2020-46. De opbouw van de KerstSnor

Honderden lampjes aaneengesloten ophangen aan een ijskar is leuk werk, maar ook zeer tijdrovend. Vorig jaar werd de Snor nog onder handen genomen door een stagaire werkende bij Creavision. Een bedrijf van een wijkgenote die graag wilde helpen de Snor zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Ze vertelde dat ze een stagiaire had die dat werk dan mooi kon en mocht doen om zo ook gelijk wat werkervaring op te doen. De Snor zou op de dag welke werd afgesproken helemaal gereedkomen. Toen ik later op diezelfde dag van de stagiare een telefoontje ontving kon ik de Snor, tot KerstSnor omgetoverd, ophalen. Eénmaal daar  aangekomen kon ik zien hoe mooi ze de Snor had voorbereid op de naderende Kerstperiode. Aan alles kon je zien dat ze talent genoeg bezat. De Snor was echt prachtig geworden. Omdat het op de terugweg al wat donker was deed ik alvast wat strengen met lampjes aan. Dat alleen al, maakte de KerstSnor bijzonder. Dat werd onderweg naar huis ook al opgemerkt door weggebruikers. Er werd veel getoeterd en geroepen. Eénmaal thuisgekomen gingen alle lampjes aan en kon je pas echt goed zien hoe mooi de stagaire de KerstSnor had 'aangekleed'. Hoe goed zij haar vak verstond. Kort erna maakte ik een livefimpje van de mooie KerstSnor en plaatste dat op facebook. 

De KerstSnor heeft vorig jaar al meer  routes gereden dan het jaar ervoor. Maar dit jaar gaat het helemaal los! 
Vanaf 11 december gaat de KerstSnor 14 dagen op route. Elke dag, met uitzondering van 14 december, trek ik erop uit. Tot 24 decemer dan. Dan gaat de KerstSnor weer ontmanteld worden tot Snor en breekt voor hem de grote rustpauze aan. De verwachting is dat er dan tot medio februari-eind maart niet met de Snor gereden zal worden. Al weet je het in deze jaren van nauwelijks winter natuurlijk nooit!
De tijd zal het leren....

    Foto; Snor 2019

Maar nu dus de opbouw van de KerstSnor. 
 
Daar ben ik steeds tussen maandag en donderdag druk mee. Nieuwe verlichting en guirlandes zoeken. Bestellen en ontvangen. Bevestigingsmateriaal zoeken en bestellen. En wanneer strengen binnenkomen, deze uit de knoop halen en uitproberen.  
Op dit moment hangen inmiddels al wat strengen en guirlandes in en aan de kar. Maar zit ik nog altijd niet eens op de helft. Van de week kwam er een streng verlichting binnen die op zich prachtig is maar waar ik gezien de hoogte van het verkoopgedeelte wat aanpassingen aan moest doen zodat deze straks geen belemmering oplevert voor mijn klanten. Het is al met al best een bijzondere klus. Ik ben ook niet thuis in dit werk. En neem dan ook vooral de tijd. Vorig jaar had ik alle materialen ook nog goed over weten te houden van het jaar ervoor. Nu moest er nieuw spul bij, omdat veel materiaal door het gebruik in eerdere seizoen op was geraakt. 

    Foto; Streng

Ondanks dat ik de tijd neem ben ik zeker na 5 december gereed. Waarschijnlijk al eerder. Maar ik wil 'm bijzonder maken. Elk jaar zo wie zo weer anders, maar dit jaar bijzonder. Tot nu toe gaat alles naar wens. Hopen dat het zo blijft gaan.

De reden van mijn wens de KerstSnor dit jaar vooral bijzonder te maken ligt overigens besloten in het feit dat ik vooral voor de kinderen dit jaar iets bijzonders wil brengen. Corona heeft bij de jongsten onder ons zoveel indruk gemaakt, dat het daarom leuk is juist voor deze groep iets speciaals te kunnen doen. Naast een heerlijk ijsje is de (hopelijk) prachtig, met honderden lampjes en guirlandes versierde ijskar, in het donker, een leuke en hopelijk mooie herinnering danwel afleiding in dit o zo vreemde jaar vol met beperkingen.
Het is ook hierom dat ik dit jaar in maarliefst 13(!) wijken zal verschijnen. De publicatie van de verschillende korte routes (elke dag tot maximaal 20.30 uur) zal ik eerdaags bekendmaken.

Afgelopen week bestond de ontbijtservice 5 jaar. En stond ik er kortstondig bij stil. Door een weggeefactie van 1 ontbijtmandje middels deel en like op de facebookpagina.  En 1 ontbijtmandje dat als mysterieus ontbijtje zal worden weggegeven. Daartoe zal ik eerdaags op de facebookpagina weer een evenement aanmaken. En later uiteindelijk weer het adres van aflevering laten bepalen door een door mij gegooide pijl op de kaart van Hengelo. Een live verslag van de bezorging is opnieuw onderdeel van het geheel.

De foodtrailer draait als bekend veel uren bij de Plusmarkt. Het is zwaar maar wel leuk werk. Elk uur heb ik lol. Pas wanneer ik na zaterdag thuiskom, voel ik de vermoeidheid van twee dagen onafgebroken op de benen staan. Het is zelfs zo erg dat ik zondagochtend bijna niet op de benen kan staan. Moet ik eerst weer even hebben gelopen. Dan gaat het wel weer. Begon de verkoop bij start, 3 weken geleden, nog supergoed, nu lijkt er een soort van stilstand te zijn opgetreden. Er worden niet meer en niet minder hamburgers gebakken. En dat is jammer. Ik had graag vooruitgang gezien. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen. En het moet gezegd; de standplaats kost mij niets, net als de stroom. En dus verdien ik op acht dagen (4× vrijdags en zaterdags in 1 maand) genoeg om de maandelijkse vaste bedrijfslasten van Frankys Food te betalen. En dat is natuurlijk al heel fijn in deze vreselijke Coronatijd. 

De KerstSnor is dus half klaar. Het ontbreekt mij momenteel aan bevestigingsmateriaal. Zodra deze binnen is kunnen wij weer verder. Dat hij mooi wordt staat buiten kijf. Binnen hangt een prachtige streng verlichting. Wachtende op bevestigingsmateriaal. We kregen de streng afgelopen vrijdag binnen. Zo in de knoop dat we uren zijn beziggeweest om de knoop eruit te krijgen. Om ervoor te zorgen dat hij niet weer in de knoop raakt hangt deze nu tijdelijk in de kamer. 

   Foto; de uitelkaar gehaalde streng.

Komende week ga ik weer verder. Maar eerst hebben we morgen (maandag) een afspraak met de crèperie! Zo leuk om weer eens actief te mogen zijn met het bakken van crêpes. Vooral ook omdat ik nog niet zo lang geleden de eerste van de twee crêpemachines heb vervangen. Ben dan ook heel benieuwd hoe de nieuwe machine werkt. In deze week heb ik twee afspraken bij TMZ Het Hof dus kan ik het mooi uitproberen. 

Crêpes en versieren van de KerstSnor dus. Dat zijn de twee bezigheden voor deze week tot vrijdag. Op vrijdag sta ik weer op de stoep voor de Plusmarkt met mijn foodtrailer met hamburgers. 
Genoeg te doen dus.

Ik wens u allen een fijne week toe. Blijf vooral gezond. 
Tot waar of wanneer dan ook!

Groetjes Frank,

Frankys Food 
Hengelo 

Reacties

Populaire posts