2020-47. Hamburgers en de KerstSnor!

November is bijna voorbij. En de maandomzet van de verkopen op hamburgers daarmee bekend! Al met al nog niet wat het moet zijn. Maar een aanhouder wint altijd! En dus gaan we met veel plezier ook in de komende maand december op vrijdags en zaterdags hamburgers verkopen. Hoewel...; Er is wel één verschil; ik zal er in totaal minder staan! Enerzijds had ik al op twee vrijdagen afspraken staan (deze waren voor aanvang van november reeds gemaakt) en anderzijds vallen er dit jaar ook een paar feestdagen op de vrijdag en zaterdag. Zo valt kerst bijvoorbeeld precies op vrijdag (1e kerstdag) en zaterdag (2e kerstdag) en valt ook nieuwjaarsdag op een vrijdag. Met mijn absentie op het Agathaplein op 4 en 18 december ivm de gemaakte afspraken is de lijst van afwezigheid kompleet. Weinig draaidagen dus. Maar wanneer ik er ben zal ik uiteraard mijn uiterste best doen om er een gezellige boel van te maken. Net als vandaag trouwens. Veel te leuk om er niet te staan. Ik zie veel bekenden. Uit de ijsroutes, maar ook gewoon vrienden. De praatjes met de mensen zijn zo leuk. Ook wanneer daar jonge gastjes bij zitten (zie foto onder). In dit specifieke geval het gezin dat ik heb leren kennen op een route.

   
Ik heb gewoon genoten van het werken. Het werken met de trailer is echt veel te leuk. Ik ben er echt heel blij mee. Al die mooie woorden van u over mijn trailer, het werken in de voor mij compleet uitgeruste verkoopwagen, waarbij het licht in de trailer het werken tijdens de steeds donker wordende uren en dagen zo erg vergemakkelijkt. Een kopje koffie, vers? Geen probleem, zo gezet! Muziekje erbij? Ook geen probleem. De box die steeds kan worden bijgeladen blaast de muziek de wagen door. Dàt en meer maakt het werk zoveel leuker. 

   de trailer op het Agathaplein.

Na een maand werken met de trailer kan ik ook zeggen dat het aan- en afkoppelen mij steeds makkelijker afgaat. En de trailer schoonmaken is niet veel werk. Juist omdat de wagen erg compact en kort in uitvoering is. Morgen, zondag, volgt slechts de vloer nog even, zoals dit deze maand elke keer op zondag plaatsvond. Na het schrobben ervan gaat de trailer op transport naar zijn opslagruimte.

   de trailer in de donkere uurtjes

Zoals ik hierboven al schreef ben ik in de komende maand niet elke vrijdag op het Agathaplein. Buiten die feestdagen om heb ik twee vrijdagen dat ik andere zaken van doen heb. Komende vrijdag (4 december) ben ik Sinterklaas op een school te Hengelo. Voor de aller- allerlaatste keer. Ik ben er met al dat gezeur van de laatste tijd eigenlijk ook wel een beetje klaar mee. Enfin; Daar kom ik te laat van terug om nog iets te kunnen betekenen vwb het bakken van hamburgers op het Agathaplein. 18 december ben ik in Nijverdal. Een bedrijfs-jaarafsluiting is dan de reden van mijn afwezigheid. Daar, bij dat bedrijf, ga ik crêpes bakken voor al het personeel. Anderhalf uur stressen. Zie er zo naar uit! Laat mij maar druk zijn. Hoe drukker hoe beter. Buiten het feit om dat dat stressvol kan zijn is het bakken van crêpes gewoon echt ontzettend leuk om te doen. Zo maakte ik deze week bewoners van 2 afdelingen op TMZ het Hof al blij met crêpes. Ze gingen erin als koek. En sinds ik een nieuwe crêpesmaker heb gaat het bakken mij zoveel beter en sneller af. En over 2 weken mag ik op TMZ het Hof nog eens optreden. En dan voor 3 afdelingen!! Met die andere crêpes afspraak te Nijverdal heb ik dan toch weer leuke opdrachten. 

   buitenwerk bij TMZ Het Hof

Dus hamburgers en Crêpes zijn nu de bezigheden van Frankys Food, maar ondertussen gaan de ontbijtjes ook gewoon door. Alleen vandaag al (zaterdag) had ik 3 ontbijtmandjes. Vrijwel elk weekend en soms ook op doordeweekse dagen worden er ontbijtmandjes bezorgd. Dus ook die tak levert werk en dus omzet op. 

Dat ik niet zonder opdrachten zit bewijst deze tijd. Normaal heb ik in november nooit of bijna geen werk. In december meestal slechts wat verkopen uit ijs op de kerstroutes. Om het jaar uiteindelijk en normaliter te doen afsluiten bij de jaarsafsluiting van de ambulancedienst. De leukste opdracht van het laatste kwartaal. Helaas is deze opdracht, naar ik aanneem, ivm Corona komen te vervallen. Ik heb in ieder geval geen aanvraag gekregen.
Wel zullen mogelijk twee scholen om mijn ijs gaan vragen. Op hun afsluitende kerstmiddag/avond. Twee opdrachten dus weer. En dat maakt dan het verlies van de opdracht bij de ambulancebroeders weer goed. Zo zie je maar, het lijkt wel alsof de groei zich blijft ontwikkelen. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

De KerstSnor;

Het einde van de opbouw komt in zicht. Aanstaande week wordt deze afgerond. Een week later dan verwacht maar nog altijd ruim op tijd. Ik denk dat ik deze keer weer een bijzondere Snor op straat weet te brengen. Er zijn goede dingen van vorig jaar overgenomen en aangevuld met bijzondere nieuwe spulletjes. De Snor draagt meer lichtjes dan vorig jaar. En uiteraard weer met verschillende kleurtjes. Speciaal voor de kinderen. Om ze iets leuks voor Kerst te geven. Een herinnering! Dat Coronatijd ook leuke dingen kan bieden. Daartoe doe ik dit jaar ook bijna alle wijken een bezoek. Zij het dat het wel zeer korte routes zijn. 

   een foto van de KerstSnor 2020.

Zodra de KerstSnor gereed is zal ik een testronde over het tuindorp rijden. Om te zien of alles op zijn plaats blijft zitten. Zodra deze test goed is verlopen is de KerstSnor gereed voor zijn werk. Komende dagen zal ik de verschillende 'korte' routes op mijn facebookpagina publiceren. De live presentatie van de KerstSnor volgt na het weekend van 5/6 december a.s. op mijn facebookpagina. 

Een normaal mooie tijd breekt aan. Maar dit jaar ook een heel bijzondere. De donkere dagen voor Kerst in Coronatijd. Een bijzondere kerst. Een kerst waarbij velen van ons deze dagen gescheiden moeten doorbrengen. Daar waar samenzijn de normaalste zaak van de wereld is. De beteugeling van Corona vraagt veel van ons. Ik mag hopen dat volgend jaar alles weer normaal gaat zijn en dat ik hier in dit blog mag schrijven: Ja hoor! We mogen weer samen kerst vieren!!!

En de KerstSnor?
Die is er volgend jaar gewoon weer. Corona of niet!
Gezelligheid voor alles. Lang leve de lol, ik zie er zo naar uit!!!

Ik wens u een fijn Sinterklaas toe wanneer u het nog vieren moet.
En anders zeg ik;
Blijf gezond, tot volgende week.

Waar of wanneer dan ook!

Frank Boereboom
Frankys Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts