13. De eerste lentedag!

Het valt mij als beginnend ijscoman behoorlijk zwaar. Het mooie lenteweer is namelijk aangebroken.  Het is momenteel 17 graden buiten. En de verwachting voor morgen, de zondag, is zelfs uitstekend te noemen!  Het is namelijk heel goed mogelijk dat wij morgen richting de 20 graden gaan!

En de zondag is dus mijn werkdag voor wat betreft het venten. Het doet mij dan ook vreselijk pijn dat de ijskar niet klaar is. De kist staat zoals eerder vermeld nog altijd te wachten op zijn definitieve aankleding.  Jammer maar helaas. Een behoorlijke schade en dus een gemiste kans!
Ik heb nog even overwogen de kist op te halen en dan maar zonder de mooie folielaag te gaan rijden, maar bij een laatste check van de ijskar zelf, bleek dat de twee voorbanden er erg slecht aan toe waren. De loopvlakken van de voorbanden waren behoorlijk losgekomen van de zijkanten van de banden en dus zou er bij verplaatsing van de kar met gewicht een ongewenste situatie zijn ontstaan.   En zo kon ik dus melding maken van een nieuw pechgeval. Navraag naar vervangende bandjes leverde vele vragen op en bemoeilijkte de zoektocht.  Uiteindelijk wist een fietsenmaker in Hengelo mij de juiste bandjes te leveren.  En dus was het misschien ook maar goed dat ik dit mooie weekend nog niet kon uitrijden. Nu kan ik weer wat meer tijd nemen om alles alsnog goed voor elkaar te krijgen. 

Vandaag heb ik de nieuwe banden opgehaald. De komende week ga ik de oude banden vervangen door de nieuwe. En dan is de ijskar zelf echt klaar.  Het eerste mandje hangt inmiddels perfect aan de bagagedrager.  Het tweede mandje is inmiddels ook klaar om aan de fiets te worden opgehangen.

De opdracht voor het maken van de rekjes voor in de kist ga ik aan een ander geven. Het bedrijf dat deze opdracht aanvankelijk had gekregen heeft er na 2 en een halve week nog steeds niets aan gedaan. Er is zelfs nog geen begroting van de kosten ingediend.  Zoals bekend is de kist nog op het bedrijf van mijn maatje. In afwachting van zijn nieuwe outfit. Dat ik nog altijd moet wachten heeft te maken met het feit dat degene die dit werk moet uitvoeren op een beurs in Maastricht staat. En over een week pas verwacht ik hem weer terug.  Er was helaas niets aan te doen. Hij heeft mij wel toegezegd dat hij mij dan zo snel als mogelijk zal helpen.
Bidden maar..

Over het goede doel waarover ik eerder berichtte kan ik het volgende mededelen. Ik ga het project Vlinderkind.nl dus inderdaad helpen door gratis ijs te verstrekken. De schoolleiding vond het een geweldig idee. Ik hoop in ieder geval op deze manier een steentje bij te dragen.  De juf van Joeri vond het in ieder geval een heel mooi gebaar.

Nu het buiten mooi weer is vraag ik mij af wanneer ik kan uitrijden.  De twee eerstkomende zondagen dus nog niet. Heel misschien is 23 maart de eerste keer. Moet het weer natuurlijk wel meezitten!  En...mag er geen extra vertraging meer komen.
Ik in ieder geval ga mijn uiterste best doen om dat schema te halen.

Later meer.....

Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts