2021-20. Waar is het mooie weer?

En zo zit ik in mijn mooie foodtrailer. Nog geen klant gezien, wat op zichzelf ook niet vreemd is gezien de tijd waarop ik besluit dan maar wat te schrijven. Het is nog vroeg en ietwat fris. Nog erger is de regen die onophoudelijk op het ronde dak van de trailer klettert. Het geluid ervan overstemt het motorgeluid van de afzuigkap. De stoep staat vol met plassen regenwater, de tekst op het reclamebord vervaagd met de druppels die vallen. Het is voorjaar, maar ik zie het niet. Paraplu's en regenjassen vullen het Agathaplein. Het maakt de ijscoman wat onrustig. Want waar blijven mijn zonnige dagen?  Waar is een periode van mooi weer? Of anders gezegd; een blauwe wolk loze hemel? Vorig jaar werden we overstelpt met mooi voorjaarsweer, maar toen kwam Corona en stak dat een stokje voor mijn werk. Later kon ik het gelukkig wel goedmaken, maar nu zie ik, zelfs met de mogelijkheden om in Coronatijd iets te verdienen, werkelijk geen enkel lichtje in de donkere tunnel. 
Gelukkig heb ik wat kleine periodes van mooi weer achter de rug. En een mooie opdracht voor de ontbijtservice verwerkt, waardoor ik nu nog niet hoef te wanhopen. En eerlijk gezegd doe ik dat ook niet. Is niet zo mijn ding. Maar het is natuurlijk wel vervelend. Ook voor de terrashouders. Mogen ze eindelijk wat,  krijg je zulk weer! 

De regen blijft maar vallen, inmiddels zijn we weer een uurtje verder. De straat raakt steeds meer gevuld door het vallende regenwater. Er is bijna geen wind en dus verplaatst de bui zich nauwelijks. De tekst op het bord is al bijna niet meer te lezen en ik krijg het wat koud. Op buienradar is te zien dat er eindelijk wat beweging is gekomen en zal het met een uur droog zijn. Omdat het regende bij vertrek en voorlopig ook nat zou blijven en het voor veel mensen een lang weekend betreft heb ik mij daarop voorbereid en heb ik een stoel en ook mijn tweede telefoon, welke ik normaal gebruik voor mijn volgsysteem en ook om te bloggen, meegenomen. Zo kan ik de tijd in ieder geval goed benutten.
En schrijven doe ik nu eenmaal graag.

Afgelopen week heb ik best veel werk gehad. Vorige week vrijdag en zaterdag stond ik op het Agathaplein en draaide ik eindelijk weer eens een omzet die vergelijkbaar was met de begintijd, toen de Action ook open was. Zondag reed ik de Moederdag route over het mooie Tuindorp. Met prachtige rozen! Maandag reed ik ook een kleine ijsroute, die over de Woolder Es en een deel van de Bloemenbuurt ging, terwijl ik dinsdag in opdracht van een Kinderdagverblijf crêpes stond te bakken. Kinderen en leidsters konden allemaal een crêpe krijgen. Een leuke opdracht waarbij ik nu met twee geheel nieuwe machines kon werken. En het bakken ging zoveel sneller. Daar waar ik er 30 per uur kon bakken, doe ik er nu bijna 45(!) in een uur. Woensdagmiddag reed ik op de Bornsche Maten met de Snor. Net nadat ik was gestart begon het alweer te regenen. Het tekent dit seizoen. Een ander gegeven was dat veel mensen de wijk hadden genomen naar andere oorden, zoals een camping of een vakantiehuisje. Hemelvaartsdag kwam en bezorgde veel mensen een lang weekend. Het gevolg was dat er een stuk minder mensen op de wijk waren. Toch deed ik het niet slecht! Want die er wel waren bestelden vaak veel ijs. 
De dag van gisteren, Hemelsvaartsdag, leverde mij veel klanten op. Vooral op Klein Driene ging het hard! En dus draaide ik een goede omzet! Vandaag (vrijdag) en morgen dus op het Agathaplein! Kieken wat het wordt!
   crêpes bakken!
   Groot Driene (Hemelsvaartsdag)
   Klein Driene (Hemelsvaartsdag)

Zaterdagavond na de werkdag;

Het is zaterdagavond en ik moet eerlijk bekennen dat ik er even doorheen zit. We zijn alweer 9 dagen achtereen aan het werk geweest. En dat voel ik echt wel. Morgen en overmogen nog werk en dan echt even rust!

Op het Agathaplein kwam ik vrijdag na alle regen niet tevreden thuis. Het was een waardeloze dag qua omzet geweest. Hoe, zo bedacht ik mij vrijdagavond, zou het morgen (zaterdag) gaan. Wel, het ging stukken beter, maar de vrijdagomzet had het weekendwerk op het Agathaplein al zo goed als verpest. 
Vrijdagmiddag had ik een 10 jarige jongedame, Ashley, met ouders bij de trailer op visite en die wilde maar wat graag een keertje in de trailer helpen. En dus nodigde ik haar uit om op zaterdag een uurtje mee te draaien. We spraken af dat zij om 14.00 uur een uurtje zou meedraaien. 
Keurig op tijd stapte zij zaterdag in de trailer, nadat ze door haar ouders was gebracht en leerde binnen een paar minuten wat zij precies moest doen en deed dat vervolgens ook heel goed. Soms nog met wat aanwijzingen,  maar meestentijds zelfstandig. Ook liet ik haar afrekenen en mocht zij in de laatste minuten van haar uurtje werk in de trailer, wat trouwens ruim anderhalf uur was geworden, voor haar en haar vader een hamburger bakken. Dat deed ze toen al helemaal zelf. 
Het idee om kinderen mee te laten helpen ontstond al eerder. Maar ik had er nog geen tijd voor gehad. Ook en vooral omdat ik er een tijdje niet meer gestaan had ivm vergunning problematiek. Maar vandaag kwam Ashley als eerste in een reeks van uitnodigingen. Volgende week komt er weer een ander kind een uurtje meedraaien. En wie nog een kind weet of heeft dat graag zou willen meedraaien, kom maar op. Mail of bel mij en ik zal haar of hem een uurtje op sleeptouw nemen. 
   Ashley 
Nog twee dagen en dan stop ik noodgedwongen, ivm slecht weer, mijn werkzaamheden. En eerlijk gezegd ben ik er dus best blij mee. Maar voordat de rustdagen beginnen eerst nog een paar ontbijtjes op zondag en op maandag gaan we op een school ijsjes scheppen voor de kinderen.
Dinsdag krijg ik mijn 1e Covid-vaccinatie en kan ik daar mooi de tijd voor nemen.
Pas vrijdag is er weer werk op het Agathaplein, tenzij het weer daar eerder aanleiding toe geeft. En dan bedoel ik natuurlijk dat het weer goed genoeg is voor een rit met de Snor.

De week zit er dus bijna op. Nog even een paar dagen rammen. En dan ga ik lekker Netflixen of wat lezen. In ieder geval even wat bijkomen. 

Ik wens u allen een mooie week toe. 
Tot gauw!
Waar of wanneer dan ook!

Frank Boereboom 
Frankys Food 
Hengelo 







Reacties

Populaire posts