2019-35. De nieuwe bedrijfsbus!

Hoe kon ik het denken? Waar haalde ik die gedachte vandaan? Was het hoop? Was het de vurige wens dat te hebben waarop je al zo lang wacht? Of was het een zeer sterk gevoel dat het gewoon zo was? Dat de nieuwe Frankys Food bus was gearriveerd bij de dealer? Mijn zoon, die daar regelmatig komt om auto's van dealer naar de klant te rijden, maakte mij erop attent dat er op het terrein van Broekhuis een Rood busje stond. "Precies zoals jij hebt besteld" zo zei hij. Het rode busje, kleiner dan de huidige Frankys Food bus, werd al in juni besteld. En er werd mij door Peugeot Broekhuis gezegd dat de nieuw bestelde bus er pas eind september zou zijn. "Dan pas?" vroeg ik nog aan de verkoper. Een voor mij negatief antwoord volgde. En dus heb ik de aankoop gedaan in de wetenschap verkerende dat ik tot eind september moest wachten. Geen probleem want de huidige Foodbus draait nog immer soepel. Hij wordt wel wat oud en hij heeft zich al vele kilometers asfalt eigen gemaakt. Toen mijn vader en ook mijn schoonmoeder nog leefden reden we vrijwel elke week naar Hilversum. Om hen te bezoeken en ze even uit de eenzaamheid te halen. Daardoor alleen al werden er dan ook al vele kilometers gedraaid. Naast die 'privé' kilometers werd hij natuurlijk nog meer voor Frankys Food ingezet. En altijd zonder problemen. Ik was dus tevreden, maar naast het feit dat je problemen uit ouderdom voor wilt blijven is ook de bus vrij groot. Een 5 zitter. En dat heb ik, nu mijn jongens bijna niet meer met ons meegaan, niet meer nodig. Bovendien is de gewone familieauto er ook nog.
En dus kocht ik "de Rooie". Een rode Peugeot Partner. Gloedje gloedje nieuw. Eigenlijk met alles erop en aan. Een heus rijdend kantoor. Afijn, zo is dat tegenwoordig.

Het busje bleek bij navraag dus het bestelde busje te zijn en dus werden mijn vermoedens, mijn gevoelens, want dat waren het uiteindelijk, later deze week bevestigd door de directeur van Peugeot Broekhuis. Samen liepen wij naar het betreffende busje en éénmaal daar zag hij aan de meldcode dat het mijn nieuwe bus was. En dus ruim een maand eerder dan verwacht! Mooi!
Ik verwacht dat ik hem binnen twee weken zal hebben. Het woord is aan Peugeot.

Nu we deze aanschaf hebben gedaan en de bekroning ervan, de feitelijke aflevering van de auto door de garage, gaat plaatsvinden zijn we de volgende fase van Frankys Food ingegaan; Het zoeken naar een uitbreiding van materieel in de vorm van een aanhanger zodat ik nog meer werk en dus omzet kan genereren. Frankys Food heeft mij veel gebracht. Eerstens zijn dikke schulden afgelost. Dat was fase 1. Daarna werd een begin gemaakt aan het inlopen van de achterstand bij de belastingdienst.  Ook die fase wordt nog dit jaar afgerond. De bedrijfsbus die er ook nog tussendoor kon (financieel) is dan ook mooi meegenomen. Ik ben dan ook heel zuinig geweest dit jaar. Bijna niets uitgegeven met maar één doel;
Alles moet ingericht zijn voor het jaar 2020. Zodat ik dat jaar vol kan gaan voor de gewenste aanhanger opdat ik eind 2020, wanneer de uitkering van ww stopt, klaar ben voor de toekomst, wat die ook brengen mag. Nou, en dat is dus in principe gelukt.
En dan heb ik het dus goed gedaan! En ben ik supertrots op mijn werk! En op mijn planning.

Het werk is deze week uitstekend verlopen. De pijn in mijn voet, waar ik al weken last van heb verbijtend, ben ik elke dag, op maandag na, uitgereden. Een pracht van een weekomzet! Terwijl de zondagomzet nog moet worden gemaakt ben ik nu al dik en dik tevreden. Moest gisteren nog even aan mijn in 2017 overleden vader denken. Ik had het er nog over met mijn vrouw. Het is best bijzonder dat de man nog zo aanwezig is. Dat ervaar ik nog het meeste wanneer ik bijvoorbeeld wat wil (weg)geven. Zoals gisteren; wanneer ik zie dat kinderen geen ijs krijgen omdat ze eigenlijk niet bij de gasten van een feest horen, dan voel ik immer de aanwezigheid van mijn pa. Dan weet ik: "geef ze maar een paar bolletjes ijs, kind gelukkig, Frank gelukkig en pa ook". Mijn vader zou niets anders gewild hebben. Nog een goede maand en dan is het alweer 2 jaar geleden. God wat mis ik hem!

De zomer nadert zijn einde, alhoewel het nu volop zomers is. Maar september is in aantocht en dus ook KiNDERDAG. Alles verloopt prima! Ben erg blij met het verkregen sponsorgeld. En ook met mijn organisatie. Super! De led borden in de stad. Met Kinderdag erop! Hoe bijzonder. De spandoeken. Het wordt steeds proffessioneler. Ook prachtige blauwe shirts, geheel in de lijn van de hedendaagse Kinderdag. Leuk vind ik alles wat we creëren! Nou maar hopen op mooi weer!

Goed! De auto is binnen. De zon schijnt! Omzet wordt gemaakt en tevreden kijk ik om. Weer een mooie week voorbij.

Ik wens u allen een mooie week toe!
Voor alle kinderen: succes op school!

Tot volgende week!

Frank Boereboom
Frankys-Food
Hengelo 

Reacties

Populaire posts