2021-16. De heropstart op het Agathaplein!

Daar stond ik dan! Op een andere plek dan eerder. Dat dan wel! Wachtende op wat komen zou. Vrijdag, mijn eerste dag sinds mijn verwijdering van het Agathaplein,  liep het niet zo best. Vrijdags is daar zo wie zo wat dramatisch sinds de Action slechts op afspraak open is. Het normaal volle parkeerterrein is nog maar voor minder dan de helft gevuld. En dus, wanneer iemand (hr of mw "Pestertje") vindt dat ik daar niet mag staan of niet wil dat ik daar hamburgers verkoop, de gemeente er dan maar over inlicht, die er in navolging van dat BOA's op afstuurt om mij het werk aldaar te doen beletten (overigens wil ik hier wel duidelijk vermelden dat BOA's gewoon in opdracht van werken en derhalve geen schuld hebben aan) heb ik met een vernieuwd en bovendien nu legaal optreden, na 5 weken van afwezigheid, weer enige tijd nodig om het pioniers-werk van eerder te doen herstellen. Nog bedankt he!!!!! Veel klanten waren blij om mij weer te zien. Maar wisten dus niet waarom ik zomaar ineens niet meer kwam opdagen. Alsof ik zelf zomaar de biezen had gepakt. Bedankt voor jouw inzet meneer of mevrouw Pestertje! Het heeft mij slechts 5 weken tot stilstand gebracht. Weken waarin ik trouwens toch al druk was met de grootste order uit de historie van Frankys Food. Dus heb ik niet of nauwelijks geleden. En voor die mw. of meneer "Pestertje" kom ik nu legaal hamburgers en hotdogs bakken. Dus ben ik deze heer of mevrouw zelfs nog dankbaar en steek ik kinderachtig mijn tong naar hem of haar uit. Nou je zin?
Overigens kan meneer of mevrouw "Pestertje" ook een concurrent zijn hoor. Ik heb al dingen gehoord welke die kant opwijzen. Dus mocht dit het geval zijn dan zal ik die mensen een bezoek gaan brengen en ze vragen naar het waarom. Want ik vind deze wijze van werken zeer onrespectatbel.
Ik kan daar, met andere woorden, slecht tegen. Wel wil ik met klem benadrukken dat ik hiermee niet de dames van de Viskraam bedoel. Ik weet dat zij het beste met mij voor hebben. Bovendien bleek deze eerste week, zo samengedrukt op een stukje plein, dat het werk er veel gezelliger van wordt. 
    Fotos boven: Agathaplein!

De zaterdag verliep alweer een stuk beter waardoor de Hamburgerverkoop toch nog een beetje gunstig uitpakte. Maar ik had dan ook niet echt veel voorraad. Gelukkig verkocht ik in het laatste half uur al mijn laatste  hamburgers en kon ik mooi op tijd de foodtrailer naar zijn opslagruimte terugrijden. 
Mijn rentree was mij nog niet eens tegengevallen. En wat misschien echt duidelijk beter gaat is zijn de broodjes Braadworst of Hotdog. Een stijgende lijn waarvan ik steeds meer verneem dat de versie hotdog welke ik verkoop als heerlijk wordt omschreven. Men kan bij FF overigens vrijwel altijd kiezen tussen varkens- of rundvlees braadworst. Het, van Slager Harink (Oele), afkomstige vlees is echt van goede kwaliteit. Ik krijg dat dan ook steevast te horen. 
Toch levert de hamburgerverkoop zolang de Action niet open is, geen spectaculaire bedragen op. En toch blijf ik er staan. Zelfs wanneer ik weet dat ijs veel beter verkoopt. En daar zijn uiteraard redenen voor. Eerstens ben ik trouw aan mijn opdrachtgever, de Plus. Zeker nu hij er alles aan gedaan heeft om mij terug te krijgen. En op de tweede plaats is er straks na de ijsverkoop altijd een mogelijkheid om geld te verdienen. Ik kijk dus in dit geval ook naar de lange termijn. 

Tijdens mijn werk aldaar (vrijdag) kwamen er ineens verschillende berichtjes binnen. Ik dacht nog; "wat is er nu weer aan de hand?" Na het lezen van sommige van die berichten kon ik opmaken dat er een artikel in een krant zou moeten staan waarin mijn naam zou zijn genoemd. Totaal niet wetende wat er geschreven was zocht ik naar een antwoord.  Dat antwoord was ook al binnen maar het was mij tot dan toe nog niet opgevallen. Op een appje van een wijkgenote stond een foto met het betreffende stuk uit de Tubantia. Een behoorlijk stuk redactioneel, aangevuld met een prachtige foto van het volledige gezin waar ik vorige week al over heb geschreven. Over de ziekte en het uiteindelijke overlijden van de moeder van het grote gezin. Daar waar ik in opdracht van diezelfde wijkgenote een goede week geleden ijsjes uitdeelde aan alle bezoekers van de condoleance. En daar in dat stuk zag ik opnieuw hoe bijzonder mijn werk toch kan zijn. Ter verduidelijking het stuk op de foto hieronder.

   Het krantenartikel uit de Tubantia 

"Soms gaan dingen als ze gaan, maar begrijpen zal ik het nooit"

...


Gisteren was ik weer eens in mijn nopjes. Ik kon eindelijk weer eens met mooi weer in de Snor stappen. Op mijn eigen tuindorp waar ik alweer even niet meer had kunnen rijden in verband met slecht weer. Afgeladen met bakken ijs vertrok ik rond half één van huis. Aanvankelijk leek het nog wat tegen te vallen, maar na bijna 8 jaar van ijsrijden weet ik zo langzamerhand wel dat het met zulk weer altijd goedkomt. En dat gebeurde dan ook. Ik heb uiteraard weer veel wijkgenoten kunnen spreken. En dat deed mij goed. Daarnaast had ik mede door de hoge temperatuur én het inmiddels lang beschikbare daglicht de tijd om voor de eerste keer dit seizoen de hele route te rijden. En ik schrijf het nogmaals; ik zag weer gebeuren wat ik elke keer hoop te bereiken. Het verbinden van mensen. En wat ook gezegd moet; men houdt goed rekening met het afstand houden van elkaar. 
Zondagavond na 19.30 uur was de rit ten einde gekomen. En kon ik tevreden terugkijken op een mooi weekend. 
    Fotos boven: de rit over het Tuindorp!

Mijn blog kon ik toen niet meer schrijven. Ik moest nog eten en daarna was ik blij dat ik even lekker onderuit kon. 

Komende week zijn we niet volledig aan het werk. Ook ik moet tegenwoordig wat rust hebben na 7 aaneengesloten werkdagen. Mijn weekschema voor komende week is bekend. Zondag staat het verstopte ontbijtje op de planning. 
Middels aanwijzingen kan men het verstopte ontbijtje vinden. De plek is bekend, de eerste aanwijzingen zijn inmiddels op mijn fb pagina vrijgegeven. Ben benieuwd of men erachter komt. Met andere woorden; of ik het zelf mag nuttigen of dat er toch mensen zijn die de plek weten te achterhalen en dus zullen gaan ontbijten.
We gaan het zien uiteraard!

Binnenkort komt dan echt mijn nieuwe website af. Ook dat wordt een bijzonder moment.ik hoop oprecht dat u allen het ook mooi gaat vinden. Er wordt nog aan gewerkt dus moeten we nog eventjes geduld hebben. Ook heel dichtbij is de viering van mijn 3000ste volger op facebook. Dat mag niet ongemeld voorbijgaan. Ik, persoonlijk,  vind dit echt een geweldige mijlpaal. Hoeveel bedrijven hebben dat of een hoger aantal? Niet veel kan ik u zeggen. Ik ben daarom ook trots. Trots op mijzelf!

Als men weet, echt weet, waarvandaan ik met mijn gezin kwam, financieel gezien, voordat ik met ijs startte, dan zou iedereen, voorzover dat niet het geval zou zijn, het hartgrondig met mij eens zijn. Ik startte met een op creditcard aangeschafte ijskar. En zie waar ik nu sta!

Soms, ..... soms moet je ook gewoon eens uitspreken dat je trots mag zijn op wat je hebt bereikt. Bij deze dus!

Vandaag zijn we op de Hengelose en Hasseler Es. Op naar een nieuwe dag vol lol.
.
Het gaat u goed!.
Graag tot ziens waar of wanneer dan ook.

Frank Boereboom
Frankys Food 
Hengelo 




Reacties

Populaire posts