2019-33. Regen en wind.

Vandaag is het zaterdag 9 augustus 2019 en regent en waait het bij tijd en wijle best flink. Geen ijsweer derhalve en dus nog maar een dagje van rust aan de andere gekoppeld. KiNDERDAG komt steeds dichter en dichterbij. Een korte week van rust heeft goed gedaan, alhoewel de benodigde vergunning voor KiNDERDAG nog heel wat werk vergde. Al eerder leverden wij de aanvraag voor de vergunning in. En kwamen er nadien vragen van de afdeling waar de vergunningen worden beoordeeld en goed of afgekeurd. Dat alles zoveel strenger is geworden bleek dit jaar. Ik heb nog nooit, na het indienen van een aanvraag, welke overigens al extra gedetailleerd was omdat dat gevraagd werd, zoveel vragen moeten beantwoorden. Uiteindelijk kreeg ik op vrijdag een bericht vanuit de gemeente dat ik aan alle verzoeken had voldaan. En dat de aanvraag voor de vergunning nu snel zou worden verwerkt. Afwachten maar. Natuurlijk begrijp ik dat gemeenten door recentelijke ongevallen (bijv. Haaksbergen) wat voorzichtiger zijn geworden, maar soms tijdens dit traject kreeg ik het gevoel dat men het met bepaalde zaken wel wat overdreef. Afijn, ik ben volgens mij uiteindelijk geslaagd de aanvraag te voorzien van de benodigde informatie.

Kinderdag is daarmee nu helemaal klaar. Wellicht volgen er nog een paar sponsoren. We zullen zien!
En nu alles gereed is, rest de vraag hoe het weer zal zijn op die 15e van september. Want dat is nu mijn voornaamste zorg. Ik heb inmiddels begrepen dat men verwacht dat de maand september een mooie nazomer gaat brengen. Op verschillende sites heb ik dat kunnen lezen. Natuurlijk is daarmee niet specifiek 15 september genoemd, maar de kans is dus groot dat het dit jaar weer eens meezit. Vorig jaar regende het op Kinderdag. Er viel  zelfs hagel en er stond een beste wind. Nu maar hopen dat de voorspellingen goed blijven. Het zou zo fijn zijn om weer eens met mooi weer de kinderen te kunnen vermaken.

Afgelopen maandag had ik nog een fysieke werkdag voor Frankys Food.  Reed ik met mijn bus en aanhanger met ijskar erop naar verschillende zorgcentra in Twente om de bewoners en begeleiders van ijs te voorzien. Een opdracht die zomaar uit de lucht was komen vallen. En waar ik ook heel snel mijn medewerking aan wilde verlenen. Wel een zware opdracht. Tenslotte duurde de dag 9 uur lang, zette ik de ijskar 10x op de aanhanger en haalde ik de ijskar ook weer 10 keer van de aanhanger. Schepte ik tussentijds 600 bollen ijs en had ik een bijzonder druk schema waarin ik nauwelijks mocht verslappen. En dat deed ik dan ook niet. Alle adressen deed ik aan en ook overal was men erg tevreden. Leuk om te mogen doen derhalve. De dag erna was ik munt. En nam ik de tijd voor mijzelf.

Komende week starten wij de routes weer op. De vakantieperiode zit er voor meer dan de helft op en dus zijn de meesten wel weer thuis.
Alleen moet het weer wel een beetje meezitten.

Zoals ik morgen weer op pad ga zal ik ook de rest van de week proberen weer op routes te gaan. Ja, het gaat weer beginnen. Het laatste deel van het seizoen. Kei- en keihard werken. Nog even en voor je het weet is het alweer voorbij.

Wellicht tot volgende week ergens in ons Hengelo.

Frank Boereboom
Frankys-Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts