2020-07. De Slingerbeurs prijs!

Soms denk ik wel eens, hoe kan dat nou toch? Ik doe gewoon iets wat IK leuk vind. En dat probeer ik slechts zo goed mogelijk te doen. Dat had ik destijds ook en zeer zeker bij de prijs welke ik ontving als "Talent van het jaar".  Hoezo talent, ben potverdulleme dik in de 50 jaar en dan nog uitgeroepen worden tot talent???? Niet dat leeftijd iets met talent van doen heeft. Zie het woordenboek er maar op na waar het woord talent een betekenis heeft; van het bezitten van een gave of het hebben van aanleg voor iets. Uw ijscoman associeert het woord talent met de gave van jonge mensen op een bepaald gebied. Een nog jonge voetballer bijvoorbeeld die zijn vak prima verstaat zou ik sneller geneigd zijn een talent te noemen. En dus werd ik met de uitverkiezing van "Talent van het jaar" voor mijn gevoel een beetje verkeerd beoordeeld. Maar hier werd talent dus anders bedoeld. Mijn talent had dus met het venten van ijs van doen waardoor ik opviel en uiteindelijk als talent van het jaar werd uitgeroepen. Met een schrijven van de Burgervader als extra om het wat officiëler te maken. 

De verkiezing van leukste ondermemer van Hengelo vond ik daarentegen meer passend. De titel kreeg ik nadat volgers op mij konden stemmen en dit ook massaal deden. Deze titel had voor mij veel waarde. Een publieksprijs, zo zag ik het in ieder geval. Een soort van een oorkonde viel mij ten deel. 

En toen, toen kreeg ik de mooie Snor, via het TV programma "Puur Geluk",  voor mij de volgende prijs. Niet dat daar een verkiezing of prijsvraag aan vooraf was gegaan, nee , het betrof hier een gift van een tv programma aan een wat dolende ijscoman. Een ijscoman die zocht naar uitbreiding maar niet precies wist hoe dat financiëel te behappen. De Snor kreeg ik dus van de redaktie van RTL 4 Puur Geluk. Op basis van door hun gedaan onderzoek naar mensen die iets heel goed konden gebruiken. Vraag mij niet hoe ze bij uw ijscoman zijn uitgekomen. Voor mij blijft dit het raadsel van Frankys Food waar ik nimmer zal achterkomen. Naast de kar kreeg ik ook de centen om de kar op te kalefateren. Daar had Boermarke, mijn leverancier van ijs, voor zorggedragen. 

Maar deze week kreeg ik mijn nieuwste prijs. En deze vond ik heel bijzonder. Nadat we als Frankys ijs Kinderdag bij het vrijwilligersevent eind vorig jaar waren genomineerd maar buiten de (geld)prijzen vielen was het nu wel raak op de voorjaarsbijeenkomst van de Slinger Hengelo. De Slinger Hengelo is een stichting die zich inzet voor de Hengelose samenleving door bedrijven in contact te brengen met maatschappelijke organisaties. Ze willen hiermee de maatschappelijke betrokkenheid bevorderen door een brug te slaan tussen bedrijven en behoeften uit de samenleving. Zo kreeg ik, als Frankys ijs Kinderdag, tijdens de Slingerbeurs van 2019 een kans om 5 matches te maken met het Hengelose bedrijfsleven. Zo regelden wij een springkussen via het bedrijf Donkergroen, kregen wij een week lang promotie voor de Kinderdag op een groot LED scherm aan de A1. Een paar mensen van het Rode kruis tijdens ons evenement en dus ook een match met De Lijn Design&Reclame. Zij wilden voor ons de posters ontwerpen. Dat zij naast het ontwerpen van de posters nog veel verder gingen was zeer plezierig. Naast posters werden ook flyers, beachflags, spandoeken en meer voorzien met hun speciaal voor mijn kinderdag bedachte ontwerp. Ik was er maar wat blij mee. En laat nu deze match één van de totale hoeveelheid gemaakte matches zijn tijdens de Slingerbeurs van 2019, die met 9 andere matches werd genomineerd om door te gaan voor de uiteindelijke prijs;  "Match van het jaar 2019". Een mooie prijs waar ook nog eens € 500 aan verbonden werd. 
De uiteindelijke match van het jaar 2019 werd bepaald aan de hand van twee uitkomsten. De eerste, het door het publiek stemmen op de voor hun mooiste van de tien genomineerde matches, werd door veel volgers van Frankys Food op mijn match met De Lijn gedaan. En al snel liepen we goed uit op de overige 9 matches. Toch waren we bij sluiting van de stemronde nog maar nipt winnaar van deze ronde. Het tweede gedeelte van de strijd om winst werd bepaald uit het onderling stemmen op één van de 10 matches. Uit alle matches bleven met deze onderlinge stemming 3 kanshebbers over. Om het enigszins spannend te houden zou de winnaar uit deze 3 op de voorjaarsbijeenkomst worden bekendgemaakt. 

Toen ex burgemeester en voorzitter van de Slingerbeurs, Frank Kerckhaert, op deze voorjaarsbijeenkomst van afgelopen donderdag uitlegde dat hij twee bossen bloemen en één prijs zou gaan uitreiken was duidelijk dat diegene die bloemen zou krijgen dus geen winnaar kon zijn. En toen Kerckhaert de twee andere genomineerden bij zich riep voor de bossen bloemen wist ik genoeg! De stemming was dus in het voordeel van de match "De Lijn Design en Reclame - Frankys ijs Kinderdag" gevallen. Even later mocht ik inderdaad de cheque van € 500 in ontvangst nemen. Een mooie prijs en niet alleen om het geld. Ook voor De Lijn is het een verdiende prijs. En ben ik naast blij voor de Kinderdag, waar de 500 euro goed voor kan worden ingezet, ook blij voor hen. 

Op de nieuwe Slingerbeurs, in maart a.s., ga ik opnieuw proberen dingetjes te regelen voor onze kinderdag. Maar ben ik naast gebruikelijke vrager, deze keer ook aanbieder. Ik vraag als Frankys ijs Kinderdag om spullen of hulp voor het evenement en geef als bedrijf namens Frankys Food. Wat? Kom zelf maar kijken. Als het goed is kun je het daar terugvinden.

Al met al aardig wat meegedaan en gewonnen met prijzen. Toch best wel bijzonder. De laatste prijs doet mij toch het meest. En daarom heb ik dan ook besloten om zelf via de Slingerbeurs wat te geven. Ik ben als bedrijf (nog) niet groot. Daarentegen kan ik af en toe wel wat doen. Dit vind ik persoonlijk dan ook een mooie gelegenheid om iets (terug) te doen!

Deze week was om andere redenen ook erg leuk. Zo was ik op de beurs HorecaevenTT zoekende naar verschillende mogelijkheden om straks met mijn nieuwe foodtrailer de omzet te doen verhogen. Een paar ideeën worden thans uitgewerkt. Later zal ik hier meer over uitwijden. 

Naast de Valentijn ontbijtjes gebeurde er deze week verder niet veel. Behalve dan dat ik vandaag (zaterdag) ineens mooi weer in ontvangst mocht nemen. En dat was een onverwachts maar geweldig geschenk! En dus trok ik alle registers open en maakte de Snor binnen een uur gereed voor zijn eerste onofficiële rit. Maakte op facebook melding van een verrassing voor de wijken Veldwijk en de Berflo Es en reed niet veel later Veldwijk zuid binnen. In totaal 3 uur reed ik een route die ad hoc werd bedacht en leverde meer klanten op dan verwacht. Het weerzien met klanten was super en eindelijk kon ik weer eens mijn geliefde ding doen.

Het is zaterdagavond. Tevreden typ ik mijn blog. Morgen is het tijd voor mijn jaarlijks terugkerende evenement "Het Mysterieuze Ontbijtje". Rond 8.40 start ik mijn uitzending op facebook. Rond 9 uur beeindig ik deze weer. En als het goed is heeft dan iemand in Hengelo een ontbijtje gekregen uit naam van Frankys Food. Morgenochtend wanneer ik weer thuis ben van het afleveren ervan, zal ik hier nog even op terugkomen. 

ZONDAGMORGEN;

Het Mysterieuze ontbijtje is weer afgeleverd. Een bijzondere editie! Want na de rit stond ik precies om 9 uur op het adres waar ik moest leveren, waar de pijl de kaart ontmoette. Maar wanneer je 3x hebt aangebeld en er wordt niet opengedaan begin je toch wat nerveus te raken. En dus ga je volgens mijn eigen regelementen naar het huis rechts van het oorspronkelijke adres. Wanneer ook die niet thuis blijken te zijn wordt het allemaal wel wat vreemd. Inmiddels sta je minuten op straat met een ontbijtmand in de hand. En dus wijk je uit naar de buren links. In de hoop dat deze dan wel thuis zijn. En gelukkig bleek dat inderdaad het geval. Het ontbijtmandje werd met plezier aangenomen en even later kon ik opgelucht huiswaarts keten. Dit was de 4e editie van het kleinste evenement! Volgend jaar gaan we op voor de 5e editie die dan in verband met het eerste lustrum wat specialer zal worden. 

Voor nu wens ik ieder een hele fijne zondag! Opnieuw oppassen met het weer, want het waait weer lekker buiten!

Tot volgende week!

Frank Boereboom 
Frankys Food 
Hengelo  




Reacties

Populaire posts