2015-04. Een lentewandeling.

Het is 1 maart! De meteorologische lente is vandaag aangevangen en alhoewel ik maar wat graag op mijn ijscofiets de bewoners van de wijken van ijs voorzie, is er van echt lenteweer nog geen sprake. Maar dat wil dan ook weer niet zeggen dat het weer van vandaag slecht is. Sterker nog, het weer leent zich prima om eens lekker te wandelen. Om dan tijdens die wandeling te kunnen vaststellen of de lente daadwerkelijk en zichtbaar in aantocht is. Samen met mijn vrouw en onze trouwe viervoeter Sam zijn wij daarom naar Vriezenveen gereden om daar een heus veengebied te bewandelen. Ik had nog nooit gehoord van het gebied. Het gebied behoort aan de Stichting Veenmuseum te Vriezenveenseveld. En tijdens en vooral na de wandeling kan ik echt genieten van wat Nederland te bieden heeft! Echt een geweldig mooi gebied. Ik heb mijn ogen in ieder geval uitgekeken. Foto's voeg ik met alle plezier toe. Van enige lente ontwikkelingen heb ik helaas nog niets waar kunnen nemen. Kennelijk nog net iets te vroeg. Maar het gebied is dus zeer zeker de moeite waard. Je hebt wel een paar laarzen nodig, want soms moet je door nat terrein je weg vervolgen. Het maakt het dan ook soms wat spannend. Een heuze aanrader, met het Veenmuseum mogelijk als leuk en leerzaam eindpunt. En ik zeg mogelijk omdat bij aankomst aldaar bleek dat het museum nog gesloten was, maar ondanks dat het gesloten was en er hekken omheen stonden (die het geheel Nauwelijks deden afsluiten) ben ik wel heel stiekem het terrein opgelopen om zo een heus veenhuisje te kunnen bekijken. Het museum gaat overigens open na 1 april. Wij zullen er zeker nog een keer naar terugkeren, zodat wij alles eens goed kunnen bekijken. Want ik geloof dat het echt de moeite waard is. Nooit geweten dat juist rond Vriezenveen zo een prachtig gebied ligt. Mijn vrouw heeft verschillende wandelingen uit een boekje gehaald, zo ook deze. Het boekje, uitgegeven door de ANWB, beschrijft een behoorlijk aantal wandelingen in Twente, de Achterhoek en Salland. Het is geleend uit de bibliotheek, maar ik ga het zeer zeker kopen.

Op het gebied van zaken is deze week erg rustig verlopen. Ik ben vooral druk geweest met het gewone werk. Het ijsvak wacht namelijk op goed weer. Het weer dat zoals bekend zonnig dient te zijn met minimaal 12 graden, is voorlopig nog niet in aantocht. En de eerste mogelijkheid daartoe is vooralsnog rond 22 maart a.s. We houden het allemaal in de gaten. Tenslotte zijn we er ook klaar voor.

Inmiddels ben ik gestart met de eerste stevige conditietrainingen. Elke week loop ik 3 avonden minimaal 4,5 km per keer. En dat met een gemiddelde snelheid van 6 tot 6.5 km/u. Overigens steeds dezelfde route, hoofdzakelijk door 2 wijken waarop ik ook met ijs fiets. Ik ben niet ontevreden over de bereikte snelheid. Mocht iemand mee willen lopen, het staat je uiteraard vrij mee te lopen wanneer je dat wil.

Om nog even terug te komen op het bezoek aan de beurs afgelopen maand, wil ik nog graag kwijt dat wij inmiddels bezig zijn met een onderzoek naar een  nieuwe tak van service voor voorlopig slechts de wijk tuindorp. Of dit haalbaar zal zijn zullen we moeten afwachten. In ieder geval hoort u hier meer over op het moment dat daar meer over te vertellen valt. U begrijpt, een ondernemer ziet kansen en tast eerst alle mogelijkheden af. Vandaar dan ook zo nu en dan meldingen over eventuele plannetjes.

Omdat de week rustig verliep, hou ik het kort. Ik hoop binnenkort te mogen melden dat ik eindelijk de route op het tuindorp kan gaan rijden. Ik ben er zoals bekend al weer weken klaar voor.

Tot volgende week!

Frank Boereboom
Franky's ijs

Reacties

Populaire posts