2015-13. Een rustig weekje

Het is zaterdagavond. Ben net terug uit Hilversum, alwaar ik mijn vader heb getrakteerd op een heerlijk geurend en kleurend balkon. Zijn plantenbakken zijn weer gevuld met prachtig eenjarig goed. En dat terwijl ik eigenlijk niet naar Hilversum zou afreizen dit weekend. Noodgedwongen, omdat mijn zusje niet naar haar vader kon in verband met andere verplichtingen, bezocht ik de vader der vaders. En omdat ik er toch heen moest, heb ik dus maar gelijk wat gedaan aan zijn belabberd uitziende balkon. De lente gebracht, zo gezegd! Nadat de laatste plantjes waren gepoot zat hij gelijk in zijn stoel op het balkon te genieten van al die kleuren en geuren.  Ik zag hem zichtbaar glunderen en bedacht me dat hij wel heel tevreden moest zijn. Dat bleek later ook toen ik hem vroeg of hij er blij mee was. "ja Frank, geweldig!" was zijn korte maar duidelijke antwoord geweest. Het was wel ff werken hoor. Eerst naar het tuincentrum, plantjes en aarde halen. Met een vreselijk volle kar vol plantjes naar de auto. Daar aangekomen eerst mijn vader vanuit zijn "opvouwbare scootmobiel" in de auto zetten. Dan die scootmobiel afbreken en in de auto gooien. En toen begon het; waar laat ik al die plantjes? De achterbak van zijn auto was al gevuld met zijn scootmobiel die daar precies in past, voorin zaten wij. Dus alleen de achterbank was nog over. Uiteindelijk kreeg ik alle 26 Geraniums en 60 andere kleine plantjes op de 3 zakken met 25 liter aarde op de achterbank. Op naar zijn appartement! Daar aangekomen moest eerst vader weer in de scootmobiel en vervolgens dat hele zootje aan koopwaar naar de tweede verdieping. Op zich is dat nog niet zo erg, maar ik moet wel met die waar door 6 deuren alvorens ik in zijn appartement sta. Ik kan u verzekeren dat dat vrij lastig is met twee zakken tuinaarde of met 24 planten in je handen. En dat ongeveer 4x, voordat alles boven was. Om gek van te worden! Die deuren, pfffff. Deur 1 is een makkelijke schuifdeur, gaat vanzelf. Dan kom je bij een nieuwe schuifdeur die met een electronische sleutel geopend moet worden. Moet je wel dat sleuteltje op de goede plaats houden, anders gebeurt er niets. Sta je daar met een gewicht van wat heb ik daar onhandig te doen. Makkelijk is anders!!! Afijn dan de liftdeur. Ook al zo'n succes! Eenmaal boven opent de deur uiteraard vanzelf, maar eerst moet je er nog in zien te geraken. Dus weer één en al gemodder om de knop van de liftdeur zien te bereiken. Ook in de lift weer een knop om omhoog te gaan. Wat een ellende. Eénmaal aangekomen op de tweede etage staat daar weer een nieuwe deur voor mijn gezicht. De deur van zijn gallerij. Deze kan wel makkelijk open. Op de grote knop drukken en hij gaat vanzelf open. Moet je niet nog effe plantjes moeten pakken, want dan is die weer dicht, pffff.!!!! Uiteindelijk sta je dan voor de deur van zijn appartement. Ook hier heeft mijn vader een automatsche sleutel. Effe op een knopje drukken en de deur gaat van zijn slot. Maar net als met de electronische sleutel beneden moet je maar hopen dat je met al die planten in je hand die sleutel kunt bedienen. Niet dus. Help!!!  Plantjes neerzetten en de deur openen. Pffff. En dan ook nog naar beneden met vuilniszakken vol groenafval richting de ondergrondse container. God, wat houd ik toch van tuinieren! Maar, het is weer gelukt en mijn vader is blij. Daar ging het me uiteindelijk om. Ik ben kapot, maar dat zal hij nooit weten. Maar niets is belangrijker dan je familie. En zeker mijn vader!

De week was een rustige week. In die zin rustig, dat er weinig werd verkocht aan de kar. De kar was ook veel binnen. Het weer was niet best deze week. Afgelopen woensdagavond ben ik nog actief geweest op de Bloemenbuurt, maar na ruim een anderhalf uurtje toeren was het gebeurd. Het was simpelweg te koud. Vandaag was ik niet op de Berflo Es. Ik was dus in Hilversum! Plantjes poten. De  Berflo Es ga ik anders aanpakken. De eerst rit nieuwe stijl ga ik op zaterdag 16 mei rijden. Dan start ik niet meer vanaf 13.00 uur, maar vanaf 16.00 uur. Ik denk dat dat veel beter is. De Berflo Es is een goede wijk, maar op zaterdag moet je die niet tussen 13.00 en 18.00 uur rijden. Zijn er simpelweg te veel mensen afwezig. We zullen zondagavond 17 mei laten weten hoe de rit nieuwe stijl Berflo Es is gegaan.

Eerst moeten we nog zien of wij morgen kunnen uitrijden. De weersverwachtingen zijn slecht voor vooral morgenmiddag. Morgen is ook de jaarlijkse boekenmarkt op ons tuindorp. Laten we hopen dat het voor hen in ieder geval droog blijft, al heb ik er na het zien van het weerbericht, een hard hoofd in.

De eerste rit zal waarschijnlijk weer op de Bloemenbuurt zijn. Het weer lijkt beter te worden. Volgende week zondag is het moederdag. En dan rijdt Franky's ijs met een verassing voor de moeders door de wijk.

Met Frankys ijs gaat het goed. Heb ik al vaker geschreven. Inmiddels is het aantal vind ik leuks in 1 week spectaculair gestegen. De aanvragen voor feesten, waar dan ook, zijn behoorlijk. Ook heb ik de roomijsrollen geintroduceerd. De "worsten" ijs in aardbei, banaan of vanille en de daarbijhorende wafeltjes zijn erg gewild en zullen volgende week worden  besteld en zullen kort daarna hun weg vinden naar hun bestellers. De groei noopt mij te zoeken naar een garagebox in de directe omgeving van huis. Het kan bijna niet meer anders. En dus gaan we wat meer zoeken en rondvragen.

Nog even het schema voor volgende week (ervan uitgaande dat morgen uitvalt);

Woensdagavond vanaf 18.00 uur op de Bloemenbuurt
Vrijdagavond  vanaf 18.00 uur op de Nijverheid en
Zondag (moederdag) vanaf 13.00 uur op tuindorp met attentie voor de moeders!

Ik zie graag zoveel mogelijk moeders op moederdag. Het mag duidelijk zijn!

Frank Boereboom
Franky's ijs.

Reacties

Populaire posts