2019-49. Het warme nest uit!

Er werd al enige tijd over gesproken. En de afgelopen weken kon ik hem daarom helpen in zijn tijdelijke adhoc woonruimte. Om een slaapgedeelte te bouwen en hem te helpen met het aanbrengen van extra elektrapunten. Mijn zoon van 21 heeft de afgelopen week zijn ouderlijk huis verlaten. Op de rand van het nest, sloeg hij zijn vleugels uit en waagde de sprong in het diepe. Navraag, de volgende ochtend, leerde mij dat hij prima had geslapen, maar dat het nog wel wat onwennig was. Voor hem was het dan allemaal wel meegevallen, voor ons, ouders, was het wel even slikken. Liep voor het slapengaan langs zijn kamer, waarvan de deur wagenwijd openstond. Liep naar binnen maar zag een afgehaald bed en weinig spullen. Mijn zoon was er niet meer, hij was nu echt verhuisd. Uit de vertrouwde "Villa Boereboom" en naar een ruimte die naar mijn idee vooral dienst had gedaan als gymlokaal. Hij zit daar voorlopig goed. En daar komt bij dat hij erg dichtbij woont. Op hooguit 2 a 3 minuten lopen van de "Villa". Dus dat is fijn.

Het doet wel wat hoor. Hoewel de leeftijd ernaar is blijft het toch vreemd. Na hem vertrekt binnenkort ook mijn oudste zoon. Hij heeft pas een huis in Borne gekocht. Ergens in maart is ook hij uit huis. Woont straks alleen de jongste (18) nog bij ons in huis. Mijn dochter was al geruime tijd op haar zelf. Maar met het vertrek van de twee jongens besef je wel dat het allemaal ineens erg snel gaat. 

Zo ook met de tijd. December staat alweer op starten. Over twee weken ben ik alweer een jaartje ouder. Ik ga met december een zeer drukke maand in. Eerst al alle festiviteiten en feestdagen. 5 december ben ik Sint. Om op13 december onze 17e trouwdag te vieren. 14 december jarig, 24, 25 en 26 december kerst en dan nog oud- en nieuwjaar waarbij mijn dochter op 1 januari jarig is en de zojuist uit huis vertrokken zoon op 3 januari. Naast deze te verwachte drukte heb ik het nu ook druk met de voorbereidingen om van Frankys Food een fulltime bedrijf te gaan maken. Het solliciteren is tot nog toe niet erg succesvol gebleken. Afgelopen week stuurde ik uit verbazing een mailtje naar 9 (!) uitzendorganisaties of intermediairs waar ik nu precies een jaar ingeschreven sta. Om hen te feliciteren. Te feliciteren vooral met 1 heel jaar van niet bellen met en al helemaal niets doen voor deze serieuze werkzoekende. De mail was wat cynisch bedoeld maar ook aangevuld met de vraag of er nog een leuke baan voor deze zeer positieve werkzoekende was. Diezelfde dag kreeg ik gelijk reactie op de mail van 4 van de 9 geadresseerden. Met de nodige excuses en vragen. Ofschoon dat natuurijk ook de opzet was van de wat cynisch bedoelde mail leverden al die telefoontjes niets concreets op. En staan we opnieuw in de wacht. Tegenvallend of misschien wel zeer opvallend vond ik vooral de stilte van de overige 5 uitzendorganisaties. Te triest voor woorden. 
Ik weet nu wat die betekenen voor mij. HE-LE-MAAL niets! En mogen zij zich vooral kapotschamen dat ze niets van zich hebben laten horen.

Er staan na opnieuw 5 afwijzingen nog altijd een stuk of 7 sollicitaties open. Omdat ik pas eind december mijn sollicitaties denk stop te zetten, omdat ik ergens een moment moet hebben om over te stappen op voltijd ondernemersschap, blijf ik tot dat moment zoveel mogelijk solliciteren. Maar dat neemt niet weg dat ik mij nu dus al wel aan het voorbereiden ben om met Frankys Food de stap te maken naar fulltime ondernemersschap. En vooral omdat het solliciteren nog altijd geen enkele  vrucht heeft afgeworpen. De leeftijd is, zo is mij na een jaar van solliciteren gebleken, gewoon hét probleem. Te oud en daarom te zwaar voor de ene functie en voor de andere functie heb ik ten opzichte van anderen te weinig plussen. Daarnaast heb ik een bezwaarlijke cv. Omdat ik eigenaar ben van een bedrijfje stoot dat af. Zo is het afgelopen jaar gebleken. Men is bang om mij aan te nemen. 
En dus trap ik eind december op de rem. Klaar met serieus solliciteren en kies ik voor Frankys Food. 

Maar Frankys Food bestaat nu nog  vooral uit het ijsgedeelte, de ontbijtservice en de creperie. En omdat dat niet voldoende is ben ik mij daarom thans behoorlijk aan het oriënteren. Zo bestudeer ik de mogelijkheid om bijvoorbeeld  poffertjes erbij te gaan doen maar ook om bijvoorbeeld de organisatie van kinderpartijtjes en of feestjes op mij te nemen. En mogelijk dat er zelfs nog meer bij gaat komen. Overigens staat nog helemaal niets vast.

De afgelopen week heb ik met veel bevriende ondernemers gesproken. En een ieder was van mening dat ik het ga redden. Omdat ik in het verleden heb laten zien dat ik het kan. Ik ben ook niet bang, zoals bekend, wel voorzichtig. De aanschaf van een foodtrailer is dan ook hoofdprioriteit. En daartoe schrijf ik nu een ondernemersplan. Vooral ook om te zien of het nieuwe Frankys Food in zijn geheel haalbaar gaat zijn.

Komende week staan er twee belangrijke zaken op het programma!. Eerst gaat de Snor versierd worden. In samenwerking met Creavision Styling wordt de Snor deze keer extra bijzonder. Daarnaast ben ik deze week op een ochtend, ook nog Sinterklaas. Omdat de betreffende school zo omhoog zat. Met twee jonge pieten. Zwart, dat wel. Ik ga uiteraard mijn  best doen. Zaterdag 7 december starten wij deze drukke maand met een klus voor SWB! Na dit optreden leest u mijn nieuwe post.

Ik wens u allen een fijn Sinterklaasfeest mocht u daarmee nog bezig gaan. Anders een hele fijne week. Ik zeg; tot volgende week!

Frank
Frankys Food 
Hengelo 

Ter illustratie zend ik nog een paar foto's mee van mijn jongste facebookpagina "Boerderijen en Landschappen". Een hobby. Foto's delen van mooie landschappen danwel boerderijen.
Het staat een ieder vrij daar mooie foto's aan toe te voegen zolang ze het doel maar dienen.

Reacties

Populaire posts