2019-38. KiNDERDAG!

Het verhaal start in 2015. Mijn eerste Kinderdag. Een paar stoepkrijtjes, een ijskar met de organisator: de ijscoman! En ook sl een sminckploegje. 100 kids hooguit. En uiteraard hun ouders. De sfeer was uitstekend. Rustig en toch ook wel zodanig gezellig dat het een vervolg moest krijgen. Het jaar erop kwam er een groter evenement. Voor het eerst was daar de ontbijttafel, was er muziek en een sminckploeg. Langzaam maar zeker volgden steeds meer behulpzame ouders het evenement en boden ze daags na dat evenement hun hulp aan voor het jaar erna.
We zijn inmiddels 5 jaar verder en editie 5 zit er nu op.

Kinderdag 2016 was tot zondag de mooiste editie. Gezellig, perfect weer en een heel gemoedelijke sfeer. Voor mij was die Kinderdag tot afgelopen zaterdag echt het mooiste dat ik ooit heb georganiseerd. De foto's staan nog op mijn netvlies geprojecteerd. Zo mooi die dag. Maar het jaar 2019 moest toen nog komen.

En inmiddels zijn we alweer hard op weg naar het einde van het ijsseizoen 2019.  Kinderdag 2019, de 5e editie, werd afgelopen zondag gehouden. Opnieuw perfect weer en in plaats van 150 kinderen (het oude record , 2017) kwamen er maarliefst 360 (!) kinderen met mij aan één hele lange tafel ontbijten. De tafel die maar geen einde leek te kennen. De organisatie ervan was in handen van een 9 koppig groepje mensen. En wat ben ik blij deze mensen naast mij te hebben gehad. Zo bekwaam en zo gedreven. Het is echt ongelooflijk hoe deze mensen mij hebben geholpen. Naast deze mensen was er nog een groep mensen die op hun beurt ook weet bezig waren met het evenement. En ik onderhield ook daarmee steeds kontakt. Liet altijd weten wat er in de organisatie was besproken. Al deze mensen en spontaan aangeboden krachten voordat Kinderdag 2019 begon, hebben mijn kinderdag gemaakt, gekleurd! Het is hun verdienste dat KiNDERDAG is geworden wat het voor u allen was. Ik ben slechts de initiatiefnemer. En bedenker. Ik weet wat ik wil en zoals ik het zie moet het ook worden. Maar als dan in de daadwerkelijke uitvoering alles 100 procent klopt dan heb ik dus de juiste mensen om mij heen. En daarom ALLE lof naar alle vrijwilligers van deze KiNDERDAG.  Hulde!!!!
Ook aan sponsoren geen gebrek gehad. De wil om KiNDERDAG te helpen was groot. Zeer groot zelfs. Deze 5e editie is daarmee de grootste en meest gezellige editie geworden. Ik ben echt heel blij met al die lovende woorden. Want dat is wel zo leuk.

Vooraf had ik nog wat problemen met een paar ouders gehad. Omdat het programma door zou lopen tot 22.00 uur in de avond waren zij bang dat hun nog zeer jonge schoolgaande kinderen met al dat lawaai de slaap niet zouden kunnen pakken. Toen rond 21.00 uur het feest bijna was afgelopen kwamen juist die mensen mij complimenteren met de perfect verlopen KiNDERDAG. Hun kinderen sliepen al enige tijd en waren munt van de kinderdag zelf. Hoe mooi kun je het hebben?
Niet veel later kwamen dan ook de emoties. Ik hield het ten overstaan van hun niet droog. Sorry, gevoelsmens! Alle spanning kwam er uit. Al het geregel. Het plaatsten van hoofdstukken van het Kinderdagverhaal. Steeds weer op het juiste tijdstip. De vergunning, de inkopen, de bestelde attracties en dat allemaal in de wetenschap verkerende dat je niet wist hoe het weer op 15 september zou zijn. De dag zelf, het op tijd klaar zijn met opbouwen en ook ervoor zorgdragen dat alles veilig verloopt. En dat het één gezellig feest is en blijft. Het is dan ook niet zo raar dat ik op dat laatste moment uiteindelijk brak. Mijzelf kennende moest ik hoe dan ook de spanning  lossen. En nu kwam het mooi op tijd.

De burgemeester was ook aanwezig geweest. En met hem mijn vriendinnetjes; de zomerburgemeesters. Daar was ik best trots op. Zoals ik dus ook trots was op al die vrijwilligers die zich belangeloos hebben ingezet voor de dag voor kinderen. Van de meesten weet ik dat ze het zó gezellig en leuk hebben gevonden dat ze volgend jaar graag terugkeren. Mooi toch?

Uit handen van een jongen kreeg ik een bedrag voor de Stichting Nelly. Hij had het hele jaar, als dank voor het laten uitkomen van zijn wensje van Kinderdag 2018, klusjes gedaan en het geld dat hij daarmee had verdiend aan de Stichting willen geven. Een bedrag van ruim 53 euro. Hoe leuk is dat?

Dit jaar mochten kinderen overigens ook weer wensjes inleveren. Ik ga nog bekijken hoeveel ik er zal doen laten uitkomen.
De stichting Nelly heeft een mooie dag beleefd. Uiteraard moeten alle kosten nog worden bepaald, maar ik weet wel dat de ijskar uitstekende zaken heeft gedaan. Ik verwacht dan ook een mooi bedrag op de rekening te kunnen bijschrijven. En daar was het allemaal uiteraard wel om te doen.

Nog een paar laatste opmerkingen mbt deze kinderdag;
Het Kinderdagverhaal zal vermoedelijk  worden uitgegeven. Eerst wil ik iemand vinden die wat kan en wil illustreren. Daarna ga ik het naar een drukker sturen.
Ook wil ik alle kinderen die mij een tekening of kadootje hebben gegeven bedanken. Super! Er volgen nog foto's.  Deze worden in de loop van deze week in stappen geplaatst.

Ik ga mijn voet de rust geven. Zojuist opengesneden in de grote teen. Daar waar een ingegroeide teennagel mijn voet al weken terroriseerde. Tot en met KiNDERDAG aan toe. Opgelost nu en herstellende. Moet potdorie 48 uur rust houden. Dat is het meest lastige.
Ik heb met KiNDERDAG willen laten zien wat we kunnen. Tenslotte zoek ik nog steeds werk. Een conciërge op een school zou mij zo passen. Daarvan ben ik overtuigd.

Wellicht dat deze KiNDERDAG mensen heeft doen overtuigen!

Tot volgende week!

Frank Boereboom
Frankys-Food
Hengelo

Reacties

Populaire posts