28. Druk weekend

Dit weekend stond in het teken van vele afspraken.  En dat heb ik geweten ook. Wat vrijdag begon is zojuist geëindigd.
Ruim 1200 bollen ijs vonden dit weekend hun weg naar de overwegend jonge klanten.
Eerst op vrijdag waar ik te gast was op de Basisschool 't Esrein'. Daar had ik een afspraak om één complete laag ijs weg te scheppen ten gunste van het Vlinderkind.  Het ijs dat ik persoonlijk beschikbaar had gesteld maakte dus dat de opbrengst geheel ten behoeve van het project Vlinderkind was. En zo schepte ik die avond meer dan 400 bolletjes ijs! Toen het ijs dat ik daarvoor had gereserveerd zelfs was  opgeraakt, moest ik zelfs nog meer ijs aanspreken om de laatste klantjes van ijs te voorzien. Nadat ook die laatste kinderen hun ijsje hadden gekregen ben ik meteen naar huis gesjeesd om de kar aan de stroom te zetten. Om me daarna meteen om te kleden en als de wiedeweerga naar het tuindorp hotel te gaan om mij daar te voegen bij wijkgenoten om de  eerste wedstrijd van Oranje te kunnen volgen. Onder het genot van een bbq en wijn. Witte wijn!

En dat werd een leuk einde van een drukke en zware dag. De nachtrust die volgde was een slechte.
Vreselijk vermoeid en bovendien voorzien van een lichte kater en een waardeloze stem, stapte ik weer op mijn ijskar voor afspraak nummer 2 van het weekend.
Deze afspraak betrof een project op de Berflo Es. De wijk waarop ik zaterdags al enige tijd rondrijd. In deze wijk mocht ik ijs weggeven aan haar bewoners!! Deze keer kreeg ik in ruil daarvoor een vergoeding.  Na uren van rondrijden en ijsscheppen in diezelfde wijk keerde ik rond half zes weer terug op de basis.
Compleet vermoeid na het opnieuw scheppen van ruim 400 bollen ijs en liet ik mij vallen op de op dat moment vrije en gewillige bank.
Kort daarna viel ik in slaap.
In de avond werd ik weer wakker en kon ik nog een wedstrijdje van het WK meepakken.

De volgende nachtrust zou zoveel beter verlopen.

En zo werd ik op zondag (vaderdag) lekker verwend door vrouw en kinderen. Een paar sportschoenen en een boek over de fifa vielen mij ten deel. De zondag zou ik weer rijden op mijn favoriete wijk en dat stemde mij gunstig.  Na een heerlijk ontbijtje en een bak koffie stapte ik rond 12.30 uur opnieuw op mijn ijskarretje om dus op mijn eigen tuindorp te gaan rijden. Had ik eerder dit weekend geen enkel wisselgeld nodig gehad, nu moest ik weer gaan afrekenen.  De dag begon wat stroef maar al gauw werd de dag beter en beter. De kunstmarkt,  die in de wijk werd gehouden, bracht veel mensen op de been en daar kon ik dus mooi van profiteren.
Toen de ronde ten einde was heb ik een uurtje rust genomen. Normaal is het na de zondagronde klaar maar ik had nog een afspraak. Ik had  namelijk rond een uur of 8  nog een feestje waar ik voor 40 mensen ijs moest scheppen.

Toen dit klaar was heb ik de kar op zijn rustplaats geparkeerd en ben zelf in mijn stoel  (lees; eigen rustplaats) gezakt om nog een beetje vaderdag te vieren en bovendien mijn moeder te gedenken, die vandaag precies 3 jaar geleden van mij en ons heengegaan. Moge zij rusten in vrede!

Ik wil iedereen die mij zo nadrukkelijk steunt bedanken voor al het in mij gestelde vertrouwen.  Wat ik beoog te bereiken lijkt mij te lukken. Het gaat goed. Alleen al dit weekend heb ik dus meer dan 1200 bolletjes ijs geschept.  Ik had precies genoeg aan ijs en wafels ingekocht.  Ook dat is een kunde. Ik ben blij dat ik goed de wind eronder heb. Ik ben voornemens dit nog jaten zo te blijven doen!

Ik meld mij volgende week weer!

Tot later.

Frank Boereboom
15 juni 2014

Reacties

Populaire posts