2019-34. We gaan weer beginnen!

De titel van dit hoofdstuk doet vermoeden dat ik er even tussenuit ben geweest, maar niets is minder waar. Er waren dagen dat ik niet reed, maar die zijn er ook wanneer ik in de drukke tijden zit. Maar reed ik deze dagen niet, dan was ik druk met Kinderdag. Mijn eigen evenement! Het enige verschil met de drukke tijd van vóór de vakanties is dat ik geen echte druk meer heb gevoeld en ik alles op de autopilot kon doen. De enige afspraak waar echte druk op stond was de afspraak van vorige week dinsdag toen ik op één dag maarliefst 9 zorgcentra af moest werken.  

Nu de mensen inmiddels voor 90 procent zijn teruggekeerd van hun vakantie en uitrijden op de bestaande routes daarom geen verspilde moeite meer is, start ik vanaf volgende week de routes weer op. En trap ik vanaf maandag dus het gaspedaal weer volledig in en gaan we op voor het laatste deel van het seizoen.

De maand augustus is alweer half op. En daarmee rest mij nog precies twee maanden van ijsrijden. Dan... dan pas volgt onze (zeer korte) vakantie. Gaan mijn vrouw en ik even er tussenuit. Even naar Schiermonnikoog, het eiland waar wij zo gek op zijn geraakt, sinds wij daar ons 12,5 jarig huwelijk vierden. Gaan we even uitwaaien.

Maar eerst dus deze twee laatste maanden van het ijsseizoen. Nog effe doorrammen. Over een goede maand wordt mijn nieuwe FF bus afgeleverd. Ook al iets om naar uit te kijken. Net als KiNDERDAG. Een project waarop ik zo ontzettend trots ben. Het idee voor dit jaar was al even geleden gemaakt en ook zo mooi. En dus zal het een mooie dag voor de kinderen worden. Een echte speeldag. De vergunning is bijna binnen. Er zijn voldoende vrijwilligers. Leuke attracties, een speciale gast. Een kinderdagverhaal. Een balonnen  clown. Kraampjes, een model treinbaan, Live artiesten. Een knutseltafel, een terras, een sminckploeg en natuurlijk het grootste ontbijt en nog veel meer. Nu alleen nog mooi weer. De berichten erover zijn nog goed.

Maar ik ben inmiddels ook alweer, weliswaar stiekem, bezig geweest met KiNDERDAG 2020. Het idee dat zomaar in mijn hoofd kwam moest eruit. En het is zo ongelooflijk leuk. Ikzelf vind het in ieder geval erg bijzonder. Ik ga er dan ook vol voor. Maar niet eerder dan na de evaluatie van KiNDERDAG 2019. En dus laten we het nu nog even los en focussen we ons op editie 2019. Ergens in december verwacht ik met nieuws omtrent de nieuwe KiNDERDAG te komen.

Deze week stonden een viertal afspraken in de agenda. Ook nog eens op 4 verschillende dagen. Dus was er elke dag wel wat te doen. Helaas viel ook een afspraak uit. Ik was erg verheugd met de afspraak bij Stal Hoffmeijer te Ambt Delden. Daar zou ik ijsjes scheppen op een Friesch Paarden event. En laat ik nu gek zijn met dit raspaard. Zelfs een beoordelingscursus Friesch Paard gedaan en met goed gevolg afgesloten. Maar toen ik het terrein van Stal Hoffmeijer te Ambt Delden  opreed en ik mijn ogen uitkeek omdat de ene na de andere zwarte parel aan mij voorbij liep, werd mijn enthousiasme in 1 vlaag weggeblazen. Er stond namelijk zeer onverwachts een andere ijscoman. En het grappige was dat het nog een bekende van mij was ook. Mijn eigen leverancier van Faim, Skittles, Likeur43 en Radler ijs. Ergens was ik teleurgesteld en ook een beetje boos. Maar ik liet het erbij en reed na wat gesprekjes met de organisatie  onverrichte zaken terug naar huis. De prachtige Friezen achter mij latende. Kijk, dat kan gebeuren. Het gebeurt niet vaak. Maar het ene bestuurslid van de Stichting had een ijscoman ingehuurd en een ander lid had iemand buiten de Stichting gevraagd voor eten en ijs te zorgen. En zo kon het gebeuren dat ik teveel was. En omdat het mijn vriend van ijsboerderij het Dommerholt betrof kon ik er wel mee leven.

Later deze dag reed ik daarom maar een route die nog prima scoorde en zo kon ik achteraf best tevreden zijn. Helaas zag ik er geen Friesche paarden. Wel zag ik de zomerburgemeesters. Tenslotte reed ik door hun straat. Het was weer een vrolijk weerzien waarbij ik de beide dames de kans bood om een stukje te rijden met de Snor. Dat deden ze samen uitstekend.

Goed! Komende week dus gaan we weer in de vooruit! Nog 2 maanden proberen zoveel mogelijk te scoren.
Een winter in het verschiet en nog altijd geen werk gevonden. Dat is toch wat vervelend. Maar ik geef nooit op. Dat is echt Boerebooms. Het woord opgeven ken ik niet. Zal ik ook niet gauw leren kennen. Nee, daarvoor ben ik veel te optimistisch. Gaan!

Wanneer ik ergens medio oktober de Snor uitzet, dan ga ik dus eerst even er tussenuit. Dik en dikverdiend! Op naar Schiermonnikoog om alle gedachten over het ijsseizoen 2019 te laten gaan en te bekijken wat in 2020 beter kan.

Tot dan ben ik graag nog uw ijscoman voor dit seizoen.

Tot gauw, waar dan ook!

Frank Boereboom
Frankys-Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts