2020-06. De Coach!

Alweer een week voorbij. Maar deze afgelopen week was er niet zoveel beweging. Ik kreeg weliswaar veel mail betreffende mogelijk nieuwe opdrachten en ook zekere opdrachten voor mijn ijs bedrijf, maar meer dan dat was er dan ook buiten een ontdekkingsreis met het nieuwe boekhoudpakket niet te doen. De afspraken met ijs trouwens, zijn allemaal voor de komende zomer. Deze week kreeg ik ook visite van mijn coach welke door Qredits wordt verstrekt. Eigenlijk is een coach verplicht bij een gegeven geldlening. Maar je staat vrij om een keuze te maken in de persoon en ook op welk vakgebied je de coach voor een periode van een jaar wilt laten komen. Verplicht of niet, wat mij betreft is het altijd handig om iemand mee te laten kijken, zeker wanneer hij uit het bedrijfsleven komt. Ik geef toe dat ik zwakke plekken heb. Administratie is bijvoorbeeld nooit mijn ding geweest, maar het is nu ook weer niet zo beroerd dat ik het niet alleen zou kunnen doen. Daarom heb ik sinds begin januari dan ook een accountant. Hij is mijn vertrouweling op het gebied van de te voeren administratie. Mijn nieuwe coach daarentegen gaat mij, zoals wij samen afgesproken hebben, slechts wat hulp bieden in de vorm van regelgeving, zoals bijvoorbeeld bij het opstellen van de Algemene voorwaarden en bijpraten over andere regeltjes in bijvoorbeeld de belastingsfeer. De coach wil namelijk niet op de stoel van mijn accountant gaan zitten. De coach kan mij op het gebied van regelgeving natuurijk wel bijpraten en gaat mij daarnaast op het gebied van marketing ook hulp bieden omdat ik daarom specifiek gevraagd heb. Het gesprek was naast zinvol ook enorm gemoedelijk. De coach zag en hoorde een, en ik citeer; 'passievolle ondernemer' over zijn bedrijf spreken en moest bekennen dat hem dat zeer aansprak. En dat hij daarom graag met mij wilde optrekken om daar waar het kan te helpen FF tot een succes te maken. Mijn bedrijf loopt zoals ik wil dat het loopt. Uiteraard omdat ik denk dat dat het beste is voor mijn bedrijf.  Maar ik wil best wat adviezen van mensen die zelf behoorlijk aan de weg hebben getimmerd. En belangrijk daarnaast is natuurlijk ook het feit dat mijn coach weer veel mensen kent waar informatie vandaan kan komen. Ik zie het in ieder geval als een win situatie. En niet als het verplichte 'blok aan het been'. Zeer zeker niet!

De week was verder vrij saai. Wachtende op mooi weer ben ik veel binnen geweest om mijn administratie bij te werken. Met een nieuw door de accountant aangeleverd systeem. Moet er wel aan wennen hoor. Maar goedkomen zal het beslist. De week kende verder weinig spanning en dus zocht ik vaker dan één keer per dag naar mooi weer op de weerapps. Vorig jaar op 14 februari reed ik voor het eerst in dat jaar uit! Kun je nagaan! Nu zal het er zeker niet van komen. Sterker nog; diezelfde maand februari reed ik nog veel meer dagen uit met de ijskar. Het was dé perfecte start! Nu verwacht ik slechts te rijden in de laatste week van februari, als het al kan! 'Slechts' schrijf ik dan, terwijl het nog gewoon winter is of schijnt te zijn. Ik ben een beetje verwend met het mooie weer van het afgelopen jaar haha. Afgelopen  vrijdag was een mooie dag. Maar nog net niet warm genoeg. De komende week en vandaag (zondag) staan in het teken van wind. Veel wind en regen. Dus dat wordt m niet. Maar de komende week heb ik toch al genoeg om handen: Slechts maandag is het nog wat rustig, maar dinsdag ga ik naar een horecabeurs, woensdag gaan we ijsroutes schrijven en narijden,  donderdag naar de Slingerbeurs waar ik mogelijk prijswinnaar ben in het kader van match van het jaar en heb ik vrijdag Valentijnsdagontbijtjes. En dus heb ik voldoende te doen naast de administratie. 
 
Afgelopen week heb ik mogelijk een plek gevonden voor stalling van de foodtrailer. Op aanraden van een buurtgenootje heb ik een telefoontje gepleegd met iemand op Hengelo Zuid. Het gesprek verliep prima met als resultaat dat ik in ieder geval een stalling heb voor de foodtrailer. En ook nog eens tegen een mooie prijs! En daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Het enige dat ik nog even moet doen is een face to face gesprek met de eigenaar van het terrein. Dan neem ik de beslissing. En wanneer ik die genomen heb is dat per jaar maarliefst 2200 euro goedkoper dan mijn andere optie.
Kortom; reden genoeg voor een gesprek. 

Tja, de week is voorbij. Komende uren gaat het stormen. En ga ik op visite bij mijn petekind. Zij is nog niet zolang geleden moeder geworden. Een mooie dochter. En dus ga ik op kraamvisite. Wanneer we weer huiswaarts keren hoop ik dat alles bij en in Villa Boereboom heel is gebleven. Het gaat spoken is voorspeld. We zullen zien.

Ik wens u allen mooie week toe.
Pas goed op uzelf vandaag.
Oh ja, die foto! Het was alweer even geleden dat ik in de Lidl was. Maar afgelopen donderdag was ik er weer eens en ja.... dat moet ik dan weer even doen. Kan dat gewoon niet laten. 
Foto gemaakt door vrouwlief! 
Tot volgende week!


Frank Boereboom
Frankys Food 
Hengelo 

Reacties

Populaire posts