2019-36. "De Rooie" komt eraan!

Eindelijk komt de nieuwe bedrijfsbus vrij. En luidt dat gelijk het einde in van de oude FF bus. Zijn staat van dienst was behoorlijk. Maar aan alles komt een einde. De 250.000 kilometers zijn er door mij en een eerdere berijder opgezet. De bus was aangekocht om zowel te dienen als bedrijfswagen als privéwagen. Een dubbele cabine maakte het mogelijk met 5 mensen op pad te gaan. Het ging altijd goed. Nooit echte problemen gehad. Maar, het moet gezegd, de oude FF bus was een beetje onpraktisch geworden. De ruimte achter de dubbele cabine was niet echt groot en had ik ook niet echt nodig. In de nieuwe bus is de ruimte net zo groot, terwijl de bus veel kleiner is. Daarnaast werkte het navigatiesysteem (had geen goede cd) niet meer, was alles vwb dashboard een beetje gedateerd en deed de bank in de cabine alleen nog maar dienst als opslagruimte. Nu de kinderen groot zijn gaan ze meer en meer hun eigen weg. En dus koos ik voor de kleinere, rood van kleur, bedrijfswagen: "de Rooie". Weer eens wat anders dan wit.

Komende dagen zal er een aflevering volgen. Wat zal dat een verschil maken! Afijn. Nu nog even met de witte en oudere bus rondtoeren.

Gisteren hoorde ik op van het stoppen van de dames met het organiseren van hun evenement Kids@thepark. Dat vindt ik bijzonder jammer. Vooral omdat het een geweldig evenement is. Weliswaar anders van opzet dan mijn eigen Kinderdag, maar toch een heel leuk evenement voor kinderen. Hun laatste editie, van afgelopen weekend, werd druk bezocht. Zelf stond ik er deze keer niet. Maar de twee keer dat ik er stond vond ik het echt een bijzonder goed georganiseerd geheel. Maar nu ikzelf Kinderdag organiseer weet ik wat er allemaal bij komt kijken. Hoeveel werk dat is. En welke soms serieuze problemen er op je pad komen. Ik geef het je te doen. Een knappe prestatie derhalve, wanneer je ziet hoe goed dat evenement steeds weer werd geleid. En daarom bijzonder jammer wanneer dit zou verdwijnen.

Kinderdag is wat dat betreft een veel kleiner evenement, alhoewel het dit jaar groter is dan anders. Het is de 5e editie en dus geven we het wat extra glans. Dat hebben we denk ik, nu wij de organisatie op wat puntjes na hebben voltooid, ook wel bereikt.

Natuurlijk is het het meest uit het oog springende deel; het Kinderdag ontbijt. Met 300 tot 400 kids ontbijten aan een lange tafel is natuurlijk al een bijzondere start. Of één van die aantallen wordt gehaald weet ik nog niet, maar het zal op zijn minst wel in de buurt kunnen komen van de 300. En dat op zich is al een record.
Tja. En dan moeten we niet vergeten dat er ook kinderen zullen komen buiten het ontbijt om. En alles is gratis. Bedoeld om kinderen te laten spelen. Kind kind te laten zijn. Niet zeuren maar plezier maken.
Het Kinderdagverhaal heeft met het afgelopen zaterdag op de facebookpagina Frankys ijs Kinderdag  geplaatste hoofdstuk 9, een nieuwe wending gekregen. Het verhaal loopt tot 1 week na Kinderdag. Er volgen nog twee zeer bijzondere hoofdstukken totdat op Kinderdag zelf, een bijzonder persoon, het nieuwe hoofdstuk schrijft door er slechts te zijn. Een week na Kinderdag zal ik het feitelijke einde van het verhaal plaatsen.

Leuk om kinderen bezig te mogen houden. En met mij zullen ruim 45 vrijwilligers dat doen. Ben zo blij met hun hulp!

Deze week gaat het weer veranderen. Wat meer regen en minder zon. Soms zelfs een regendag als ik het goed heb gezien. Dat betekent dus dat we even pas op de plaats maken.
Morgen rijd ik nog uit. En mogelijk zondag nog een route.

Verder een paar afspraken en dan is deze week voorbij en staan we aan de vooravond van Kinderdag. Eindelijk! En die dag zou vooralsnog droog moeten verlopen. Laten we het hopen!

Soms is het niet zoals het lijkt.
Dan draait de wereld door, maar staat de mijne stil. In bedekte termen proberen te verwoorden wat er speelt is niet aan mij besteed. Het nieuws dat ik vanmiddag binnenkreeg is serieus ernstig. Het doet zeer en ik leef mee. Met de betrokkenen. Ik zal er staan wanneer mij dat gevraagd wordt. En ze weten het inmiddels. Het is ook het enige dat ik kan doen. Dat dit betekent dat ik dingen moet afzeggen zij zo. Vrienden ben je niet om ze te laten zitten. Dan sta je op, reikt hen de hand en ben je er voor hun.

En met deze verdrietige boodschap beëindig ik mijn nieuwe aflevering. Ineens ben ik klaar met schrijven.
Ik zal morgen proberen de vrolijke ijscoman uit te hangen wanneer ik in mijn karretje stap. Maar na dit laatste nieuws zal dat echter niet meer makkelijk gaan.

Tot volgende week!

Frank Boereboom
Frankys Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts