2020-41. Corona moe!

Het was te verwachten! Mensen naar het buitenland op vakantie laten gaan is geen goede zet geweest. Ik heb het hier vaak en zelfs vóór de vakantie al geschreven dat dat niet zo'n slimme zit was van onze Minister President. De TV-beelden van jonge feestvierende mensen, bovendien vaak ook nog eens uit verschillende Europese landen, staan nog op mijn netvlies gebrand. 
Uiteraard zal dit niet de enige reden zijn geweest. Ook binnen Nederland leken sommigen de teugels hier en daar, ten onrechte wat, of meer dan wat, te laten vieren. Met, zoals nu blijkt, alle gevolgen van dien. En terwijl in september de toename van besmettingen meer en meer toenam, hulde onze regering zich in stilzwijgen! Zelfs toen het eind september ineens heel hard ging, bleef het akelig stil in Den Haag. Pas in de eerste week van  oktober kwam men met wat flauwe maatregelen. Maatregelen die nooit meer recht konden buigen wat zo verschrikkelijk krom was geworden. En nu het te laat is zitten we weer met een soort van lock down. 

Alweer de horeca dicht! Ik vind het verschrikkelijk voor al die mensen die in deze tak hun geld proberen te verdienen. Je zal maar in de natte horeca zitten. Dan wordt het toch heel lastig vrees ik. Maar uiteraard geld dit ook voor de droge horeca. Om maar te zwijgen over de evenementen branche.

Toch wil ik niet teveel aandacht aan Corona geven. Het is allemaal zo negatief! Slechts wil ik melden dat ik in de huidige situatie vooruit kan. Wel met inachtneming van het hanteren van regels. En dat gaan we doen ook.

Wat ik in tegenstelling tot maart, toen we voor het eerst geconfronteerd werden met Corona, wel heel erg vind en dat zie je op dit moment vooral op Social Media (met name op facebook), dat iedereen elkaar lijkt te beschuldigen. Alsof we zijn vergeten dat we dit probleem SAMEN moeten oplossen. Samen Sterk, weet u nog? Het lijkt vandaag alweer eeuwen geleden dat we zo met elkaar dit probleem leken te overwinnen. En kijk nu eens; zo verschrikkelijk anders. Bah!
Ik heb besloten niet teveel negativiteit over mij heen te laten storten. Dus ben ik momenteel niet zo vaak meer op facebook, waar je negativiteit kunt tanken als benzine in de Arabische oliestaten. Er zijn er bij die niets anders lijken te kunnen doen dan reageren op anderen. Alsjeblieft zeg! Hou eens op! En wees eens positief! Ook al is dat lastig.

Hier in huize Boereboom is het nog altijd rustig. Een ieder doet zijn of haar ding en vooralsnog gaat het goed. Sinds de afgelopen persconferentie moest ik wel even opnieuw de mogelijkheden, welke ik had bestudeerd om de foodtrailer wat meer te gaan inzetten, tegen het licht houden. Maar feitelijk verandert er niet zoveel in mijn manier van werken. Wel is het zo dat omzetten kunnen gaan tegenvallen. Maar dat zien we komende vrijdag wel wanneer ik voor het eerst vanuit de trailer hamburgers ga bakken. Nee, nog geen hotdogs. Enerzijds omdat ik er nog niet helemaal klaar mee ben. Een vraag rond de braadworsten moet eerst door de leverancier worden beantwoord en uitgeprobeerd en anderzijds omdat het hier een opdracht betreft van de leiding van de Plusmarkt. Ik werk weliswaar voor mijzelf maar ik mag op het terrein van de Plusmarkt mijn foodtrailer uitzetten. Gratis! Alleen wil de leiding van de Plusmarkt dan wel graag dat ik hamburgers ga verkopen. En in deze tijd maakt het mij niets uit. Al zou ik sinasappels moeten persen. Maakt mij echt niks uit! Werk is werk! En er met dat werk maar geld in de portemonnee komt. De standplaats, aangeboden door Kay (de baas van de Plusmarkt), kost mij helemaal niets. En dat is waarom ik er ook graag sta. 

In tegenstelling tot deze gratis plaats kan ik namelijk ook, op andere dagen dan vrijdags en zaterdags wanneer ik dus vóór de Plusmarkt sta, bij andere winkelcentra staan. Dit gaat dan via de gemeente die deze 14 vaste plaatsen uitgeeft. Mocht ik op één van deze plaatsen kunnen staan kost dit voor één heel jaar gemiddeld 900 euro om er 1 dag per week te staan. En dus moet er op één van deze plekken eerst wat omgezet worden om die kosten eruit te kunnen halen. Maar ik ga het ondanks dat wel doen waarschijnlijk. Zeker nu ik met inachtneming van de richtlijnen de verkoop goed kan doen verlopen. En omzet meer dan welkom is. 

Het jaar nadert zijn einde. November is aanstaande. De Snor is nog altijd in afwachting van de komst van de monteur. Om het grote euvel 'Instabiliteit' te verhelpen. Maar de monteur heeft privé wat te verstouwen en dus heb ik hem gezegd dat het wel even kan wachten. 

Vandaag vieren we de 19e verjaardag van mijn jongste zoon.  En dus houd ik het verder voor gezien vandaag.

Ik wens u allen veel gezondheid toe en hoop dat we dit "Corona varkentje" SAMEN gaan wassen. En dat we best van mening mogen verschillen, maar het uiteindelijke doel, Corona verslaan, niet uit het oog mogen verliezen. Ik ga niet in discussies treden. Het verleden is voorbij. De lessen zijn getrokken. De toekomst is de onze. Aan ons om daar een goede wending aan te geven. Is het niet voor jouzelf, dan wel voor jouw kind(eren). Regels handhaven is meer dan ooit nodig. Anders blijft de horeca gesloten. 

Samen Sterk.

Frank Boereboom
Frankys Food 
Hengelo

Reacties

Populaire posts