2019-47. Sollicitaties!

Als bijna 57 jarige (minder dan 1 maand nog te gaan) is solliciteren een hele opgave. Niet zozeer om al die verschillende brieven te schrijven en te versturen. Nee, dat is echt het minst vervelende daaraan. Erger is dat de geschreven bedrijven niet of nauwelijks reageren. Dat je zo je best doet en anderen je laten voor wat het is. Of wanneer je bij bureaus ingeschreven staat en nauwelijks of niet wordt gebeld. Tijdens de intakegesprekken zijn de intermediars nog welwillend en bovendien zeer overtuigd in het vinden van een mooie passende functie voor uw ijscoman. Zeker gezien mijn mooie cv. Maar hoe verder de tijd verstrijkt, lijken ze jou gewoon los te hebben gelaten. Je hoort nooit meer van ze. En bel je ze dan, zegt men snel dat ze ervan uitgingen dat ik al werk had. Dan is mijn antwoord daar weer op dat ik ze dat dan wel persoonlijk zal melden. 
Boos?
Nee, wel teleurgesteld. Ik kan u namen geven van uitzendbureaus en andere hier in Hengelo opererende intermediars die weinig tot niks doen. Die mij ernstig zijn tegengevallen.  Namen zul je mij nooit horen noemen. Maar ik vergeet niets. Laat dat duidelijk zijn.

Als 50 plusser loop je continu tegen jouw leeftijd aan te hikken. Maar zelfs wanneer werkgevers voor het aannemen van 50 plussers subsidies, meer werkervaring op de werkvloer en ook meer levenservaring krijgen, ben je kennelijk nog altijd niet in het voordeel. 

Vandaag de dag staan er 15(!) sollicitaties uit. Veelal een week of langer geleden geschreven. Elke dag wacht ik thuis of uit op een telefoontje. Het bevrijdende telefoontje dat mij voert richting een eerste sollicitatiegesprek. Dát zou al heel wat zijn in mijn ogen! Maar de dagen vliegen voorbij zonder dat de telefoon heeft gerinkeld.

Met het uitblijven van het betrekken van een mooie baan, gaat de komende tijd weer een bijzonder lastige periode worden. Er komt deze maand nauwelijks geld binnen via Frankys Food. December levert in ieder geval wel weer omzet op. Mooie afspraken en natuurlijk de kerstritten. Gelukkig dus een goed vooruitzicht. Maar er zijn ook nog 2 volle wintermaanden als januari en februari te gaan. En dus ook voldoende redenen aan te voeren dat we er nog niet zijn.

Mijn toer door wijken met de creperie heeft opnieuw vertraging opgelopen. Een pijnlijke voet is daar vooral debet aan. Herstel (lees; rust) van de voet is belangrijk bij het vinden van de o zo gewenste baan. Gelukkig gaat het steeds beter. En zie ik nu al uit naar de decembermaand. Mijn toer met de creperie ga ik dan hoogstwaarschijnlijk ook pas in 2020 doen. Uit voorzorg.
Maar met bekendmaken wacht ik nog heel even. Het kan zomaar zijn dat ik na komend weekend alsnog opstart. Dit omdat het herstel prima verloopt.

Mijn vrouw heeft in ieder geval meer succes gehad met solliciteren. Zij heeft nu een baan waar ze echt blij mee is. Een extra aantal uur en collegea, precies dàt zocht ze en kreeg ze. Ik ben blij voor haar. Zo ook blij ben ik voor mijn kinderen.

Mijn uit huis wonende dochter gaat prima, zo ook mijn zoons. Twee van de drie zoons zullen op korte termijn het ouderlijke huis gaan verlaten. Missen zal ik ze zeker, maar hun vertrek is logisch. Dat hoort bij hun leeftijden. En dus blijft er nog één thuis wonen. Alhoewel die al heeft aangegeven niet lang thuis te zullen blijven. Ach, de tijd zal het leren. 

In verband met de relatieve rust is er dus niet veel gebeurd deze week. 
Wel waren we nog op het vrijwilligers event in het theater Hengelo. Kregen wij als gasten te eten en te drinken. Mochten we een comediant zien optreden en na de prijsuitreiking van de vrijwilligers van het jaar, een band zien optreden. Wij werden als vrijwilligers van Kinderdag wel genomineerd maar vielen buiten de prijzen. Dat kon gezien de deelnemende vrijwilligers ook niet anders. Mooie organisaties en prachtige vrijwilligers werden in de watten  gelegd. Ik kon het er alleen maar mee eens zijn en er waardering voor opbrengen. 

Ik ga besluiten.
Op naar weer een week met kansen. U kent mij inmiddels wel; ik geef NOOIT op. 

Tot volgende week!

Frank Boereboom 
Frankys-Food 
Hengelo


Reacties

Populaire posts