12. De laatste loodjes 3

Moe maar voldaan ben ik gaan rusten op de bank. Schrijvende over mijn voortgang met betrekking tot de ijsverkopen.
Het is inmiddels maart 2014. En op deze eerste zondag van de maand maart kan ik melden dat ik duidelijk achterop mijn schema ben geraakt.  En dat is geheel buiten mijn schuld om gebeurd. Ik zal het uitleggen;

Op de eerste plaats moet ik vertellen dat ik begin maart, en dat is nu, klaar had willen zijn met mijn voorbereiding op het ijsseizoen.  En nu de tijd op is blijkt maar weer eens dat een goed tijdsschema niet altijd uitvoerbaar blijkt te zijn. De kist voor op de fiets is namelijk nog steeds niet klaar. Was de kist eerder nog met vertraging bij de reparateur teruggekomen, nu staat die alweer een tijdje, 3 weken om precies te zijn, bij diegene die hem moet bestikkeren met de nieuwe folielaag.  Navraag leerde mij dat de kist nog wel 2 weken daar zal moeten blijven staan omdat deze man voorlopig geen tijd heeft daar hij op een beurs staat tot half maart!
En dat is verdomd vervelend want, hoewel krap, ik lag nog immer op koers op het moment dat de kist daar werd afgeleverd.
En dus ben ik nu niet op tijd klaar wanneer het in maart mooi weer wordt. ik heb namelijk nog wel een goede week nodig eer ik kan gaan uitrijden nadat de kist weer in mijn bezit is.

Ik zal moeten wachten. Ik kan niet anders. Ik besluit mijn aandacht te verplaatsen naar andere zaken. Het plaatsen van de mandjes aan de fiets bijvoorbeeld. Daar moest ik nog een oplossing voor zoeken. En die vond ik in staaldraden die ik om de mandjes vouwde opdat ze dan op een goede manier aan de bagagedrager van mijn ijskar kon hangen.  Het lijkt te zijn gelukt!

Zoals bekend heb ik ook mijn toezegging gedaan aan een project op de basisschool van mijn zoon. Overigens moet dit nog wel bevestigd worden door de basisschool.  Het goede doel betreft zoals eerder genoemd  "vlinderkind.nl". De bedoeling is om daar voor alle gasten ijs te scheppen.  Het ijs zal ik merendeels zelf bekostigen.  Een ander deel heb ik  toegezegd gekregen van mijn leverancier,  Boermarke.

Over de in productie zijnde rekjes kan ik nog niets zeggen.  Ik heb hierover nog niets gehoord. Omdat ik de kist voorlopig nog niet terug heb heeft het ook geen haast! 

Deze laatste week is de training verder opgevoerd en nu loop ik elke ochtend 5 km. Naast het lopen ben ik ook begonnen met zonnebanken. Ik heb nu twee keer in de wafel mogen liggen. Heerlijk!!! Lekker kleurtje krijgen om straks met een heerlijk gezond koppie ijs te verkopen.

Later meer.....

Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts