt. Is het een blijvertje? Of zal de interesse met de tijd toch voorbij zijn? De productie is niet veelomvattend geweest en dus verliezen we nauwelijks geld en niet veel tijd.

Er is ook een nieuw bedrijfsmiddel aangekocht. Althans, de aanvraag daaroe is ingediend. De witte Frankys Food bus (Fiat Scudo) was al geruime tijd in ons bezit en ofschoon hij dienst kon doen als bedrijfsbus én privé bus, door zijn dubbele cabine, was hij wel wat oud aan het worden. Ik had er ruim een ton aan kilometers mee gereden. En ook zonder enige problemen. Maar mijn kinderen zijn inmiddels ouder en hebben zelf vervoer of gaan niet meer mee. En dus was het deel "dubbele cabine" niet meer nodig. Kost de bus daardoor teveel aan brandstof en willen we ook weer wat moderner materiaal. Omdat we met een kleinere bedrijfswagen uit de voeten kunnen is de nieuwe bedrijfswagen, een Peugeot Partner, een prima match. Als de financiering binnen nu en een week rondkomt,  zal de nieuwe Frankys Foodbus worden besteld en naar verwachting eind juli, begin augustus worden afgeleverd. Een mooie rode bestelbus.

De week zit er op. Een week met een bijzonder einde. Gewerkt alsof het niks was. Eerstens in het centrum van Hengelo. Op het mooie evenement "150 jaar reuring in de stad" op zaterdag en vandaag (zondag) op de Boekenmarkt op het CT Storkplein.  Beide evenementen liepen vorig jaar beter. Maar het moet gezegd: Het weer was minder en vooral wat vandaag  betreft; het was moederdag. Toch iets anders dan vorig jaar, toen moederdag nog moest plaatsvinden. Het is zoals  het is. De boog kan niet altijd gespannen staan. En eerlijk is eerlijk: het was op beide dagen supergezellig.

Gisteravond had ik nog een feessie. Dat liep tot zeker 00.00 uur en bovendien in het westen des lands. Toen nog naar huis. Het was uiteindelijk 1.45 uur toen ik in mijn bed lag. De wekker ging vannochtend om 06.00 uur toen ik begon aan de moederdagontbijtjes.
Daarna zelf even met de vrouw gegeten en gelijk daarna naar de Boekenmarkt afgereisd. Het was een mooie, maar wel zware dag!

Deze week ben ik op last van het almachtige UWV naar de sollicitatie cursus geweest. Sorry... ik moet mij echt inhouden. Ga ik ook doen nu. Is wel wat moeilijk, maar ik ga het toch doen. Het enige wat ik erover kwijt wil is het feit dat ik niet echt blij ben met deze vreselijke kwelling der geest. En dan druk ik mij nog netjes uit. Een groep van louter 55 plussers proberen les te geven in netwerken vind ik vreselijk onzinnig. Daarbij niet vergetende dat wij daar met zijn allen zitten omdat we gewoon niet meer  aan de bak komen omwille van onze leeftijd. Dát is de reden. Niet omdat we niet kunnen netwerken. Ik heb in mijn Facebook account 1050 'vrienden'. Ik bedoel.... als dat geen netwerk is, weet ik het ook niet meer.

Ik ga besluiten.
Dat ga ik doen om u niet te vervelen met die pietpraat van het almachtige UWV. 
Mijn week kende vanmiddag rond 17.00 uur haar einde.
Nu is het tijd voor rust.

Ik hoop u deze week te mogen ontmoeten, waar dan ook. Dinsdag hebben we een primeur. Dan gaat er op proef een 4e eigen bedachte ijssmaak mee. Na FAIM!, Likeur 43 en Radler 2% sorbetijs is er nu dus als geschreven, ook Skittles ijs. We gaan kijken of dat een beetje lopen wil. De primeur is op het Wilbert a.s. dinsdag.
Ik heb er uiteraard wel een goed gevoel bij.

Ik wens u allen een fijne week toe.
Tot volgende week!

Frank Boereboom
Frankys Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts