2020-01. Het nieuwe begin!

En dan beginnen we dit blog natuurlijk met het toewensen van een gelukkig en vooral gezond 2020 aan u allen! Want ja, 2020 is gestart! En zo geluk een groot goed is, is gezondheid dat nog vele malen meer. En mijns inziens dan ook het aller, allerbelangrijkste. Afijn, de wens is bij deze uitgesproken en hier beschreven. Nu maar hopen dat het voor een ieder ook echt mag gelden.

Zelf staan we, zoals bekend, voor een allesbepalend jaar. Wat kan ik en wat wil ik vooral bereiken. En ook; hoe komen we daar? Het werken aan een plan heeft vrijwel stilgelegen. De vele familiedagen, (kerst, oud en nieuw en wat verjaardagen van twee van mijn kinderen), waren aanleiding voor de relatieve rust. Relatief, want natuurlijk ben ik wel bezig geweest. Vooral met het ver- en bezorgen van ontbijtjes. Maar verder heb ik eerlijk gezegd nog niets ondernomen. Komende week gaan we de boel echt opstarten. Overigens gaat het allemaal redelijk volgens schema. De laatste mogelijke administrateur komt komende week langs en daarna volgt het bezoek aan het Almachtige UWV. Dit bezoek vindt ik erg belangrijk. Hier gaat veel van afhangen. Niet vwb mijn keuze of ik al dan niet ondernemer zal worden. Die keuze was, als bekend, al gemaakt. Maar hier zal veel duidelijk moeten worden. Ik kom er nog een keer op terug, maar neem van mij aan dat één en ander mij aardig wat centen kán opleveren. Iets dat een startende ondernemer goed kan gebruiken. Ik denk hierbij aan de nog aan te schaffen foodtrailer.

Mijn bedrijfje krijgt inmiddels wel meer vorm. Zo zal ik binnenkort een paar wijzigingen gaan doorvoeren. Wijzigingen in prijs en ook in minimale aantallen. Het betreft hier vooral  feesten en/of partijen vwb ijs. Ook de ontbijtjes zullen iets duurder worden. Tot slot kom ik tzt ook met nieuwe activiteiten. Er zijn wat ideeën. Concreet is het allemaal echter nog niet. Daarvoor kijk ik nog steeds goed om mij heen en ga ik nog naar diverse horecabeurzen om mij op de hoogte te laten brengen van de laatste ontwikkelingen. 

Terugkijken is vorige week al gedaan en dus doen we dat nu liever niet meer. Maar toch moet ik even kwijt dat het bedrijf Frankys Food zijn beste omzetjaar heeft gekend in 2019. En dat is mooi, want het zag er na oktober en november (beide door slecht weer) niet meer naar uit dat ik het beste jaar tot nog toe (2016) zou overtreffen. Maar december maakte veel goed. Zoveel zelfs dat het tekort om het beste jaar te overtreffen werd ingelopen. En ja, daar was ik zelf verantwoordelijk voor. Nam opdrachten aan die ertoe deden en ging met de verlichte kerstSnor 4 wijken van Hengelo door. Hier betrof het vooral allemaal ijsopdrachten, maar ook de Creperie deed goed mee. Ook hier werd geplust. De ontbijtservice liep pas echt goed. Er gingen heel veel ontbijtjes de deur uit. Het was al met al een prima maand welke mij dus het record te brengen. 

Natuurlijk kan en moet het vooral beter, maar er zit duidelijk een stijgende lijn in alles. Mijn grootste taak wordt het onder de aandacht brengen van mijn mogelijkheden. De mond tot mond reclame werkt goed, maar gaat mij te langzaam. Vandaag was ik op de nieuwjaarsreceptie van de Nijverheid. Voor mij echt belangrijk. Ik kan hier namelijk werk uit halen. Aanwezig zijn biedt namelijk altijd mogelijkheden. Zo zal ik mij vaker laten zien op bijeenkomsten. 

Plannen en wijzigingen zullen stapsgewijs worden bekendgemaakt. De website zal aangepast moeten worden. Wellicht zal ik de website zelfs opnieuw gaan ontwikkelen. 
De komende weken staan in het teken van het doorvoeren van de aanstaande wijzigingen. Het kiezen uit de mogelijke administratiekantoren. En het ontwikkelen van de nieuwe ijsroutes. Er zullen wijken gaan  afvallen, terwijl andere wijken zich juist mogen verheugen op de komst van de ijskar. 

Buiten dit zeer lokale werk ga ik mij ook richten op werk in de regio of zelfs erbuiten. Een partner daarvoor heb ik al jaren, maar veel werk kwam er nog niet uit. Zelf hield ik ook de boot wat af omdat ik met een hobby bezig was en niet echt met geld verdienen. Nu dit laatste wel een serieuze zaak is geworden, zal ik ook daarin wat meer contact moeten zoeken. Ook andere partners gaan zoeken. Allemaal werkzaamheden welke vanaf maandag opgestart gaan worden. 

Bedrijven bezoeken, campings bezoeken, tehuizen aanschrijven, scholen benaderen, verenigingen  aanschrijven. Er is genoeg te doen. 

Ja! We gaan beginnen. Maar eerst hebben we 40 ontbijtjes aanstaande maandag. Er moet om 7.15 afgeleverd worden. Het afbakken en beleggen van de broodjes kost mij nogal wat tijd, dus gaan we er heel vroeg uit. Maar de uitdaging is geweldig. Ik ga er dan ook vol voor!
Een nieuwe oven heb ik deze week dan ook aangrschaft. Ben benieuwd! Volgende week bericht ik u hoe dat is afgelopen!

De ogen zijn gericht op 2020. En inmiddels kijk ik dan ook met enige regelmaat op de weerradaren op zoek naar voldoende mooi weer om weer met ijs dexstraat op te kunnen. Zeg maar; de eerste uitrijddag. Ik geef toe dat dat wat vroeg is, maar de winter is in geen veld noch weg te vinden. En dus moeten we dan maar op zoek naar de eerste mogelijkheid. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wie weet komt het dit jaar nog wel vroeger dan vorig jaar. Wat mij betreft is het prima! Alhoewel ik in een stevige winter ook wel werk zou kunnen vinden. 

In villa Boereboom zijn de verjaardagen nu echt allemaal achter de rug. Ze beginnen altijd begin september (3 sept.) en eindigen begin januari (3 jan.). We zijn dan in die periode alle 6 aan de beurt geweest. Mooi dat dat nu is afgesloten en erg fijn dat we nu weer normaal aan het werk kunnen gaan. Op weg naar een mooi en sterk bedrijf dat Frankys Food heet!
Aan mij zal het niet liggen. Ik ben er klaar voor. Alweer 14 dagen.

Mocht u behoudens Frankys Food een andere hobby van mij willen volgen dan verwijs ik u graag naar mijn Facebook pagina ‘Boerderijen en Landschappen’. Daarop publiceer ik, hoe kan het ook anders met zo’n naam, foto’s van verschillende Nederlandse landschappen en boerderijen. Een paar foto’s van afgelopen week sluit ik hierbij in. Het staat u vrij op deze pagina een eigen bijdrage in de vorm van een foto of foto's te doen. 

Ik wens u een mooie week toe!

Groetjes 

Frank Boereboom 
Frankys Food 
Hengelo 




Reacties

Populaire posts