2020-04. De Foodtrailer!

Maandag gaat dan hopelijk de keuze gemaakt worden. Dan hoop ik echt over te gaan tot het plaatsen van een order bij één van de twee bedrijven welke mij aan de felbegeerde foodtrailer kunnen helpen. Tenslotte staat het geld voor de benodigde trailer al op mijn zakelijke rekening. De roep om een lening werd vrij snel door Qredits gehoord. En dus stuurde de geldschieter een afgezant om het precieze verhaal rond Frankys-Food en zijn eigenaar te vernemen. Natuurlijk of de mogelijk nieuwe klant er ook ééntje kon zijn. Of zijn verhaal strookte met datgeen wat hij op 'papier' al had laten weten. Veel ging over de ingebrachte cijfertjes maar ook ging het veel over de ondernemer zelf. En voor mijzelf was het ook zeer verhelderend moet ik zeggen. Een goed gesprek met wederzijds respect. En een gesprek waaruit dus kennelijk deze week reeds, een positief eindoordeel kon worden afgegeven. Sterker nog, het geld bereikte mijn bankrekening nog voordat de week voorbij was. En daarmee wilde ik vorige week eigenlijk al de order plaatsen. Maar, ik wilde toch ook nog even met een collega Foodtrucker van gedachte wisselen over mijn aanstaande aanschaf. Tenslotte heeft hij zoveel ervaring met zijn in Zwolle gebouwde karren, dat ik dat vrij logisch vond. En vanaf dat moment heb ik op de stopknop gedrukt. Want de vraag rees tijdens dat gesprek; "kun jij daar alles mee doen wat je wil, ook straks wanneer je meer wilt doen dan nu!?" En in alle eerlijkheid denk ik van wel maar zoals wel vaker mag je best wat vergelijkingsmateriaal bekijken. En dus reed ik een dag later naar een bedrijf in Zwolle. Een bedrijf dat foodtrailers bouwt naar wens van de klant. Ik was er dit jaar al eens geweest. En sterker; er was zelfs nog een soort van offerte van een mogelijke foodtrailer op mijn naam. Destijds was ik niet overtuigd. Maar hoe anders verliep het nu. De beslissing om over te gaan op het plaatsen van de order bij bedrijf 1 werd daardoor dus opgeschort en ermee uitgesteld naar maandag of dinsdag aanstaande. Gewoon omdat de foodtrailer uit Zwolle een goede trailer kan zijn.

Welke van de twee ga ik aanschaffen? De vraag is vanaf mijn bezoek aan het tweede bedrijf te Zwolle steeds geweest; welke van de twee kan mijn bedrijf, vooral kijkende naar de toekomst, voldoende groei geven. Omdat ik natuurlijk meer wil gaan doen in de toekomst dan ijs en crêpes is een goede afweging daarom noodzakelijk! 

Eigenlijk had Zwolle mij afgelopen week beloofd de offerte en tekening te mailen. Maar helaas kwam er van dat beloofde niks terecht. En dus gaan we maandag (morgen) maar even bellen. Om het vergelijk te kunnen maken opdat ik weet dat ik op de goede weg zit. 
De twee verschillen echter niet zo heel veel van elkaar. De eerste foodtrailer, waarvan er op Facebook al foto's zijn geplaatst heeft een rond dak, is in lengte ietsje kleiner (30 cm) dan de rechthoekige foodtrailer uit Zwolle. De foodtrailer uit Zwolle lijkt door zijn rechte wanden veel groter, maar schijn bedriegd. Sterker nog, de halfronde foodtrailer is juist weer 30 cm hoger. En is veel meer "open" dan de foodtrailer uit Zwolle. Ook is de kleur bij de halfronde op ralnummer te bestellen. De prijzen zijn nagenoeg gelijk alhoewel ik denk dat de trailer uit Zwolle duurder gaat uitvallen. Maar ondanks dat de halfronde alles in huis heeft wil ik toch die offerte nog even afwachten. Gewoon om er zeker van te zijn. Maar veel langer ga ik ook niet meer wachten want er moet besteld worden. De order moet nu echt worden geplaatst. De levertijden zijn bij beide bedrijven rond half mei. Kortom; niet langer wachten dus! Er moeten knaken verdiend worden. Ter volledigheid plaats ik even een paar foto's bij van de trailer uit Zwolle. Een trailer dus ook waarbij er maar in twee kleuren kan worden geleverd zonder meerprijs. Antraciet (foto) of wit.


Overigens is bij de keuze van de halfronde trailer de kleur al wel bepaald. We gaan voor een rode; Ral 3003! 
In overleg met mijn vrouw en kinderen.

Terwijl de maand januari een hopeloze wintermaand is (totaal geen ijs of sneeuw) kijk ik al wel vooruit om te zien of zich wellicht een mogelijkheidje aandient om dan maar ander ijs, veel lekkerder ijs, in de wintermaand te brengen. Maar helaas blijft het voorlopig bij wat de winter nu is. Geen ijs, geen sneeuw maar ook geen lenteweer of weer waarbij je met de Snor ijs gaat verkopen. Het is zoals het is. Ondertussen zijn er wel mailings uitgegaan naar bedrijven in Hengelo Zuid, welke vallen onder BIT en de scholen welke vallen onder de Dr. Schaepmanstichting. Morgen gaan we verder met de andere scholen. 

Ook wil ik in 2020 een goede route maken op Borne. Daar wil ik op de Maten een lange route rijden die wekelijks gaat plaatsvinden. De verwachting is dat dat op woensdags gaat gebeuren. Heel veel kinderen en dus ligt daar een behoorlijk potentieel. 
Naast die route blijven de routes op Vossenbelt, Tuindorp, de Nijverheid, het Wilbert, Groot Driene en de Hengelose Es zeker staan. Op de Hasseler Es rijden we geen route maar bezoeken we deze wijk ook éénmaal per week. Dit staat reeds allemaal vast. Voor de rest is alles nog onzeker. Moeten we het eerst goed bekijken. Bovendien wil ik op 1 of 2 dagen wisselen van lokatie. Dat wil zeggen; De 1e week op wijk a, de 2e week op wijk b en de derde weer op a en zo door. Zo kan ik dan, weliswaar wat minder vaak (om de week), ook op andere wijken komen.

Afgelopen week bracht Facebook mij via de herinneringen weer even terug bij het jaar 2016. Ik blijf erbij dat dat het meest bijzondere is wat mij is overkomen. Een tv optreden, de overdenkingen, de gift van de Spijkstaal, de herstelwerkzaamheden ervan, de lieve berichtjes en al wat ik erover heb geschreven. Zo'n mooie periode, zo bijzonder. Het houd mij scherp! Het zegt mij zelfs nu nog dat ik alles moet doen om te slagen. Nooit mag opgeven. Het past niet in dit verhaal. En dus gaan we hopelijk spoedig vol gas het nieuwe seizoen in.

Ik hoop dat dat niet lang meer op zich laat wachten. De bel beroeren, het lijkt iets kleins, maar neem van mij aan dat dat voor mij iets groots is. Die eerste keer. Arme bel. Hij zal het weten. Net als iedereen in de straat of omgeving waar dat ook zal zijn.

Tot volgende week!

Frank Boereboom 
Frankys Food 
Hengelo

Reacties

Populaire posts