2015-08. Een nat weekend!

De lente geeft niet thuis dit weekend. We zijn in een bijna herfstachtige situatie terechtgekomen. Morgen is het zondag 29 maart en dan doet een verlate of juist een te vroege herfst de lakens uitdelen. Ik zoek de lente, maar ik kan ze niet vinden. Ze is ver weg. En kijkende op mijn belangrijkste raadgever, de hier in dit blog alom bekende pro versie van buienradar, kom ik haar ook in de verste verte niet tegen. Hoe veranderlijk het weer is kan men goed terugvinden in de laatste weken. Grillig is denk ik het juiste woord. Instabiel kun je het ook noemen. En dat maakt dat ik nog niet ieder weekend, hoe graag ik dat ook zou willen, erop uit kan trekken. Dit weekend dus ook niet, maar vorig weekend heb ik ondanks de kou en de sterke wind toch een poging gewaagd. Tenslotte scheen de zon. En dus stuurde ik mijn ijskar ons mooie tuindorp in. Hevig bellend om lekker warm te blijven reed ik mijn route. Deze poging bleek achteraf geen slechte poging. Koud was het, maar ondanks die koude verkocht ik toch nog redelijk tot goed. En wanneer ik niet om 17.00 uur had moeten stoppen, in verband met een feest in familiekring, had ik nog tot een zeer goede dag kunnen komen. Het mocht de pret evenwel niet drukken. Ik had vooraf al mijn prognose gemaakt en alles wat ik meer zou omzetten zou meegenomen zijn. De prognose werd ruimschoots overtroffen! Het ging dus  opnieuw weer goed. Een tevreden ijscoman toverde zich evemn later, nadat alle spullen waren opgeruimd, om tot een brave familieman. Pakte mijn gewone fiets en fietste even later richting Cherry, het restaurant van mijn broer, u weet wel. Aldaar aangekomen stapte ik in een heerlijk en gezellig feest. Een feest omdat mijn schoonzus de mooie leeftijd van 50 had bereikt! Het was een leuk feest.

De dagen zullen vanaf morgen, gevoelsmatig, langer zijn in verband met het  vooruit zetten van de klok komende nacht. Ik als ijscoman juich dit natuurlijk toe, tenslotte worden twee van de vier routes in de avond gereden. Tot nog toe heb ik alleen nog maar op de 2 dagroutes gereden, tuindorp en Berflo Es. En met het beschikbare daglicht ben ik binnenkort in staat op die twee andere wijken te gaan rijden. Dan, pas dan draait Franky's ijs weer op volle toeren. Uiteraard moet dan wel het weer goed genoeg zijn.

Vanavond hoordde ik van gezondheidsproblemen bij mijn vriendinnetje Romy uit het tuindorp. Ik begreep uit een gesprek met haar vader dat ze alweer aan de beterende hand is. Gelukkig maar. De zaterdag kende een normaal en rustig begin, maar naar nu blijkt is naast de nare tijding van Romy ook een voetbalcollega zomaar overleden. Het is kennelijk niet mijn dag. Eens te meer reden om blij te zijn met wat je hebt. Je vooral niet drukmaken over slecht weer. Het leven is kort en we moeten er zoveel mogelijk vreugde uit halen. Niet opgeven en vooral doorgaan. Moeders wet. Met de paplepel ingegoten. Ik weet het. Ik wens de familie van de voetbalcollega vanaf deze plaats veel sterkte toe de komende tijd. En voor Romy; beterschap meissie, de ijscoman gaat gauw weer langskomen!

Volgende week is het pasen. Paaszaterdag ziet er vooralsnog beroerd uit vwb het weer. 1e paasdag mag ik niet uitrijden. 2e paasdag wel.
We gaan het zien.

Tot volgende week.
Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts