2019-32. De vakantie!

Het is rustig op straat. In de winkels en uiteindelijk ook met boekingen. Komkommertijd! Niets aan. Te rustig voor mij. En komt er een afspraak binnen dan is dat meestal voor na de vakantieperiode. Toevallig kreeg ik vrijdagmiddag een telefoontje met de vraag of ik maandag aanstaande nog ruimte had in de agenda! Of ik een aantal van 200 of meer mensen in zorgcentra van ijs kon voorzien? "Het kunnen er ook 250 of 300 zijn hoor!" hoorde ik de vrager zeggen. "Geen probleem! Komt goed" was mijn antwoord. Er was slechts één, noem het maar; probleempje: de mensen zitten niet bij elkaar. Ik moet er kilometers voor rijden. Van het ene naar het andere tehuis. Maar ik zag en zie geen echt probleem. Het wordt hard werken ja. Maar dat is niet erg. Het wordt haasten om ze allemaal te kunnen bezoeken. Ok. Dat is zo! Maar ik heb nog nooit iemand kapot zien gaan van wat autorijden tussen de adressen door. Juist dan kun je even tot rust komen. Het enige wat zwaar kan worden is steeds de fietskar van en weer op de aanhanger zetten. Kost ook kostbare tijd. Maar ik durf die strijd wel aan. Zeker wanneer hulpbehoevenden mijn klanten zijn. Dan loop ik maar wat harder. Geen probleem. Wanneer de dag om is kan ik nog zat rusten. Een mooie opdracht derhalve die ook nog eens goed geld oplevert. En van een mindere week zomaar een goede week maakt. Zo zie je maar, het is nooit bekend wat ik morgen zal doen. En juist dat maakt het een mooi vak. Adhoc werken is enerzijds wat link, immers, je moet genoeg voorraad hebben, anderzijds is het door het 'kort dag gehalte' geweldig spannend om te doen. Ik zie er iig naar uit. Als een heuse uitdaging.

Vandaag was ik in Borne. Een verjaardag waar ik zowel crêpes als ijs moest doen. Eerst crêpes gebakken om daarna de gasten te voorzien van ijs.  Een gezellige middag. Waarbij het bakken van crêpes mij steeds beter afgaat. Met gemak bak ik 40 crêpes in een uurtje. De machines draaien goed maar een crêpe bakken kost nu éénmaal tijd. Vandaag ging de één na de ander van de plaat en was men weer zeer tevreden. Elke keer weer kwamen de gasten vertellen dat ze heerlijk waren. Ook het ijs werd weer goed gewaardeerd. Uiteraard maakt mij dat blij.
Na 3 uur aanwezig te zijn geweest op het verjaardagsfeest reed ik de Snor weer terug naar Hengelo. Parkeerde  hem 3 kwartier later op zijn parkeerplaats en schepte mijzelf wat eten op. Een mooie en leuke werkdag zat er op.

Morgen hebben we twee feesten. Eentje op Hengelo Zuid, de ander op Noord. Beide rond 19.00 uur. Gewoon met ijs. Ik zie er nu al naar uit!

Komende week ga ik, wanneer het weer dat toelaat, de straat weer op. Niet de regulaire routes, nee, routes  over wijken en straten waar ik nog nooit ben geweest. Om te zien of daar muziek in zit. Er zijn nog veel mensen op vakantie en dus doe ik de normale routes pas vanaf volgende week weer.  Ook dan geldt dat het weer goed genoeg moet zijn en dat er geen afspraken op de rol staan.

Vakantietijd. Ik lees de verhalen, zie de foto's. Nog even en de vakantie zit er alweer op. Het jaar en dus mijn ijsseizoen schiet daarmee ook al een heel eind op en voor je het weet is het allemaal weer voorbij. Ik weet dat ik nu aan het laatste deel ga beginnen. Nog twee volle maanden. Dan gaan we alweer afbouwen. God, wat gaat het toch snel. Plannen voor de winter zijn er nog steeds niet. Wel ben ik bezig met het zoeken naar uitbreiding van het materieel. Een foodtruck is niet haalbaar voor mij. Hoe graag ik het ook zou willen; het is té kostbaar.
En dus kijken wij nu om naar een aanhanger. Wel een bijzondere, dat dan weer wel. En ook ééntje die makkelijk door mijn nieuw gekochte bedrijfswagen kan worden getrokken.

Het gaat als het gaat. En draai ik boven verwachting. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid mijn omzetrecord uit 2015 breken. Ergens eind september verwacht ik dat te doen. Dat is dan ook net op tijd want half oktober stop ik met het venten van ijs en is van een constante omzet geen sprake meer.

Nog eventjes en iedereen is weer thuis. En kan het echte verdienen weer aanvangen. Tot dan blijven we voorzichtig opererend tussen wat afspraken en ritten door. En gaan we zien of het nog wat oplevert. De adhoc opdracht van aanstaande maandag levert in ieder geval een goede start op in de mijns inziens te rustige periode.

Tot volgende week!

Frank Boereboom
Frankys Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts