14. Een goed bericht

We schrijven 17 maart 2014.
Het mooie weer is tijdelijk uitverkocht.
Was ik de vorige weken nog somber en ook verslagen geweest omdat ik maar niet kon starten met wat ik zo verschrikkelijk graag wilde starten; het lijkt eindelijk te gaan goedkomen deze week!!!

Vanochtend was ik namelijk bij de eigenaar van het bedrijf dat de kist gaat bestikkeren.  En hij vertelde mij dat de kist dus deze week eindelijk gaat gereedkomen.  Wat een heerlijke gedachte! Uiteraard ben ik dan nog steeds niet klaar, maar de rest-stappen zijn binnen dagen en dus niet in weken, te zetten.
De kist komt dus eindelijk weer op haar onderstel, de ijskar. De nieuwe stappen kunnen worden voorbereid.  De parasol bijvoorbeeld.  Die ga ik nu maar bestellen.  Ik weet precies welke ik nodig heb dus dat zal geen enkel probleem opleveren.

De eerste foto's van de ijskar met parasol zullen dus spoedig worden gemaakt.  Daarna zal ik ook de promo foto's van het totaalplaatje laten maken. Deze zijn nodig  voor reclamedoeleinden.  Dit betekent dat ik mij dan opnieuw in mijn kostuum moet hijssen om naast mijn kar gepositioneerd te laten fotograferen.

De kleur van mijn kop is reeds donkerbruin. Een aantal zonne-uurtjes in de wafel van de zonnestudio hebben ervoor gezorgd dat ik thans zonder opmaak voor een zwarte piet door het leven kan. En dat werkt bevordelijk voor het verkopen. Een echt bruin smoeltje op de mooie witte koksbuis doet het namelijk altijd goed. Ik spreek uit ervaring!

Dan is nu ook de opdracht voor het maken van de benodigde rekjes gegeven aan een andere fabrikant.  Hopelijk gaat dit niet te lang duren en zal ik deze snel, danwel in ieder geval op tijd ontvangen.

Ik ben dus weer op de goede weg. Ik kan mijn nieuwsgierigheid aangaande de kist nauwelijks bedwingen. Ik weet dat ik geduldig moet zijn, maar nu zou ik wensen dat het al vrijdag is, terwijl ik nu nog op maandag zit. Mijn moeder zei altijd: "leef je leven niet voorbij". Uit respect voor wat zij altijd voor mij heeft betekend en nu nog betekent, zal ik morgen, woensdag en donderdag niet vergeten ook te leven...

Later meer....

Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts